|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 13:38:28 GMT 1
Post by Fredrik Pilbck on Jan 11, 2007 13:38:28 GMT 1
Hmm.... Jag har för mig att Rosen (DE Richard Rosenholtz TRC) hade ett par njutningsfulla rosa tights medans Peter Rundberg GG hade ett par härligt lila. Vi var många som höjde på ögonbrynen men man vänjer sig. Så länge man levererar så får man se ut hur man vill, nästan...
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 13:41:34 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 11, 2007 13:41:34 GMT 1
Jag dyker upp på tisdag. Ska bli kul att träna i den nya hallen. Jag kommer visserligen hem till människobyn ikväll, men landar inte förrän 2130.
Finns det rosa Under Armour?
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 14:00:05 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 11, 2007 14:00:05 GMT 1
Hmm.... Jag har för mig att Rosen (DE Richard Rosenholtz TRC) hade ett par njutningsfulla rosa tights medans Peter Rundberg GG hade ett par härligt lila. Vi var många som höjde på ögonbrynen men man vänjer sig. Så länge man levererar så får man se ut hur man vill, nästan... Underbart!!! ;D LER*** Nu när du säger det så kommer jag ihåg Rundbergs.. Broder! Du är välkommen hem till människobyn även om livet är sig ganska så likt.. MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 21:30:10 GMT 1
Post by Bruno on Jan 11, 2007 21:30:10 GMT 1
"Suck längtar tillbaka till den tiden det spelades fotboll för att det var kul att slåss vara svettig och skitig, fisa med polarna bak i bussen och lyssna på vulgära historier." Det tror jag du är ganska ensam om. Själv längtar jag till en tid när griniga gubbar slutar irritera sig på skitsaker, bara för att det inte är som när dom var 18 och klafsade runt i en lerpöl på en äng. När spelade du själv? om du någonsin spelat? Jag förstår att du blir ledsen när ni tydligen haft extra "glam" träningar kanske t.o.m hyrt in en stylist. Jag hadde kunnat säga att man inte spelar bättre för att man har en massa shysst "gear" och att ungdomarna köper mer krafs att ha på sig än att spela boll. Men killen på bilden är det ju inget frl på på plan så att säga. hehe det ser bara lustigt ut med 3200 tepbitar överallt.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 12, 2007 0:07:46 GMT 1
Post by Lrssn on Jan 12, 2007 0:07:46 GMT 1
Bruno, sluta gnäll, om nån junis känner att han måste spöka ut sig så är väl inte det ditt problem? finns massvis junisar som tycker bara de är skönare att trycka ner en sån i leran(elr turfen). vill bara passa på att hälsa till boss björkman också, lovar att jag inte ska gå ner alltför mycke kilon nere på regementet i karlskrona. ska passa på att äta som bara fan nu när de är staten som bjuder Och all(iaf nästan) dötid ska spenderas på gymmet.(Nyårslöfte) Kan inte lova att jag ska hålla mig ifrån de förpestade runda bollar du hatar(?) Men jag ska ta med mig en oval och så kanske jag kan värva några stora atleter. Synd att man åkte på o bli sjuk o missa två sista träningarna innan tåget går på måndag. Du får hälsa folket på line att jag kommer tillbaka o tränar så fort jag har permis och är i stan! //Larsson
|
|
|
SMM-Ol
Jan 12, 2007 10:35:26 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 12, 2007 10:35:26 GMT 1
