|
SMM-Ol
Dec 2, 2006 18:00:25 GMT 1
Post by Nisse on Dec 2, 2006 18:00:25 GMT 1
Akta er för stora värvar monstret! AKTA ER!
|
|
|
SMM-Ol
Dec 2, 2006 18:05:02 GMT 1
Post by tvng on Dec 2, 2006 18:05:02 GMT 1
Superserieklubbarna är elaka, de tvingar unga spelare som vill satsa att spela med dem fast de inte vill, helst av allt vill de bara ha 1 enda coach spela med 14 andra(varav 4 kommer på träning), men de blir borttvingade
|
|
|
SMM-Ol
Dec 4, 2006 10:10:30 GMT 1
Post by Bjrkman on Dec 4, 2006 10:10:30 GMT 1
Björkman, Björkman... Så du säger att ni har eminenta coacher i juniorleden men om ni seniorcoacher dyker upp i juniorleden så får alla andra se upp. Då måste ju ni vara jättebra! Har sett Robban, Roddan och Moose coacha era junisar f ö. Att ni inte värvar är lögn. Möjligen har det gått trögare än vanligt senaste åren men nog har ni försökt. Även i år verkar det landa ett par namn vad jag hör. Det är ok men tro inte att man kan göra så och vara älskad. Och ert mål är väl vinna, inte skaffa kompisar? *SMM - 8 av 22 starters i sin moderklubb i SM-finalen* Till den det berör! För att avsluta detta förfäktande med de osynliga onda krafterna i detta forum där man känner sig som Don Quitot och hans kamp mot väderkvarnarna så måste jag säga och verkligen hoppas på att du inte coachar vilket jag starkt betvivlar på att du gör och om du så gör så förfasar jag över ditt sätt att förbli anonym på det fega sätt som du uppvisar och jag hoppas av hela mitt hjärta att du endast är en person som sitter på läktaren och är bitter. För om du har med människor att göra så blir jag lite orolig om du är lika anonym i din relation till dina spelare? Eller du är bara bitter över att förlorat mot SMM? Jag kan bara säga av hela mitt hjärta att jag upprikigt aldrig bett någon av dessa spelare komma till oss utan de har gjort som jag själv gjorde: JAG KOM FRIVILLIGT FÖR ATT UTVECKLAS SOM TRÄNARE OCH MÄNNISKA! Och jag trivs med själv.. gör du? De flesta av dessa spelade i div 1 eller 2 och ville ha positionstränare som visste vad han eller hon pysslade med så att de kunde utvecklas som spelare utan att ta något ifrån de duktiga men överarbetande klubbtränare som finns där ute och sliter för en sport de älskar! De är värda respekt inte du! En sak till innan du får hitta något annat ställe och skriva en massa smörja som du ínte vågar stå för. Jag har mina vänner och jag vill då¨fanimej inte ha varken ha dig eller In Blanco bland mina vänner! För mina vänner vågar stå för sina åsikter och handen på hjärtat: det vågar ju inte du eller hur? Skriv gärna men våga sätta ut ditt namn voch våga ståför dina åsikter! Eller köp en hund om du vill ha någon att "leka"coach över.. Den relation kan väl du knappast misslyckas med... MVH Björkman Linecoach i SMM ett år till...
|
|
|
SMM-Ol
Dec 4, 2006 11:32:38 GMT 1
Post by Vrvning on Dec 4, 2006 11:32:38 GMT 1
Håller med Björkman, Som stående lite utanför sporten annat än som Åskådare och extremt intresserad följer jag ibland debatten på detta forum. Att Värva mellan klubbar TILLHÖR sporten, ALLA sporter. Spelare vill flytta på sig av många orsaker, jobb,skola eller för att få en nytändning eller att man anser att man skulle utvecklas bättre i ett annat lag. De som kan erbjuda lösningar som passsar bäst för den enskilde spelare kommer förmodligen att bli nästa klubbadress.
