Stor som en elefant
Guest
|
SMM-Ol
Oct 31, 2006 10:37:48 GMT 1
Post by Stor som en elefant on Oct 31, 2006 10:37:48 GMT 1
Uj! Tycker dom har lite för få speglar! Vilket iofs inte är en nackdel för SMMs O-line
|
|
|
SMM-Ol
Nov 1, 2006 13:15:13 GMT 1
Post by CSM101 on Nov 1, 2006 13:15:13 GMT 1
Du har helt rätt 'Stor som en elefant'!! SMMs O-Line behöver inga speglar. Vi vet att vi är snygga.
|
|
|
SMM-Ol
Nov 13, 2006 14:10:16 GMT 1
Post by Bjrkman on Nov 13, 2006 14:10:16 GMT 1
Kära vänner och ovänner! Hemkommen från USA efter två underbara veckor i norra Californien med 25 grader varmt så landar man på Arlandas hemmaplan i Märsta med 0 gradigt väder med regn och blåst för ett angenämnt juniorläger med Iceman och andra kollegor. Omställningen var ganska chockartad faktiskt med tanke på att 48 timmar tidigare gått omkring i shorts... Jag och våran kära Lb-coach i SMM var och hälsade på vår förra defkoordinator som numera bor och verkar strax utanför San Francisco. Vi hann med två matcher live, dels en sagolik spännade match mellan Raiders vs Steelers där Raiders defense spelade ett underbart defense medan deras offense passade för 13 yards ca och vann!!! Vi satt bland Raidernation vilket var en lika härlig upplevelse! Den gode Ben hade inte en särskilt lysande dag mycket tack vare att Steelers familj hade fullt upp med Burgess tror jag han heter och Sapp. Fick tillfälle att träffa George Atkinson som spelade Freesafety tillsammans med jack " the Assasin " Tatum på 1970 och 80 talet och vann en eller två Superbowls tror jag, han är numera radiokommentatör för Raiders radio- Skön snubbe! Den andra matchen ví såg var mellan California Bears vs UCLA vilket Bears gick och vann. Cals hemma arena var en charmig liten gryta med plats för 70 000 och som dessutom var fullsatt. Vi satt på träbänkar i ca 3,5 timmar vilket kändes efter ett tag men gillade själva universitet. Jag såg hur UCLA familje ställde upp i sina stance vilket påminde mest om ett gäng som satt på muggen ... anledningen var som jag sedan fick förklarat för mig att det är svårare med Dl handplacering när de "satt ner" på detta vis... Det gick ju inte så bra för dessa heller..Å andra sidan hade Bears en fantastisk rb i Lynn som kommer att gå i första rundan nästa år om inget dramatiskt händer.. Noterade att Bears Ol värmde upp ungefär på samma sätt som vi .. Men sammanfattningsvis så är mitt intryck av allt fotbolls tittande att Dl är avsevärt mycket mer avgörande än tidigare, mycket beroende på att man på collegenivå rekryterat Lb till Dl och på så vis fått upp både speed och atletisk förmåga på denna position! Ett sätt som tilltalar mig... ;D Vad händer med alla Dl då? Jo de blir oftast Ol.. he he.. cirkeln är sluten... Slutligen kan det sägas att jag kan mycket väl tänka mig kunna bo där borta i norra delen av Californien... och coacha... MVH Björkman SMM-Ol-coach
|
|
|
SMM-Ol
Nov 27, 2006 14:22:14 GMT 1
Post by Bjrkman on Nov 27, 2006 14:22:14 GMT 1
Satt igår och kollad in matchen Rams vs 49:ers som sedan de sistnämnda gick och förlorade lite väl snöpligt... men i alla fall så studerade jag Rams "lilla" familj som är allt annat än just liten.. och en mycket duktig sådan med namn som Stussie och sist men inte minst det ultimala Ol-namnet Incognito (!!!!) med 305 pounds på en 6.03 lång kropp från Nebraska naturligtvis.. Men vilket underbart namn på en Ol!!! Richie som han heter i förnam är byggd som en större telefonhytt med taturade armar! Dock skadade han sig och fick utgå men de har ju namn som Pace och Timmerman kvar att tillgå även om Pace är på skadelistan så verkar de inte gå någon nöd på dessa! De har också två Ol med namnen Setterström och Romberg!!! kan de vara svenskättlingar må tro??? !!! ;D Undra om inte Timmerman har llite svenskt i sig också men namnet Incognito går till historien som det absoluta Ol-namnet!!! Såg förresten hur de spelade sin zon.. det låg folk i driver på Defense och det cuttades hej vilt på backside!!! De ni- SMM-familjen!! Väl mött vänner och ovänner! Björkman line- coach SMM
|
|
|
SMM-Ol
Nov 28, 2006 10:47:46 GMT 1
Post by Bjrkman on Nov 28, 2006 10:47:46 GMT 1
Sitter här på jobbet och läser på silly season avdelningen och kan väl bara konstatera att namnet stämmer på själva kolumnen... Asgarv ¨åt det här med Kecke som jag hade äran att träffa i lördags där vi samspråkande om allt mellan himmel och jord men vi pratade inte om att spela... Kan bara säga så här att alla är välkomna till SMM så länge de är beredda att konkurrera om en plats samt att du eller ni vill ha en positionstränare som inte coachar tre andra positioner samtidigt... busskort eller inte.. .. och jo vi värvar även coacher.. MVH Björkman Linecoach
|
|
|
SMM-Ol
Nov 29, 2006 11:09:24 GMT 1
Post by Bjrkman on Nov 29, 2006 11:09:24 GMT 1
Måste bara få skriva av mig lite grann här efter ha läst om någon John Madden- spelade- proffstyckare som tydligen anser att det räcker med talangfulla spelare för att vinna och åter vinna år efter år... Mitt italienska temprament spelar ett spratt när man går omkring och tror sådana saker och det avslöjar lite bristen på kunskap hos en del.. nog för att jag har ett ego som då och då behöver tillfredställas men att bara anse att det räcker med en hop talangfulla fartfantomer då blir jag upprörd å alla coachers vägnar som överhuvudtaget coachat i SMM! Tala om att trampa på en hel yrkesgrupp.. .. nu kommer det snart en tid då vi går igenom en generationsförändring inte bara hos spelarna utav även hos coacher då en ny generation coacher får ta vid..men det är ju klart det kanske räcker med lite John Madden spelade så kanske även In Blanco kunna coacha om han nu klarar av att kommunicera med andra människor.på ett vettigt sä'tt.. MVH Björkman 14 år som linecoach för diverse lag..
