|
Post by Hoppas on May 26, 2006 13:01:36 GMT 1
.....på en uppdatering före helgens matcher
|
|
|
Post by August Eriksson on May 26, 2006 14:10:07 GMT 1
|
|
|
Post by XL on Jun 2, 2006 14:41:07 GMT 1
Kul att se att det forsätter komma uppdateringar varje vecka! Jag önskar bara att de kunde komma aningen tidigare.
|
|
|
Post by bra on Jun 2, 2006 15:44:33 GMT 1
Jag tycker de kommer bra som de gör.. för att vara en ideell insats
|
|
|
Post by August Eriksson on Jun 18, 2006 11:08:42 GMT 1
På grund av datorstrul ha rjag inte haft möjlighet att posta senaste Top10 trots att jag fick den för ett par dagar sedan. Den finns nu att se på touchdownonline.com
|
|
|
Post by Spelare on Jun 19, 2006 7:31:27 GMT 1
Jag har en liten fråga angående ratingen.
Hur kan Black Knights ha 1508 poäng innan mötet med 86ers.
Därefter tappa 78 poäng för att landa på 1430 poäng.
När man sedan segrar mot Umeå får man endast 48 friska poäng till 1478.
Hör detta ihop med förväntningar ?
För tillfället ligger Black Knights på en fjärdeplats i superettan (baserat på vinstprocent och därefter resultat i inbördes möten). Det skall bli intressant och se var man hamnar i Top-10 ratingen.
Känslan är att start-ratingen fortfarande efter sex omgångar spökar lite.
Se detta som frågor och inte kritik, jag är övertygad om att ingen felräkning gjorts. Jag vill påpeka att jag tycket det är både kul och bra med en lista som denna !!!!!
Keep up the good Work !!!!
/ BK
|
|
top10
Bänkvärmare
|
Post by top10 on Jun 19, 2006 14:13:32 GMT 1
Du har alldeles rätt i att de olika poängen man får eller förlorar hör i hop med förväntningar.
I er match mot upsala var ni högre rankade och förväntades vinna den matchen, därför så drogs det av så mycket poäng. När ni slog Umeå så var det ett förväntat resultat enligt ratingen och då får ni inte heller lika mycket poäng. Med utgång ifrån det resonemanget så kan man räkna ut att eran vinsk mot högre rankade GRD kommer ge er en puff uppåt i listan, medan TRC inte kommer få många pinnar för deras vinst mot SF då oddset i princip var 1.0 för den vinsten.
|
|
|
Post by Question on Jun 19, 2006 14:57:44 GMT 1
Mäts rankingen dynamisk dvs.
Trc slår GRD i näst match får den som möter GRD lägre poäng pga TRC slagit GRD. Blir inte detta skevt, då ordningen i vilka lagen möts avgör vilken poäng som utdelas för en vinst.
|
|
top10
Bänkvärmare
|
Post by top10 on Jun 19, 2006 15:52:30 GMT 1
Naturligtvis är rankingen dynamisk, konstigt skulle det bli annars. I ditt exempel blir minskningen av poängen försumbart liten och får i princip ingen effekt på nästkommande match, då det enda lag som enligt rankingen bedöms kunna vinna över TRC är DIF. Så vill ni avancera, vinn över det högst rankade laget det ger mest poäng, vilket i sig, är ganska logiskt. på www.touchdownonline.com/view_kronika.php?Kronika=12 beskrivs det hur uträkningen sker.
|
|
|
Post by Jim on Jun 25, 2006 19:54:16 GMT 1
Kommer det en ny?
|
|
|
Post by XL on Aug 8, 2006 15:01:23 GMT 1
Jag önskar verkligen att jag inte hade haft rätt, men det var ju inte helt överraskande att det slutade komma uppdateringar av Sverige top 10. Jag hoppas fortfarande att det kommer en uppdatering, men med tanke på att det spelats minst två omgångar sedan förra uppdateringen, ser det inte så ljust ut.
|
|