Se istället till att ha bra och utbildade coacher och en ,för spelaren, tilltalande produkt, så kommer ingen att vilja flytta av andra skäl än just arbete eller jobb.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 4, 2006 13:55:01 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 4, 2006 13:55:01 GMT 1
Håller med Björkman, Som stående lite utanför sporten annat än som Åskådare och extremt intresserad följer jag ibland debatten på detta forum. Att Värva mellan klubbar TILLHÖR sporten, ALLA sporter. Spelare vill flytta på sig av många orsaker, jobb,skola eller för att få en nytändning eller att man anser att man skulle utvecklas bättre i ett annat lag. De som kan erbjuda lösningar som passsar bäst för den enskilde spelare kommer förmodligen att bli nästa klubbadress. Se istället till att ha bra och utbildade coacher och en ,för spelaren, tilltalande produkt, så kommer ingen att vilja flytta av andra skäl än just arbete eller jobb. Förnuftets röst har talat! Kan bara instämma detta inlägg! Tur är väl det att vi i SMM inte alltid lyckas med värvningarna, för hur hade det sett ut om alla vi försökt eller påståtts ha värvats gått till oss?? Och det är för väl att vi inte på alla nivåer för då är ju våra juniorer fortfarande sugna på att spela i seniorerna och kämpa om ett SM-guld. För att återgå till tråden om Ol, är det någon om vet hur det har gått för Rams Ol spelare med det ultimala namnet Incognito? Han blev skadad i förra veckan.. Amen från Björkman SMM Linecoach. För en rak serie i superserien. Amen
|
|
|
SMM-Ol
Dec 4, 2006 13:57:53 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 4, 2006 13:57:53 GMT 1
Håller med Björkman, Som stående lite utanför sporten annat än som Åskådare och extremt intresserad följer jag ibland debatten på detta forum. Att Värva mellan klubbar TILLHÖR sporten, ALLA sporter. Spelare vill flytta på sig av många orsaker, jobb,skola eller för att få en nytändning eller att man anser att man skulle utvecklas bättre i ett annat lag. De som kan erbjuda lösningar som passsar bäst för den enskilde spelare kommer förmodligen att bli nästa klubbadress. Se istället till att ha bra och utbildade coacher och en ,för spelaren, tilltalande produkt, så kommer ingen att vilja flytta av andra skäl än just arbete eller jobb. Förnuftets röst har talat! Kan bara instämma detta inlägg! Tur är väl det att vi i SMM inte alltid lyckas med värvningarna, för hur hade det sett ut om alla vi försökt eller påståtts ha värvats gått till oss?? Och det är för väl att vi inte på alla nivåer, går och vinner för då är ju våra juniorer fortfarande sugna på att spela i seniorerna och kämpa om ett SM-guld om de har förlorat på juniornivå. Sorry för det svenska språket, jag tappar ord lite här och var.. mvh Björkman För att återgå till tråden om Ol, är det någon om vet hur det har gått för Rams Ol spelare med det ultimala namnet Incognito? Han blev skadad i förra veckan.. Amen från Björkman SMM Linecoach. För en rak serie i superserien. Amen
|
|
|
SMM-Ol
Dec 5, 2006 14:22:23 GMT 1
Post by plutten on Dec 5, 2006 14:22:23 GMT 1
Richie Incognito var en av de spelare som blev "utskällda" på presskonferensen av Mark Bulger i rams för att inte ha brytt sej när det började gå illa för laget... Verkar vara en kille som bara bryr sej om hur det går för honom själv, ovanlig inställning för att vara ol-spelare.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 5, 2006 15:38:52 GMT 1
Post by Nyfiken on Dec 5, 2006 15:38:52 GMT 1
En fråga till Björkman; Såg att du skrivit att du tycker att JR:s unga linespelare är duktiga. Skulle vilja veta om det är någon som är på gång till SMM, eller är det locket på när det gäller värvningar från norr?
|
|
|
SMM-Ol
Dec 5, 2006 17:05:44 GMT 1
Post by K on Dec 5, 2006 17:05:44 GMT 1
Jag har många kompisar och behöver inte fler... Var ska jag börja värva?
|
|
|
SMM-Ol
Dec 5, 2006 18:39:50 GMT 1
Post by jass on Dec 5, 2006 18:39:50 GMT 1
Jag blir ju nyfiken på vilka linjespelare i JR som är intressanta=) Jag är själv en sådan som har mina funderingar på att flytta neröver.. Få höra några namn så kanske man nappar;) Det är inte värvning, alla som undrar!?
|
|
|
SMM-Ol
Dec 5, 2006 18:42:19 GMT 1
Post by line on Dec 5, 2006 18:42:19 GMT 1
alla ss lag har linjebrist, vemsomhelst på linjen är nog välkommen i vilket som helst av ss lagen...
