|
Post by hasseb on Jan 16, 2007 18:29:02 GMT 1
Fast Tingvalla IP är för kort... Oxå om det är så att Zinken är det.. Tycker inte att namnet Zunken lämpar sig längre så... Dock skulle det vara kul om man spred finalen...
|
|
|
Post by Patrik on Jan 16, 2007 21:17:07 GMT 1
Är väl knappast bara CC som har svårt att vinna på Zinken.
Tycker också att man borde kunna satsa på att spela finalen utanför Stockholm.
Var väl 2001 som den spelades i Karlstad senast? Spelar Crusaders = Storpublik Spelar inte Crusaders = Ganska magert intresse
Därför säkrar väl förbundet återigen och spelar finalen i Stockholm, för chansen är väl inte alltför stor att det blir CC-Limhamn i final.
|
|
|
Post by carl66smm on Jan 16, 2007 22:25:07 GMT 1
En undran till CC Varför är det så att vi alltid får en söndags match mot er borta Alla andra hemma matcher för er är på lördagar eller i allafall samma dag som den andra matchen. Tror ni gör det med flit Hej Calle C ;D Carl 66 smm Psycho by birth
|
|
|
Post by Chezzz on Jan 17, 2007 9:09:21 GMT 1
Senast final spelades i Soliga Karlstad var väl 2000. Final mellan Stockholm och Tyresö. Hur många var där och tittade? 350 pers? 450? Man kan ju inte klaga på deras arrangemang osv. men som ovanstående skrev, spelar inte CC i finalen så kommer nog intresset att vara rätt svalt.
Finalerna som spelas i Stockholm drar alltid mycket folk, oavsett vilka som spelar. Det är i alla fall vad jag tror. Många spelare, tränare och fans från Stockholmsområdet som kommer och tittar!
Vilka vill jag se i final i September? Hmm, det roligaste vara att se en drabbning mellan Tyresö och Stockholm, annars hoppas jag på CC vs LG. ;D
|
|
|
Post by Uppsala kanske on Jan 17, 2007 10:17:04 GMT 1
Varför inte göra en "bandy" och börja spela finalen i Uppsala? Tillräckligt nära för att man inte ska tappa sthlmspubliken samtidigt som den inte drunknar i övriga sthlmsutbudet som nu.
Plus den extra PR-en det kan bli eftersom "am. fotboll gör som bandyn, sveriges motsvarighet till USAs superbowl, bandyfinalen på studenternas, får nu en uppföljare av just sporten am. fotboll efter att SAFF meddelat att finalen fr o m nu spelas på studenternas bla bla osv" faktsikt är en tillräckligt stor nyhet för att i alla fall ha chansen att nå rikspressen/tvkanaler.
|
|
|
Post by Dorkman on Jan 17, 2007 11:01:43 GMT 1
Dessutom är ju Uppsala en "gammal" am. fotbollsstad där det borde bo en och annan som har ett allmänintresse för am.fotboll sedan 86:ers glansdagar.
|
|
|
Post by Final i Karlstad on Jan 17, 2007 11:04:21 GMT 1
Riktigt så få var det inte o tittade på finalen. Om jag inte minns helt fel så landade siffran på runt 900-1000 personer.
|
|
|
Post by calle on Jan 17, 2007 11:20:11 GMT 1
Vrför inte lotta spelplats mellan final lagen. Sthlm hade inte vunnit alla matcher mot carlstad om matchen spelats på tingvalla. Varför ska stockholms lagen ha denna fördel?? För att det gynnar våran sport?? Media i sverige skulle skratta och inte göra ett inslag bara för att det är så orättvist
|
|
|
Post by Rikard Borg on Jan 17, 2007 12:28:56 GMT 1
FS beslutade i förra veckan att inte bevilja Crusaders ansökan om att arrangera SM-finalerna (senior,U19 och U16) i Karlstad.
En förutsättning för att SM-finalen skulle kunna spelas på annan ort, var att även U16 och U19 finalen skulle spelas där. FS hade även som önskemål att en Flag och PeWee turnering skulle arrangeras under samma helg.
