|
Post by Just wondering on Aug 30, 2005 11:59:48 GMT 1
Jag vet att den här tråden har vart upp förr men om vi kan lista alla Qbs så får folk rösta?
Lägg er röst på den ni tycker är bäst!
|
|
|
Post by Guest on Aug 30, 2005 13:34:18 GMT 1
Erik Wiege
|
|
|
Post by ll on Aug 30, 2005 14:40:14 GMT 1
hell no
|
|
|
Post by just wondering on Aug 30, 2005 15:03:28 GMT 1
Varför just weige? E han bättre än Jenmert`?
|
|
|
Post by DD on Aug 30, 2005 15:45:46 GMT 1
Erik Wiege e bästa junior-QBn i Sverige
|
|
|
Post by guest on Aug 30, 2005 17:05:56 GMT 1
wiege aka receiver makes the play .... är sämst kolla bara mot tyresö
|
|
|
Post by Ted on Aug 30, 2005 17:30:25 GMT 1
Jag tror att ingen U-19 Qb kan jämnföras med skåningarnas egen stolthet, ni i stockholm lär se honom i slutspelet om inget annat. Rock on!
|
|
|
Post by Montana on Aug 30, 2005 17:40:44 GMT 1
QB:n i Westerbotten har ju tagit sitt lag till div1 i år, två TD passningar i kval finalen mot Norrköping, ser lovande ut.
|
|
|
Post by Anonym on Aug 30, 2005 19:21:57 GMT 1
wiege aka receiver makes the play .... är sämst kolla bara mot tyresö och Sthlms O-line gav Wiege 2 sekunder på sig i nåt spel mot Tyresö? kanske inte det nej. Med bättre O-line så kan han föra sitt lag långt.
|
|
|
Post by Solna50 on Aug 30, 2005 19:49:31 GMT 1
Marlon e bäst så äre (partisk). Nej men ärligt vad äre som gör en Qb bra äre att han har bra/stark arm rörligheten förmågan att läsa defence eller vad?
|
|
|
Post by Yeah on Aug 30, 2005 21:08:11 GMT 1
wiege aka receiver makes the play .... är sämst kolla bara mot tyresö Har du kollat på Stockholms O-line i den matchen eller? Han fick ju noll tid...och förresten hade han överlägset bäst stats på j-landslagsuttagningarna
|
|
|
Post by StefanOud on Aug 30, 2005 21:24:40 GMT 1
Marlon e bäst så äre (partisk). Nej men ärligt vad äre som gör en Qb bra äre att han har bra/stark arm rörligheten förmågan att läsa defence eller vad? Jag ber om ursäkt för att jag är språkpolis, men jag har en ärlig fråga. Är det så att du, "Solna50", tror att svenska språket skrivs som du skriver, eller är det bara slarvig "internet-svenska"? Jag ber verkligen om ursäkt om du är dyslektiker, eller om du tar illa upp, det är inte min mening. Men jag undrar verkligen. Det är inte bara du, utan även flertalet andra skribenter, framförallt i juniorforumet, som inte verkar ha den minsta respekt för vårt språk.
|
|
|
Post by Jag tyckte on Aug 30, 2005 22:33:25 GMT 1
Tittar man på de som var på landslagets uttsagning var det ganska jämnt i toppen faktiskt. Weige kastar snygga bollar och har mycket arm men jag är tveksam över hans spel under press och hans ledarskap. Marlon såg bra ut och blir bättre på match än träning och kan starta. Blir lite trött i armen om han passar mycket. Jenmert är stabil och erfaren men har konstig kaströrelse som förstör när han kastar fade. Anders H är nog största talangen med sin storlek och sin armstyrka men måste få ordning på fötterna när han ite får stå i shotgun. Ume-killen var duktig och var säkert nära att komma med men hade inget extra i nån fas av spelet utan var jämn och säker utan att glänsa. Bäst? En smaksak. Sen finns det kanske 86or som är bra också men ingen i staff iaf.
|
|
|
Post by gefle on Aug 31, 2005 9:06:09 GMT 1
Erik hell måste ha den tightaste spiralen iallafall. Ni kommer märka det i år!! Plus att han har tre j-landslags reicevers en som är 88 och två 86:or som gjorde landskamper förra året.
|
|
|
Post by John Madden on Aug 31, 2005 9:14:56 GMT 1
" Du får inga x-tra poäng för en tight spiral"
|
|