|
SMM-Ol
Jan 4, 2007 13:29:40 GMT 1
Post by OLFan on Jan 4, 2007 13:29:40 GMT 1
Björkman:
gäller det även för SMM U19 killar att ta sig dit eller är det bara för seniorer??
|
|
|
SMM-Ol
Jan 4, 2007 13:47:45 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 4, 2007 13:47:45 GMT 1
Björkman: gäller det även för SMM U19 killar att ta sig dit eller är det bara för seniorer?? De U 19 som fyller 18 år i år eller äldre ska komma ner och träna! Ni som är yngre det vill säga inte fyller 18 i år kolla med coach Pilbäck! Välkommen!! Björkman SMM linecoach ;D
|
|
|
SMM-Ol
Jan 6, 2007 2:31:23 GMT 1
Post by madman56 on Jan 6, 2007 2:31:23 GMT 1
Jag har bara hört Pilbäck mummla nått om att "Löhrarna spelar mycket counterstrike och är med i klaner och grejer.." är det så? såg att du, björkman, skrev nått om det där uppe oxå. Jag är Center i SMM U-16. Tror du jag blir bättre av att spela counter-strike? i sånnafall skulle man ju köpa ett spel.. vad gör man inte för att bli lika bra som Evil, förutom att träna och vara sur?
|
|
|
SMM-Ol
Jan 8, 2007 9:24:00 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 8, 2007 9:24:00 GMT 1
Var det Kålle och Ada som tog över efter Kristian Thore? Citat Garry "Gnälly" Nilsson Jag läste Nashvilles krönika och tycker väl att den är väldigt omfattade men ack så obegriplig på vissa ställen såsom citat ovan som jag klippte in och jag tillsammans med delar av landlagsstaben undrar vad i allsin dar han menar... Jag skulle gärna vilja veta vad mannen med det underbara halssmycket menar... Angående counterstrike spelande centrar kan jag bara säga att det som fungerar för de goda Löhrarna fungerar kanske inte för dig utan masa dig ner till vår träning du, för du har sizen det vet jag ... Löhrarna styrketränar seriöst.. de är ju 35 år fyllda och du min vän..? ;D Satt tillsammans med ett antal tränarkollegor på en väl etablerad sportsbar igår och såg en angenäm NFl match mellan Patriots vs Jets och konstaterade att Patriots familj hade det lite lättare med blockningen än Jets vars familj såg väldigt bortkommen ut när Patriots visade upp ett antal olika fronter.. kändes lite befriande att se en NFL ´familj ha problem med att identifiera vem som blitzar och varför i ett 3-4 system ....särskilt när Patriots ställer upp i ett antal olika fronter..men grunden är fortfarande ett 3-4.. underbart vackert.. .. Sen namnet Banta-Cain är ju ett namn som förpliktar...Kalle o Ada.. jo jag har mina funderingar vilka han menar.. Förresten var det någon som såg Eagels högertackle Ryuanan "nita" Giants Dt Cofield efter det att spelet var slut med en flygande block i brösthöjd och minuten efter sänka en db och dessutom kom undan med detta?? Såg nu inte hela matchen men tyckte väl att Giants Diehl såg lite väl nervös ut som vänster tackle och på det hela så var Eagels Ol snäppet vassare speciellt på det sätt som Westbrooke sprang.. herregud vilken rb!! Ska döpa om vår egen David efter honom.. Tisdagträningen börjar 20.00 ta med hjälm och gärna ett par byxor... Väl mött Björkman SMM linecoach..
|
|
|
SMM-Ol
Jan 8, 2007 23:30:19 GMT 1
Post by madman56 on Jan 8, 2007 23:30:19 GMT 1
hihi, aight Vilken av era träningar är det du tycker jag ska masa mig ner på? Gym eller "Vanlig"? Om det finns möjlighet tittar jag gärna förbi Efter att ha sett er familj spela så förstår jag att jag förmodligen skulle lära mig en hel del
|
|
|
SMM-Ol
Jan 8, 2007 23:56:47 GMT 1
Post by LeoBillgren on Jan 8, 2007 23:56:47 GMT 1
Björkman: Så som jag tolkar Garrys Kålle och Ada-citat så refererar han till Göteborg, inte till landslaget.
Följande två citat från "Gnälly" sedda tillsammans och bilden klarnar:
"Vad hände i Göteborg? Ack så trist var att Göteborg Marvels valde att hoppa av årets Superseriespel. Säsongen 2007 ligger nu strax runt hörnet, men jag har fortfarande inte riktigt fattat vad som hände.... Jo, förutom en sak... Kristian Thore var och är en trollkarl, varken mer eller mindre!"