Bruno, sluta gnäll, om nån junis känner att han måste spöka ut sig så är väl inte det ditt problem? finns massvis junisar som tycker bara de är skönare att trycka ner en sån i leran(elr turfen). vill bara passa på att hälsa till boss björkman också, lovar att jag inte ska gå ner alltför mycke kilon nere på regementet i karlskrona. ska passa på att äta som bara fan nu när de är staten som bjuder Och all(iaf nästan) dötid ska spenderas på gymmet.(Nyårslöfte) Kan inte lova att jag ska hålla mig ifrån de förpestade runda bollar du hatar(?) Men jag ska ta med mig en oval och så kanske jag kan värva några stora atleter. Synd att man åkte på o bli sjuk o missa två sista träningarna innan tåget går på måndag. Du får hälsa folket på line att jag kommer tillbaka o tränar så fort jag har permis och är i stan! //Larsson Tackar för informationen! Du får som sagt äta när nu det är gratis! Kronans mat har alltid varit god! Åtminstone där jag har varit... Träna på och ge f--n i den runda bollen.. den är rund... och farlig... MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Jan 12, 2007 11:02:14 GMT 1
Post by calle on Jan 12, 2007 11:02:14 GMT 1
Är ingen line spelare men blev rätt så imponerad av Boise state familjen. Mycket mindre men gav endast upp en sack i fiesta bowlen. De hade endast jätt upp 18 sacks under deras 13 matcher långa säsong. De hade några oline som endast var 5´9 men pankakade ändå.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 12, 2007 13:22:20 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 12, 2007 13:22:20 GMT 1
Är ingen line spelare men blev rätt så imponerad av Boise state familjen. Mycket mindre men gav endast upp en sack i fiesta bowlen. De hade endast jätt upp 18 sacks under deras 13 matcher långa säsong. De hade några oline som endast var 5´9 men pankakade ändå. Mycket intressant! Detta måste jag titta närmare på! Imponerade! MVH Björkman SMM
|
|
|
SMM-Ol
Jan 12, 2007 18:19:44 GMT 1
Post by LeoBillgren on Jan 12, 2007 18:19:44 GMT 1
Hej Bruno! (Sorry att jag är inne på din topic, Björkman...) Jag svarar gärna på dina frågor, trots den otrevliga tonen:
[glow=red,2,300]När spelade du själv?[/glow] 1988-1999/91 typ. Jag var en ganska dålig och oglammig spelare, om du är nyfiken.
[glow=red,2,300]Jag förstår att du blir ledsen när ni tydligen haft extra "glam" träningar kanske t.o.m hyrt in en stylist.[/glow] Jag blir inte ledsen. Vi har inte haft glam-träningar. Vi har inte haft en stylist. FYI.
[glow=red,2,300]Men killen på bilden är det ju inget frl på på plan så att säga. hehe det ser bara lustigt ut med 3200 tepbitar överallt.[/glow] Vet inte vad meningen betyder, något ord som saknas. Dock vet jag vilken spelare du menar och jag har mycket svårt att tänka mig att hans prestation påverkas (negativt eller positivt) av tejp på facemask eller många tjurar på hjälmen. Och vad spelar det dig för roll?
Som avslutning vill jag bara förtydliga att mitt första inlägg (lerpöl, bittra gubbar etc) inte var en reaktion på upplevd kritik av mig eller Bulls. Det jag vänder mig mot är fenomenet att det gnälls något fruktansvärt på om unga spelare gör ett och annat som inte var "ok" på 80-talet. Nu är nu och då är då, varför sticker det så i ögonen på vissa? Så länge man kan backa upp sitt glam med sitt spel så är det väl inga problem (MVP i SM-finalen exempelvis)?
|
|
|
SMM-Ol
Jan 14, 2007 21:48:40 GMT 1
Post by Olle Kw den gr on Jan 14, 2007 21:48:40 GMT 1
så är vi äntligen igång med den riktiga försäsångsträningen! Mycket folk, glädjande många från vår broderklubb Bulldogs (ni är mer än välkomna bröder!) många unga talanger och som alltid våra seriösa hårdsatsande seniorer!! men var har vi alla våra vältränade gents på O line? känns som det saknas några tunga namn! Kan det vara så broder B? Och när kommer dom? Jag saknar några stycken. Hur som helst, vi kör på även med visualiseringsträningen för de som törs och önskar, gäller även coacherna ;D ta utmaningen och nå dina mål och må ännu bättre än du trodde var möjligt!
