|
Post by Fereed on May 13, 2006 21:48:33 GMT 1
Han blev inte utvisad för att han kastade sin hjälm ut genom endzone. Han fick sin andra osportsliga strax innan han kastade sin hjälm för att han hade uttryck sig olämpligt mot domarna.
Fereed Adus Ordf DU SAFF och HD i matchen
|
|
|
Post by Dline on May 13, 2006 21:52:07 GMT 1
Om Desmond vore en sådan otrolig spelare av oerhört hög klass då förstår jag inte varför han som Nose står i en two point stance och gör näst intill obefintliga försök till att kollapsa fickan eller jaga ifatt bollbärare. Nej sätt honom på en cykel och be han cykla till Europa runt så han får lite kondition
|
|
|
Post by Nybrjare on May 13, 2006 22:13:03 GMT 1
Vi som inte var och såg matchen, men i efterhand hört olika synpunkter på matchen, skulle vilja veta vad Jamtland gjorde för olika regelbrott som enligt utsago bestraffade dom med ca 200 straffyds. Vad det så att Jamtland var så opolerade och Limhamn var som snälla lamm eller kan det vara så att herr Ferred Adus med kolleger hade en dålig dag på jobbet. För det har ju också kommit fram i detta forum att domarna var allt för petiga och förstörde rytmen i matchen. Men jag håller med tidigare inlägg att bara för man kommer som import får man inte bete sig hur som helst. Jag tror också att Jamtland kommer att få stor nytta av deras importer, när dom lärt sig hur svenska domare bedömer saker och ting. Men det finns ju bara en regelbok så det skall ju inte vara någon skillnad om man spelar i Canada eller Sverige!
|
|
|
Post by 55 on May 14, 2006 0:24:26 GMT 1
Var och såg matchen så här är mina "2 cents"...
Typisk förstamatch... Missade passar, bägge lag (Mest JR) Mycket flaggor...Bägge lag (Mest JR) Missade blockar... Bägge lag (50-50)
Matchen började trevande från båda lag, inget lag verkade vara bättre än det andra, första bra driven stod JR för men den slutade dock på goalline. Efter det tog LG över och började stänga ner JR passpel, och gjorde snart sin första TD...
Matchen i övrigt var rätt så jämn, med ett LG övertag.
Utvisningarna då? Först nr 78 i JR Desmond nånting, tror han var inblandad i max 2 tacklingar innan sin utvisning, verkade dåligt tränad och trött... Men att snacka sej till en utvisning är dumt även om man är amerikan och inte vet nivån!
Nr 31 i JR var nästa man att åka, även han lite snacksalig av vad jag hörde...
Nivån på domarna... Bra som vanligt när det är Fereed och c/o som dömmer, lite mycket flaggor visst, men hey, det är inte domarna som hittar på dumheter, eller hur? En liten varning till dom lag som ska spela i skåne senare i år, några av landets bästa domare finns här och man kommer inte undan med mycket, tro mej jag har spelat länge här...
Många tekniska flaggor typ 6 man på linjen, illegala skiften, avbytesregelbrott o.s.v. (förstamatch som sagt)
För övrigt är jag glad att säsongen äntligen är igång och ser fram emot nästa match!
Ha Dé!!
"The south will rise again"
|
|
|
Post by publik on May 14, 2006 8:41:06 GMT 1
Mycket prat om JR:s utländska spelare inför säsongen och efter årets första match.
Här följer en snabb utvärdering:
Darnell Macklin: Riktigt bra qb. Mer shifty än snabb och väldigt svår att hålla i fickan. Passningarna satt bra men hans recivers hade en minst sagt dålig dag. Värd pengarna? Absolut
Mike Di Battista: Liten kvick reciver som var det enda riktiga hotet i passningsspelet. hade några drops men blev trots detta lagets MVP. Lär höra mer om honom under året. Värd pengarna? Troligtvis
Kevin Gagnon: Väldigt bra LB. Speed och spelsinne kombinerat gör en bra atlet till en väldigt bra fotbollsspelare. Hade en flagga för osportsligt innan en otursam skada satte stopp för premiären. Troligtvis JR:s bästa utländska spelare. Värd pengarna? Utan tvekan.
Desmond Thompsson: Massiv man som spelade DT och lite OL. Helt enkel i för dålig form. I bästa fall en medelmåttig SS-spelare. Ännu ett proffs som underskattar svensk fotboll och tror att man kan komma hit och "leka" lite. Det enda han var bra på var att gnälla och skrika. Resultatet blev två osportsliga och en uvisning i tredje kvarten. Värd pengarna? Inte en chans.
Albert Fernandez: tror det var nr.84. Spelade både TE och LB. Helt ok spelare, men gjorde knappast en bra match. svårt att utvärdera då man inte såg mycket av honom. Värd pengarna? inte denna matchen.
|
|
|
Post by DC griffins on May 14, 2006 15:15:05 GMT 1
kort om jämtland. på mina papper av matchen. 23 runs för ca 60 yds, macklin var 18/51 1 int , 150 yds 35% comp, sprang dock in td´n själv men som såg ut att var kallad ett pass spel. detta är nästan rätt siffror, då man nästan skriver samtidigt som man kallar spel.
|
|
|
Post by Kingen on May 14, 2006 15:19:30 GMT 1
ja vad säger man om matchen....... Offensivt så var Jämtland helt en dimensionella. Sprang de överhuvudtaget i första halvlek? I slutet av 4:e kvarten försökte de lätta upp springspelet. Darnell satte passningarna "right on target". Men hur kan deras WR tappa dessa bollar??? Får de passningarna rakt i bröstet så måste man ta bollarna. Helt otroligt. Hade bara WR's tagit passningarna så kunde matchen varit jämn. Nummer 21 hade 2 man emot sig hela tiden så han fick det lite jobbigare. Jämtland dressade 28 pers.
Limhamn hade både springspel och passspel. Deras WRs och QB var väldigt bra. Draw funkade fin-fint. Har man 44 pers omklädda till en match så behöver ingen dubblera.
Offensivt så behöver Jämtland förbättra sig. Darnell kan inte ensam dra tåget. Men jag tror de snäpper upp sig och returen i Jämtland kommer att bli tuffare för Limhamn. Hoppas det gick bra för Kevin.
|
|
|
Post by Guest on May 14, 2006 16:49:08 GMT 1
???finns det några bilder från denna match?
|
|
letar man s hittar man
Guest
|
Post by letar man s hittar man on May 14, 2006 17:57:06 GMT 1
|
|
|
Post by stats on May 14, 2006 18:05:08 GMT 1
kommer det stats från denna match?
|
|
ocho
Backup
|
Post by ocho on May 14, 2006 18:15:21 GMT 1
kommer det stats från denna match? ja
|
|
|
Post by 1 on May 14, 2006 18:26:00 GMT 1
|
|
|
Post by kjolstyg on May 14, 2006 19:56:31 GMT 1
varför spelar jamtland 78 med kjol?
|
|
|
Post by vafaen on May 15, 2006 0:47:47 GMT 1
|
|
|
Post by fd on May 15, 2006 8:10:33 GMT 1
Ska bli kul att se hur många veckor Limhamn behöver på sig att fixa fram stats för denna match.
|
|