|
Post by Media on May 15, 2006 8:16:58 GMT 1
|
|
|
Post by TB on May 15, 2006 9:36:57 GMT 1
Klart att domarna ska vara petiga!! Det är upp till lagen att spela korrekt inte domarna att se till att matchen flyter!
|
|
|
Post by Hkansson on May 15, 2006 10:01:47 GMT 1
Tyvärr så borde det vara så och är så i praktiken, men det är inte så i verkligenheten. Därför faller det på dommarna att inte "flagga sönder" en match.
Jag har spelat på båda sidor om linjen i SS under många år och har även spelat på college. Oavsett vart man spelar så kan man krasst konstatera att om man skulle dömma som du säger TB så skulle det vara en flagga på i stort sett varje spel. Det kan nog de allra flesta linjespelare i SS hålla med om, för linjen är linjen och det förekommer en hel del "mys" därinne.
Hur som helst, hur kul skulle det vara att se en sån match på en skala...
Som många andra sporter så handlar det inte bara om att kunna regelboken. En dommare MÅSTE ha känsla för spelet för att vara en bra dommare!! En BRA dommare ska kunna bedömma om en flagga är "nödvänding" eller inte, bedömma om det påverkar det spelet på ett sätt som gör flaggan nödvändig och slutligen bedömma hur grovt regelbrottet är. Utifrån dessa kriterier (och möjligtvis några till...) ska en domare välja om man ska kasta en flagga eller inte.
|
|
|
Post by Scout on May 15, 2006 10:05:55 GMT 1
Den här matchen frölorade inte JR på att Domarna dömde bort dom utan på att JR:s WR inte fångade bollar. Macklin plockade sönder LG:s cover men till ingen nytta.
Precis som att lag kan vara rostiga och osamspelta så behöver nog även domarna lite tid på sig för att komma in i matchen... Jag är nog övertygad om att Feered med co kommer att gjöra bättre ifrån sig redan nästa match.
|
|
|
Post by TB on May 15, 2006 10:08:25 GMT 1
Jag spelade på Highschool och de domarna såg inte mellan fingrarna för något! Detta gjorde att alla spelare behövde bli bättre på det dom gjorde.
För övrigt är en holding inte en holding förän domaren ser den (för att nämna ett ex.)
I superserien vill jag se bra fotboll av bra spelare. Jag vill inte se folk som drar varandra i tröjorna (och liknande).
|
|
|
Post by Spelare on May 15, 2006 10:08:37 GMT 1
Oavsett vad alla säga måste jag påpeka att domarna om något höll samma nivå genom hela matchen och vara konsekventa med boksluten. Det var heller ingen förmån till något av lagen i domsluten.
Däremot håller jag med om att det är viktigt att domarna hjälper till att skapa flyt i matchen. Men detta var trots allt en premiärmatch med premiärnerver hos spelarna.
Matchen avgjordes inte av domarna, vilket sällan någon match gör.
|
|
|
Post by Fredrik on May 15, 2006 12:37:01 GMT 1
Matchen nämndes i sydsvenskan som en notis och inte som en fin artikel som reps. fick. Tyvärr har vi lite mer att slåss emot här nere.. Dem här nere är prioriterar "fjollboll" och hockey.. sen spelar det ingen roll om det e allsvenskan eller div. 7..
|
|
ocho
Backup
|
Post by ocho on May 15, 2006 13:14:18 GMT 1
Några tekniska problem gör att den officiella TASBF-statistiken från matchen dörjer ett tag. På länken nedan kan ni hitta en temporär sammanställning av matchen: limhamn-griffins.com/stats_060513.html
|
|
|
Post by hahahaha on May 15, 2006 15:13:27 GMT 1
Favorittippade Jamtland åkte till Malmö och mötet med Limhamn med förhoppningar om att inleda superserien med en skön seger. Favorittippade gulligt tycker jag utan att vunnit en match tidigare så är dom favoriter. Självförtroende är bra att ha om man kan backa upp det. Favorittippade Jamtland hahahahahahahahaha
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on May 15, 2006 15:15:02 GMT 1
Lika roligt som att folk i Malmö tror att Limhamn kommer vinna guld för att dom precis har slagit ett lag som inte har vunnit en ända match i SS.
|
|
|
Post by Malmo on May 15, 2006 15:27:41 GMT 1
Lika roligt som att folk i Malmö tror att Limhamn kommer vinna guld för att dom precis har slagit ett lag som inte har vunnit en ända match i SS. hahahahahah naaw gubben har du något synfel? Läs vad det står innan du drar slutsatser det ja sa var att Limhamn kan ha en chans att UTMANA SMM om guldet i år Limhamn verkar ha en väldigt bra trupp och jag tror det kommer bli rikigt kamp om guldet iår sen vem så vinner det ingen än det får vi se September
|
|
|
Post by que on May 15, 2006 15:39:46 GMT 1
"sen vem så vinner det ingen än det får vi se September" va betyder det?? är det du eller jag som fick en brainfart
|
|
|
Post by vi fr val se on May 15, 2006 15:40:25 GMT 1
28-8 mot JR är inte imponerande tyvär så får halvdanskarna se sej akterseglade av SMM CC AJ.
|
|
|
Post by Malmo on May 15, 2006 15:48:46 GMT 1
Jag tror inte arlanda hamnar så högt upp iår + vi får se i September som jag sa vilka som står som Segrare Mitt hjärta säger Limhamn kanske halvfinnarna vinner iår igen det vet man inte
|
|
|
Post by Lugna on May 15, 2006 15:53:01 GMT 1
Såja grabbar, ANDAS!!! Säsongen är lång och vi får se vad som händer.
|
|