|
Post by Garry N on Jun 22, 2006 18:14:32 GMT 1
Håller med P. Vem har inte suttit och skrikít av en eller annan anledning på en match?
Och vad representerar man då? Jag skriker numer främst på bandy och erkänner att jag mer än en gång haft riktigt otrevliga saker att säga till både domare och spelare. Dessutom uttryckt dem ganska höjljutt. Om jag går där, ses jag kanske då som representant för till ex. mitt företag, Pharmacia, som en gång sponsrade Sirius bandy?? Eller är jag mig själv, eller kanske jag rent av representerar nån annan obskyr sammanslutning?? Jag kanske till och med har nån form av jacka eller t-shirt med mitt företagsnamn på vilken delats ut i något sommarpaket eller julklapp, är jag därmed belagd med tystnadsplikt?
Är det så att man inte får bli lite förbannad om man sitter i en styrelse i något sammanhang eller utför gärningar där andra människor råkar känna igen en ifrån? I så fall förstår jag att det är svårt att engagera folk ute i föreningar att ta ansvar inom förbundsverksamhet, oavsett vilken sport eller verksamhet det än rör.
Har väldigt svårt att se varför man som "civil" person inte skulle kunna bli förbannad över idrott, politik, kultur eller vad det än må vara. Sen är det självklart att en person som är på plats och har en officiell uppgift givetvis ska uppföra sig så som hans/hennes plikter kräver.
mvh Garry
|
|
|
Post by Spook on Jun 22, 2006 20:18:37 GMT 1
Det är väl lite skillnad på roller och roller i samhället! Att en förbundsordförande får skrika är väl självklart, iallafall i sportsliga sammanhang där han inte är delaktig så att säga. Politiker - Ja de får bete sig i vissa sammanhang så länge de inte går på tvär mot sitt eget partis/falangs vallöften. Några exempel: En MUFfare kan skriva "När inte en kommunist vid din barm" utan att det blir något liv, säger statsministerna samma sak eller något liknande tar det hus i helvete. Rugby tjejen kan bråka hur mycket hon vill på krogen, särskilt med hennes falangs "löften", förövrigt borde väl ordningsvakterna sparkas för att inte uppfylla kraven på "manlighet" ens i sin egen utsaga. Vad gäller Garrys rätt att skrika så får han väl skrika så länge han inte publicerar....... Mitt eget värsta exempel? - Jo den där madrassen som alla kände till på gymnasiet, ja hon sög kuken på en kille inför en publik på 200 personer på Spånga torg. Dessutom umgicks hon i kretsar där det både förbrukades och langades knark + annat olagligt. Gissa om jag blev rädd när jag såg vederbörande på TV i polisuniform för ett tag sedan......men världen förändras så är det bara.
|
|
|
Post by Skumt on Jun 22, 2006 23:21:51 GMT 1
Jag har inte sett eller hört vad Robban gjort men rent generellt tycker jag inte man kan få ett frikort att bete sig illa för att man "gjort så mycket och jobbat så hårt för sporten".
Har man en plats i SAFF, är landslagstränare eller annat synligt uppdrag inom amerikansk fotboll i Sverige så är man en offentlig person (i vårt lilla universum) och kommer därför alltid ha ögonen på sig.
Kan man inte hantera trycket att uppträda med klass i fotbollssammanhang så bör man inte ha en nyckelposition inom förbundet.
//My 2 Cents
|
|
|
Post by My shot on Jun 23, 2006 8:35:31 GMT 1
Ja jag såg ju tyvärr inte matchen, men det beror ju på vad han sagt... Att som privatperson heja och stötta sitt lag är ju helt ok, men är det så att han hånat domarna och dyligt så kan han hålla sig borta från matcherna i fortsättningen.