|
|
|
SMM-Ol
Jan 14, 2007 22:08:18 GMT 1
Post by Publik on Jan 14, 2007 22:08:18 GMT 1
Erik Ahlberg blir nog lika ensam denna försäsongsträning som förra året.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 14, 2007 22:16:45 GMT 1
Post by olle kw on Jan 14, 2007 22:16:45 GMT 1
Nåja, fler har synts till som Thomas L , Calle och någon eller några fler. jag ser fram emot att träffa Jeppe och Micha igen! det var längesen pojkar! jag saknar era glada nunor och beska kommentarer!!! Björkman behöver lite itag för att prestera sitt bästa eller hur Broder B???
|
|
|
SMM-Ol
Jan 14, 2007 23:10:32 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 14, 2007 23:10:32 GMT 1
Jag jobbar i Stockholm denna vecka så jag kommer på tisdag.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 16, 2007 14:35:20 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 16, 2007 14:35:20 GMT 1
Kära vänner och ni andra anonyma! I helgen var jag på ett skill läger för att lära mig lite mer om LB:er trevliga värld samt teambuilda lite med våran seniorlandslagsstab samt assitera med diverse spörsmål som att filma uppflugen på ett soccermål i ena hörnan... nu var det antagligen en underbar syn då jag väger mina modiga 119 kg cirka.. jag ska aldrig mer klaga på filmningen.. det är en konst särskilt när man sitter där och filmar 128 stycken reps av 7 on 7... Jag tror att min kära chef i från söder var hyfsad nöjd.. saknade i och för sig OL-DL på detta läger.. kändes liksom lite tomt utan dessa.. Micro var nere och undervisade vilket var mycket uppskattat av både tränare och spelare...Han berättade om bland annat om att Dallas Cowboys center som kallar ut passcoverage!!! De du Tompa och Erik!!! Varför ska man då göra detta undrar ni vetgiriga Ol??!! Jo bland annat för att veta vilken av safetyna som kommer upp i boxen om man kör en outside zon.. eller vid pass så kan man se vilken lb som kommer på blitz... eller när man kör en screen.... nu kan man förvisso rotera sitt coverage men Ol får en uppfattning vilka som finns i boxen att blocka.. Dagens träning som för övrigt börjar klockan 20.00 kommer inte bestå utav byggherren då denne haft halsfluss i en veckas tid enligt egen diagnos..Ena brodern är också lite krasslig men den förvuxna ekonomen tillika storsponsorn av ett känt etablissemang som spelar hård musik och billig öl kommer idag!!! ;D En eloge ska pokerfacet Thomas ha då denne var grym på förra träningens stepoverdummy drill som skedde tillsammans med DL och LB:ers! Han var helt enkelt bäst!!!! Man blir ju helt enkelt stolt!! Tack Olle för dina uppmuntrade ord och Leo.. du får skriva hos oss för innerst inne finns det en liten OL som vill komma ut ...men också för att det finns så många anonyma nötter.. men det är ju klart det är då man vågar vara något av en Arne Anka.. det vill säga "att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" (sorry August..ordvalet..) för anonymiteten är ju skön.. Dock så står jag för min Arne Anka-filosofi på mitt eget lilla sätt... MVH Björkman SMM-linecoach
|
|
|
SMM-Ol
Jan 16, 2007 17:25:27 GMT 1
Post by Moose on Jan 16, 2007 17:25:27 GMT 1
;D Hehe broder mina tankar går osökt till Arne Ankas klassiska kommentar en lördag morgon ca 03.45 i någon rännsten på söder -" fan här står man" torde kunna ge en Björkman variant uppflugen på ett mål - "faen här sitter man" ! Lev väl bröder ! Ja även du Broder Leo trots dina så kallade mästar :'(krokodiler. Polaren Per Smm oline coach
|
|