|
|
|
SMM-Ol
Nov 29, 2006 14:00:48 GMT 1
Post by Na on Nov 29, 2006 14:00:48 GMT 1
har du nånting emot att spela Madden?? tycker du kanske bättre om att spela NFL headcoach, NCAA, NFL street, eller kanske AFL eller något annat spel som gör anspråk på att vara amerikansk fotboll?
|
|
|
SMM-Ol
Nov 29, 2006 23:44:22 GMT 1
Post by Intressant on Nov 29, 2006 23:44:22 GMT 1
Blir ju intressant att se om SMM kan dominera efter en generationsväxling. Känns som det är i truppen, inte sidlinjen som skillnaden är mot andra lag. Säger inte att SMM har dåliga coacher så tat lugnt Björkman, men de verkar bättre på att värva än att ta fram egna players. Era coacher har ju inte rosat marknaden i junis fotbollen där förutsättningarna är mer rättvisa. = Inga amerikaner och värvningar.
|
|
|
SMM-Ol
Nov 30, 2006 0:24:45 GMT 1
Post by lol on Nov 30, 2006 0:24:45 GMT 1
nej där har gefle vart bäst de senaste säsongerna och se vad deras a-lag presterar. Skulle hellre ha bra a-lag
|
|
|
SMM-Ol
Nov 30, 2006 1:12:02 GMT 1
Post by Seriously on Nov 30, 2006 1:12:02 GMT 1
Gävle??? Var det seriöst menat? De vann en gång men har väl inte presterat år efter år och aldrig i U16?
|
|
|
SMM-Ol
Dec 1, 2006 10:54:25 GMT 1
Post by Bjrkman on Dec 1, 2006 10:54:25 GMT 1
Blir ju intressant att se om SMM kan dominera efter en generationsväxling. Känns som det är i truppen, inte sidlinjen som skillnaden är mot andra lag. Säger inte att SMM har dåliga coacher så tat lugnt Björkman, men de verkar bättre på att värva än att ta fram egna players. Era coacher har ju inte rosat marknaden i junis fotbollen där förutsättningarna är mer rättvisa. = Inga amerikaner och värvningar. Ok... mig veterligen har vi inte värvat någon annan spelare på ett antal år nu, de som har kommit till SMM har ej blivit kontaktade av oss utan dykt upp själva och större delen av SMM seniorstab har inte coachat júniorer´utan där har dom egna förträffliga tränarstaber vilket består av tre olika U19, U16 och peewee. På ungdomsidan så satsar vi på att lära ungdomarna fotboll och lagerarbete så att när dessa kommer upp till seniorerna så kan genast börja konkurrera om en plats i starting elvan. Den enda amerikan vi hade förra året var våran Qb då vi tyckte att det kunde vara lämpligt att ha en sådan i Eurobowl men vi spelade med våran juiniorQb i några av matcherna då OA trivdes bäst som wr! Men det är klart att vi i seniorstaben kanske byter med någon av våra ungdomstränarstaber inom ett eller två år och då får ju se vad vi kan göra där du anonyme... så om du viull leka häftig på ungdomssidan så passa på nu då... För sen kanske vi dyker upp där... För vi tröttnar kanske på seniorfotbollen.. MVH Björkman linecoach dom aldrig värvat någon under 14 år som tränare.. SMM
|
|
|
SMM-Ol
Dec 1, 2006 10:58:41 GMT 1
Post by 55 on Dec 1, 2006 10:58:41 GMT 1
Har all respekt i världen för dig Björkman, men att du aldrig skulle ha värvat någon det tror jag helt enkelt inte på...
|
|
|
SMM-Ol
Dec 1, 2006 11:03:15 GMT 1
Post by Bjrkman on Dec 1, 2006 11:03:15 GMT 1
Har all respekt i världen för dig Björkman, men att du aldrig skulle ha värvat någon det tror jag helt enkelt inte på... Jag har försökt... nja någon kanske det har blivit genom åren... Asgarv!! Kram Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Dec 2, 2006 1:56:43 GMT 1
Post by Den anonyme on Dec 2, 2006 1:56:43 GMT 1
Björkman, Björkman... Så du säger att ni har eminenta coacher i juniorleden men om ni seniorcoacher dyker upp i juniorleden så får alla andra se upp. Då måste ju ni vara jättebra!
Har sett Robban, Roddan och Moose coacha era junisar f ö.
Att ni inte värvar är lögn. Möjligen har det gått trögare än vanligt senaste åren men nog har ni försökt. Även i år verkar det landa ett par namn vad jag hör. Det är ok men tro inte att man kan göra så och vara älskad. Och ert mål är väl vinna, inte skaffa kompisar?
*SMM - 8 av 22 starters i sin moderklubb i SM-finalen*
|
|
|
SMM-Ol
Dec 2, 2006 17:08:33 GMT 1
Post by RM on Dec 2, 2006 17:08:33 GMT 1
Jag har många kompisar! R.M
|
|