Jobbar man inom SAFF så får man inte uttrycka sig hur som helst under matcherna...privatperson eller ej
|
|
|
Post by en fraga on Jun 25, 2006 14:06:23 GMT 1
vem är han som blev mvp i limhamn?
|
|
|
Post by LG on Jun 25, 2006 14:54:30 GMT 1
Fredrik Eklund
|
|
|
Post by en fraga till on Jun 25, 2006 15:45:50 GMT 1
ok, men vem är han? Har aldrig hört talas om fredrik innan.
|
|
|
Post by svar on Jun 25, 2006 17:37:40 GMT 1
Han spelar wr i limhamn gjort så i 3(?) år nu. har alltid varit i skuggan av hampus persson för hyllen har ju mest passat dit. en wr som håller landslags klass.
|
|
|
Post by Kicks on Jun 25, 2006 17:53:12 GMT 1
Han är väl inte riktigt lika bra som Hampus och Ingerman men definitivt inte långt efter. Landslagsklass? Vet inte vilka som är kallade till i sommar men om man ser till det lag som skickades till Finland i höstas så råder det ingen tvekan om att han borde vara med.
|
|
|
Post by Nippon 07 on Jun 25, 2006 18:10:14 GMT 1
Fredrik "Nano" Eklund är säkerligen med på det kommande lägret. Är han inte det så vet jag inte vad... Receiverkåren i Griffins är givna inför Nippon 07.
|
|
|
Post by Fredrik on Jun 26, 2006 16:49:07 GMT 1
kul att vissa tycker att jag förtjänar en plats i truppen men jag själv tycker att jag inte riktigt e där i nu. Men med inspiration från hampus och johan så ska det nog gå vägen
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 28, 2006 16:17:44 GMT 1
Ja jag såg ju tyvärr inte matchen, men det beror ju på vad han sagt... Att som privatperson heja och stötta sitt lag är ju helt ok, men är det så att han hånat domarna och dyligt så kan han hålla sig borta från matcherna i fortsättningen. Jobbar man inom SAFF så får man inte uttrycka sig hur som helst under matcherna...privatperson eller ej Kan inte mer än hålla med. Jag var själv med och dömde matchen och var en av dem som utsattes för herr Sundbergs uttalanden. Att man som domare blir hånad tillhör tyvärr vardagen. Men att det sker på den här nivån är inte acceptabelt. Det är en sak att bli idiotförklarad av en u16-spelare. Men SS måste rensas från detta beteende om vi någon gång skulle få en seriös stämpel av media. De flesta föreningar klarar detta alldeles utmärkt, men CC tror fortfarande att det är domarens fel när det kastas flaggor. Det är väl dags att börja inse att flaggan endast markerar ett regelbrott begått av en spelare. Det är inte domaren som begår regelbrotten. Visst händer det att vi har fel, men om man skulle föra statistik på det så skulle man se att det är ytterst sällan(1 gång/match?). Inte ens i närheten av så ofta som coacherna tycker/tror. Det bör väl tilläggas att det inte bara var herr Sundberg som betedde sig illa. Ett flertal "gamla" CC spelare befann sig på läktaren och spred galla över domarinsatsen. Dessutom så hade ett gäng placerat sig på läktaren bakom Limhamn och hånade både dem och oss domare. Detta måste CC:s organisation ta tag i. Detta är inte en bild av amerikansk fotboll som vi vill visa upp för media eller yngre spelare. Det kan knappast vara kul att som nybliven PW-spelare i 10-årsåldern mötas av detta. Det är tråkigt att se vuxna människor bete sig som 3-åringar i sandlådan. Jag tycker dock inte att Robban eller nån annan ska avgå. Alla har rätt att begå misstag. Så länge man kan lära sig nånting av det. Jag har personligen begått många. Men jag sitter här idag för att jag tagit lärdom av dessa erfarenheter och inte gett upp. MVH Mattias Hammargård - Bakdomare Obs Vidare diskussioner förs via e-mail( hammargard@hotmail.com) Jag har ingen lust att diskutera med "spöken" på forumet
|
|
|
Post by Guest on Jun 28, 2006 21:09:38 GMT 1
Säja vad man vill om Crusaders publik, men att peeweespelarna blir avskräkta är nog ingen fara. Tyckte snarare dom va bland de värre på läktaren
|
|
|
Post by daggen on Jun 28, 2006 21:55:56 GMT 1
*skratt* Jag var dock inte och såg matchen själv men har svårt att tänka mig att små peewee spelare var bland d värre på läktaren...
|
|
|
Post by arne on Jun 29, 2006 7:56:34 GMT 1
Säja vad man vill om Crusaders publik, men att peeweespelarna blir avskräkta är nog ingen fara. Tyckte snarare dom va bland de värre på läktaren Det är väl snarare så att man befarar att föräldrarna blir avskräckta?
|
|