|
|
|
SMM-Ol
Dec 7, 2006 9:38:34 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 7, 2006 9:38:34 GMT 1
En fråga till Björkman; Såg att du skrivit att du tycker att JR:s unga linespelare är duktiga. Skulle vilja veta om det är någon som är på gång till SMM, eller är det locket på när det gäller värvningar från norr? JR har en förmåga att producera fram talanger på linjer varje år, Falkeling, Olofsson, Flemström för att nämna några! Jag erkänner att jag har flirtat med Roass men beslutat mig för att inte fortsätta försöka värva någon därifrån p ga av hänsyn till denna hårt arbetande klubb som försöker etablera sig i SS. Även om det har varit en del turbulens i klubben som jag inte är insatt i så håller jag tummarna för denna välbehövliga ambitösa klubb som år efter år producerar talanger till juniorlaget först och främst samt en och en annan till seniorlandslaget. Så jag följer den gode sportchefens uppmaning i Karlstad (och menar jag inte Håkan Loob) att inte värva någon spelare därifrån. Men om någon flyttar ner till Fjollträsk på egen hand på grund av jobb, studier osv är han välkommen till oss. Så Republicans: Fortsätt kämpa och sikta långsiktigt så kommer det att löna sig! Ett tips är att satsa på en inhemsk tränarstab med en amerikansk college HC som inte bara coachar spelare utan även coachar klubbens egna coacher! MVH Björkman Linecoach med samvete ps. Incognito må vara en diva men hans namn förpliktar!ds.
|
|
|
SMM-Ol
Dec 7, 2006 9:52:34 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 7, 2006 9:52:34 GMT 1
Jag har många kompisar och behöver inte fler... Var ska jag börja värva? Jo därför att vi börjar bli lite till åren... eller hur broder? Måste bara få kommentera ang Raiders familj som är allt annat än bra.. Deras starting left Tackle gick och bröt vänster arm vid armbågsleden för ett tag sedan... och han var deras bästa Ol samt han hade precis kommit tillbaka från en skada... så nu spelar en annan där som passblockar som man gjorde på 1970-talet.... Jag är en Raiderfan sedan jag såg dom i Superbówl i mitten på 1980-talet men det är hårda tider...just nu.. jag tror att vi kommer att få se en förändring tills nästa år inte bara på Ol utan även på Qb.. offensestaben.. och då syftar jag inte deras Ol-coacher... MHV Björkman Raidernation-Stockholm chapter..
|
|
|
SMM-Ol
Dec 12, 2006 15:48:54 GMT 1
Post by Bjorkman on Dec 12, 2006 15:48:54 GMT 1
Väl mött vänner och ovänner! Satt och surfade in på NFL:s hemsida och kollade över vilka nomineringar vi som vanliga fans kunde rösta på och finner att flera Ol från Raiders tragiska familj finns med som nominerade.. Tro mig kära läsare utav denna lilla blogg .. jag är en fan av Raiders men tyvärr kan jag inte ens med största hjärta så här i juletider vilja se någon av Raiders Ol med på denna lista.. De är helt enkelt hopplösa.. Deras Ol-coacher måste käka hibernal eller något liknade lugnade mediciner... Men på något sätt så påminner vi i SMM om Raiders, på det sätt att vi "värvar" gamla spelare till oss på samma sätt som Raiders gör fastän med en viss löneskillnad.. och så vinner vi SM en gång till... Lyckan är att vi i SMM inte har någon egocentrisk ägare som sitter på läktaren och kallar in ett spel då och då.. Vi har kanske en egocentrisk seniortränarstab som då och då får ihop det... Gillade min chefs krönika på en närliggande webbsida...önskar att vi slutade producera coordinatorer som flyttar västerut ideligen.. Men med lite tur och "nya värvningar" så kan vi kanske vinna ett år till..och denna gång ska vi singla slant vilka spel vi ska kalla samt vem som ska spela var...för vi SMM har ju ingen koll på vad vi pysslar med.. MVH Björkman Linecoach ..
|
|
|
SMM-Ol
Dec 12, 2006 21:08:01 GMT 1
Post by JRONKAINEN on Dec 12, 2006 21:08:01 GMT 1
Hade glömt vad rolig du var Björkman alltid i hetluften, du sitter säkert där hemma och garvar framför datorn. Som du brukar göra när man springer på dig på matcherna.
|
|