Karlstad kommun gick efter långa förhandlingar (läs tjat) med på att samtliga finaler fick spelas på Tingvalla. Crusaders erbjöd sig också arrangera Flag och PeWee turnering. Trots detta valde alltså FS att inte bevilja Crusaders ansökan.
Med vänliga hälsningar Rikard Borg Carlstad Crusaders
|
|
|
Post by Patrik on Jan 17, 2007 13:12:44 GMT 1
OK, då vet man alltså att finalen går i Stockholm i år igen. Trist när en förening uppfyller samtliga krav men ändå inte får chansen. Kanske är det för långt för storheter som Andrez (eller vad han som sjöng förra året hette) att resa. För nån annan orsak än just arrangemanget av antalet finaler ligger ju onekligen bakom detta nej. Skulle vara intressant att få höra någon ifrån SAFF kommentera nejet och förklara varför Stockholm skall vara spelplats.
Vill bara förtydliga att jag inte är emot att finalen spelas i Stockholm, utan är bara nyfiken på hur förbundet resonerar när de säger nej till Carlstad.
|
|
|
Post by Curre on Jan 17, 2007 14:24:54 GMT 1
Kan det vara så att Stockhlom ligger något centralare än Karlstad? Det finns goda kommunikationer till huvudstaden från alla håll i Sverige, man kan hitta billigt boende på vandrarhem i närheten av matcharenan. Det kan väl vara skäl nog för att spela finalen på Zinken. SM finalen 2006 var ett bra genomfört arrangemang så varför överge ett vinnande koncept? Jag tycker inte heller att man ska kräva någons huvud på ett fat för ett klokt och genomtänkt beslut.
|
|
|
Post by Janne on Jan 17, 2007 16:06:58 GMT 1
Kan det vara så att Stockhlom ligger något centralare än Karlstad? Det finns goda kommunikationer till huvudstaden från alla håll i Sverige, man kan hitta billigt boende på vandrarhem i närheten av matcharenan. Det kan väl vara skäl nog för att spela finalen på Zinken. SM finalen 2006 var ett bra genomfört arrangemang så varför överge ett vinnande koncept? Jag tycker inte heller att man ska kräva någons huvud på ett fat för ett klokt och genomtänkt beslut. Man ska absolut inte kräva någons huvud på ett fat. Men om förbundet nu tycker det är bäst att spela finalen i Stockholm varför säger de inte bara det? Då slipper ju, i det här fallet, Crusaders att ligga på och tjata på sin kommun för att få igenom kraven utan någon egentlig anledning. Kan tänka mig att Crusaders har annat att lägga sina resurser på att upfylla kraven för en SM-final om nu Stockholm ändå är deras första alternativ och om det bevisligen inte spelar någon roll om man uppfyller kraven eller inte.
|
|
|
Post by ls mer nogrant on Jan 17, 2007 16:49:04 GMT 1
Borg skriver, "en förutsättning" var att alla finalerna spelades på samma ställe. En förutsättning är inte detsamma som alla krav.
Och även om alla kraven är uppfyllda så kan det fortfarande finnas önskemål. Och efter det kan det fortfarande vara så att andra alternativ är bättre.
Håll isär begreppen.
Ta tex om jag söker ett jobb, arbetsgivaren kan då kräva (förutsättning) en viss utbildning, efter det kan det finnas vissa önskemål som förbättrar mina chanser tex arbetserfarenhet från den specifika branschen. Men trots att jag uppfyller alla krav och alla önskemål så kan de fortfarande välja någon annan. (kan fler saker, har bättre kontakter eller bara är snyggare).
H
|
|
|
Post by Daniel on Jan 17, 2007 17:06:09 GMT 1
Jag tycker serieledearen vi slutet av säsongen, bör få fördel av hemmaplan. Om denne åker ut i slutspelet så får tabelltvåan den fördelen.
|
|
|
Post by Mr Floppy on Jan 17, 2007 17:48:56 GMT 1
SM finalen 2006 var ett bra genomfört arrangemang så varför överge ett vinnande koncept? Tycker du? Fråga de som stod i kiosken och grillen om de håller med...
|
|