"* Var det Kålle och Ada som tog över efter Kristian Thore?"
|
|
|
SMM-Ol
Jan 9, 2007 11:22:13 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 9, 2007 11:22:13 GMT 1
Björkman: Så som jag tolkar Garrys Kålle och Ada-citat så refererar han till Göteborg, inte till landslaget. Följande två citat från "Gnälly" sedda tillsammans och bilden klarnar: "Vad hände i Göteborg? Ack så trist var att Göteborg Marvels valde att hoppa av årets Superseriespel. Säsongen 2007 ligger nu strax runt hörnet, men jag har fortfarande inte riktigt fattat vad som hände.... Jo, förutom en sak... Kristian Thore var och är en trollkarl, varken mer eller mindre!" "* Var det Kålle och Ada som tog över efter Kristian Thore?" Jag tackar för denna förklaring och förstår då vad mannen från Knivsta menar! Sedan angående Madman 56 så tycker jag att du ska masa dig ner till våran träning på tisdag o torsdagar och titta om du nu inte fyllt 18 år. Men vi börjar kl. 20.00 Dessutom bör du ta dig ner till gymet för det är där som man delvis utvecklas som Ol. Välkommen! MVH Björkman SMM linecoach.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 10, 2007 22:43:02 GMT 1
Post by Bruno on Jan 10, 2007 22:43:02 GMT 1
Tycker att årskrönikan var ganska bra förutom att det glömdes att STU hadde haft besök av "pimp my helmet" otroligt fint pyntad kruka uppvisades av STU junisen.
Suck längtar tillbaka till den tiden det spelades fotboll för att det var kul att slåss vara svettig och skitig, fisa med polarna bak i bussen och lyssna på vulgära historier.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 1:51:58 GMT 1
Post by LeoBillgren on Jan 11, 2007 1:51:58 GMT 1
"Suck längtar tillbaka till den tiden det spelades fotboll för att det var kul att slåss vara svettig och skitig, fisa med polarna bak i bussen och lyssna på vulgära historier."
Det tror jag du är ganska ensam om. Själv längtar jag till en tid när griniga gubbar slutar irritera sig på skitsaker, bara för att det inte är som när dom var 18 och klafsade runt i en lerpöl på en äng.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 8:15:51 GMT 1
Post by Garry N on Jan 11, 2007 8:15:51 GMT 1
Jodå, den gode Leo tolkade mig alldeles rätt i frågan om krönikan. Möjligen skulle man väl kunna tänka sig att B.D. utseendemässigt liknar "Kålle" men vem fan skulle i så fall vara Ada? Åtminstone inte så länge ingen får för sig att trycka in herr Östlund i den gruppen. Har för övrigt bytt halssmycke nu... till ett större av samma slag mvh Garry
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 9:33:41 GMT 1
Post by NFL on Jan 11, 2007 9:33:41 GMT 1
"Suck längtar tillbaka till den tiden det spelades fotboll för att det var kul att slåss vara svettig och skitig, fisa med polarna bak i bussen och lyssna på vulgära historier." Det tror jag du är ganska ensam om. Själv längtar jag till en tid när griniga gubbar slutar irritera sig på skitsaker, bara för att det inte är som när dom var 18 och klafsade runt i en lerpöl på en äng. Oj oj oj! Den tog hårt. Någon klev Leo på tårna.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 10:13:01 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 11, 2007 10:13:01 GMT 1
Som gammal grinig gubbe så får jag nog hålla med Leo. Nog för att det va lite charmigt förr när halvtids vilan bestod av en kopp kaffe o en cigg. ( OBS Inget SKämt!!!) Men jag gillar att sporten har utvecklats både på planen o utanför.
Men denna Bittra Griniga Gamla Gubben kommer fortsätta ett tag till.
Efter 2011 lägger jag av. Det är målsättningen iallafall.
Tills dess kommer jag nog komma med griniga, bittra kommentarer då och då. Gammal är äldst.
Men sanningen är ju den att en kille får gärna ha Rosa tights o sjutton wristbands om han kan fånga bollen o springa ifrån motståndarna.
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 11:26:34 GMT 1
Post by Dorkman on Jan 11, 2007 11:26:34 GMT 1
Broder Jesper har ju i och för sej synts med en cigg i mungipan lite då och då.... Kanske inte i halvtid, men endå...
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 11:34:40 GMT 1
Post by CSM101 on Jan 11, 2007 11:34:40 GMT 1
Stämmer. En dålig vana/last jag har. Men aldrig i halvtid. Någonsin. Nu ska ju vi alla vara fria från tobak när vi utövar vår sport. Undrar hur det kommer fungera med de som brukar snus?
|
|
|
SMM-Ol
Jan 11, 2007 13:24:04 GMT 1
Post by Bjorkman on Jan 11, 2007 13:24:04 GMT 1
Vi i familjen får tacka för alla inlägg och Gary får använda fantasin vem som är "Ada" .. Men jag försöker härmed styra tillbaka in tråden på Ol/Dl och dess fantasifyllda fantastiska värld... Kan väl instämma att en gång i tiden fanns det en aura av gemytlighet med blomsteräng och kullar för det fanns ju inga riktiga fotbollsplaner vi fick vara på utan de icke troende var rädda för att vi skulle förstöra planen med vårt spel.. suck ... det är nog samma personer som tror att idrottsvärlden fortfarande är platt.. Men jag har då aldrig sett några Ol eller Dl med rosa tights men skulle detta dyka upp så vill jag gärna skaka hand med denne för det är mod... Saknar endast Jonas på våra träningar som tyvärr lyser med sin frånvaro... inte bra... Blev imponerad av våra U19 linemen som dyker upp på träningen och kämpar!! MVH Björkman SMM line-coach
|
|