|
Post by lucas on Jun 20, 2006 15:35:37 GMT 1
Skulle va kul om matchfilmen skulle kunna läggas upp på tex 86ers.punani.se/movies.php eller nått likande hörde matchen var riktigt bra
|
|
|
Post by Bellman on Jun 20, 2006 16:26:03 GMT 1
Denna match skrivs redan ner som en utav de största. "The late afternoon miracle".
|
|
|
Post by guest on Jun 22, 2006 7:00:13 GMT 1
Hur är det möjligt att en representant för förbundsstyrelsen kan stå och skrika som Robban gjorde på matchen i Karlstad. Han är en skam för fotbollen och sig själv. AVGÅ ROBBAN, du har inte i styrelsen att göra med ditt beteende på en match.
|
|
|
Post by hasseb on Jun 22, 2006 8:33:31 GMT 1
Hur är det möjligt att en representant för förbundsstyrelsen kan stå och skrika som Robban gjorde på matchen i Karlstad. Han är en skam för fotbollen och sig själv. AVGÅ ROBBAN, du har inte i styrelsen att göra med ditt beteende på en match. Frågan är väl om han var där som rep för SAFF eller privat... Ja, jag vet att ni kommer säga att: "Det spelar ingen roll bla bla bla..." Men jag vill hävda att det faktiskt har det. För att försvara Robban vill jag nog påstå att han är en av de som gör absolut mest för fotbollen i Sverige och han har gjort det under många år. Säg vad ni vill, men jag tycker nog att är man på match privat (som jag vet att Robban var) har man all rätt att uttrycka åsikter o liknande. Står man däremot i "SAFF-kläder" får man kanske finna sig i att bita. Tror ni Maradona höll inne med kommentarerna i gårdagens match mellan Arg o Holland?? Tror inte det jag!!
|
|
|
Post by 345 on Jun 22, 2006 8:51:14 GMT 1
Håller inte med dig Hasse. Jag tycker att även om man är där privat så måste man ha i tanke att man jobbar inom SAFF. Att man är där privat är inte en ursäkt att bete sig hur som helst.
Nu var jag inte på matchen så jag kan inte säga hur personen i fråga bar sig åt.
|
|
|
Post by achtung on Jun 22, 2006 8:55:43 GMT 1
Håller inte heller med. Nu vet jag inte vad hon heter, men det var en kvinnlig partimedlem i Sossarna som var ute och slogs på Crazy Horse i stockholm. Bara för att hon var där privat så är det inte en ursäkt. Hon representerar inte bara partiet när hon jobbar utan hela tiden.
Det samma gäller detta, sitter man i en styrelse för Amerikansk fotboll så måste man förgå med gott exempel. Speciellt på en Superseriematch där det finns publik, sponsorer etc etc
|
|
|
Post by Soder on Jun 22, 2006 10:21:18 GMT 1
Om förbundsordförande Viking hade sniffat kokain på krogen och hamnat på Expressens löp "ordförande i amerikansk fotboll knarkar" så hade du Hasse tyckt att det var helt ok? Det var privat.
Eller om vice ordförande Palm hade dykt upp full på en Arlandamatch och hånat Carlstad så hade det också varit ok.
Söder
|
|
|
Post by Per on Jun 22, 2006 10:24:45 GMT 1
Maradona är väl inte med i Argentinas förbund? Var har det med saken att göra? Han representerar bara sig själv......
Tror knappast att Lennart Johansson satt och slängde käft på läktaren när Sverige spelade. Eller att Lars-Åke Lagrell sitter på Värendsvallen och skriker på domaren när Öster åker på däng.
Peace
|
|
|
Post by privAT on Jun 22, 2006 11:22:07 GMT 1
det är ju lite som att jämföra med som om man jobbar som polis så behöver man inte tänka på det när man är ute efter tjänst eller privat lr då kan man alltså bete sig på ett annat sätt ?? kanske tilloch med kriminellt ? en polis kan ju inte på sin fritid stå o skrika att folk är jävla idioter o såna saker. nej då man får ju tänka på vad man gör som privat person också . detta är ju en själv klarhet , vill man då skrika o bete sig som en idiot så får man ju välja att inte bli polis och om man nu gör så mkt för am-fotboll så borde man ju veta mkt bättre än att kalla domaren för jävla diot o allt vad som kan ha sagt, d är ju rena person på hopp o har inget med sporten att göra. självklart ska inte en person har en viktig position som inte kan bete sig bättre, skitsamma om d var privat besök, man får tänka på vad man representerar även privat.
|
|
|
Post by vem on Jun 22, 2006 12:15:13 GMT 1
vikken robban då?
|
|
|
Post by saff on Jun 22, 2006 12:54:18 GMT 1
sundberg
|
|
|
Post by hihi on Jun 22, 2006 13:48:39 GMT 1
hihi.... hans takter håller i! ;D
|
|
|
Post by FB Fan on Jun 22, 2006 13:49:48 GMT 1
Självklart kan man inte uppföra sig hur som helst när man representerar något. Att det är på fritiden betyr nästan ingenting. Detta är ju helt uppenbart. Fattar man inte detta, bör man kanske tänka på om man är rätt man på rätt plats.
Lite självkontroll måste man kunna förvänta.
Orättvist? Kanske. Men det spelar ingen roll, sådan är verkligheten! Det visar ju posterna om detta.
|
|
|
Post by Borje on Jun 22, 2006 15:08:27 GMT 1
Härligt att vi engagerar oss i rätt saker!
|
|
|
Post by P on Jun 22, 2006 16:20:48 GMT 1
lugn nu, hasn dödade väl ingen eller??hahah...vem har inte suttit o hojtat på en match....styrelesemedlem eller ej..
|
|