|
Post by Bjrkman on May 10, 2006 9:33:30 GMT 1
Varför gör vi inte som i NCAA? Pressen för rösta fram en lista och coacherna en lista En mycket hedersvärd ide men om vi definierar pressen som sådan, vilka hade du tänkt dig? Gary och någon krönikör..? MVH Björkman ;D
|
|
|
Post by Sklle on May 10, 2006 10:29:51 GMT 1
Man skulle kunna tänka sig coacher men de har oftast problem både med tid och partiskhet. Tyvärr finns det int enog många opartiska skribenter i landet. Och heller inte nog med folk som ser så mycket fotboll som kräs för att ha en vettig åsikt om alla lag och matcher.
|
|
|
Post by Jesper on May 14, 2006 22:36:23 GMT 1
En uppdatering på väg?
|
|
|
Post by D Sandberg on May 17, 2006 9:02:55 GMT 1
Varför gör vi inte som i NCAA? Pressen för rösta fram en lista och coacherna en lista En mycket hedersvärd ide men om vi definierar pressen som sådan, vilka hade du tänkt dig? Gary och någon krönikör..? MVH Björkman ;D Ja vi är väl tre som skrivit krönikor på TDonline, så vi plus Gerry då Frågan är om man får vara med och rösta på bägge listorna? Om inte får det väl bli min och Gerrys lista
|
|
|
Post by Jollo on May 17, 2006 14:18:16 GMT 1
Så vad hände med denna lista? Orkade de bara köra den en vecka eller vad hände vecka två?
Undrande
|
|
|
Post by Johnny Dallas on May 17, 2006 14:32:09 GMT 1
Ta det lite lungt, veckan är väl inte slut ännu? Det verkar som att alla tror att folk inte gör annat på dagarna än sitter hemma och skapar grejor för folk att läsa eller titta på. Hur vore det att kanske bidra med någonting själv?
|
|
|
Post by XL on May 17, 2006 22:49:03 GMT 1
Nej, men om man gör en stor grej av att man startar ett nytt system för att ranka lagen i Sverige, tar man även på sig ett ansvar för att sköta detta.
Hur lång tid tar det för övrigt att mata in vilka som har vunnit mot vilka i ett excelark? Det borde ta ca en timme att skapa ett sådant excelark och sedan några minuter i veckan att mata in resultaten och uppdatera listan på nätet.
|
|
|
Post by Johnny Dallas on May 17, 2006 22:52:00 GMT 1
Som sagt veckan är väl inte slut ännu, men du kanske är sugen på att fixa det?
|
|
|
Post by XlSorglig on May 18, 2006 10:37:40 GMT 1
Fan XL du är ju pinsam. Kolla på touchdownonline.com det har gått 5 dagar mellan uppdateringarna av Top10 vad mer begärd du egentligen?
|
|
|
Post by XL on May 18, 2006 23:17:45 GMT 1
Det är just det här som är problemet. Vi försöker ge sken av att vara en seriös idrott i Sverige och för att ge sporten en mer seriös framtoning är sådana här förslag helt suveräna! Problemet är bara att om man inte ser till att uppdatera listan så blir det bara ytterligare en i raden av bra idéer och ansatser som går i graven före, eller strax efter de blivit till. Tyvärr är det så att om man inte ser till att hålla sidorna aktuella, är det bättre att de inte fanns överhuvudtaget.
Vilket intryck får potentiella spelare, sponsorer, åskådare, skribenter, etc. om senaste uppdateringarna på amerikanska fotbollssidor skedde 2003? Jag hoppas verkligen inte att detta blir fallet för Touchdownonline, men det är just därför jag tycker det är viktigt att uppdatera saker så fort det går (= så fort matchresultaten är inne).
|
|
|
Post by K on May 19, 2006 9:02:06 GMT 1
Men du måste väl ändå kunna hålla med om att det är rimligt att uppdatera en topplista 1 gång i veckan. Om nu första utgåvan kom på en fredag/lördag är det väl rimligt att den kommer i slutet av veckan även nästa gång?
|
|
|
Post by Bjrkman on May 19, 2006 9:04:26 GMT 1
En mycket hedersvärd ide men om vi definierar pressen som sådan, vilka hade du tänkt dig? Gary och någon krönikör..? MVH Björkman ;D [/quot Ja vi är väl tre som skrivit krönikor på TDonline, så vi plus Gerry då Frågan är om man får vara med och rösta på bägge listorna? Om inte får det väl bli min och Gerrys lista Ja det tycker jag att man ska få! Som coach måste man få rösta även på sitt eget lag och om man man är krönikör. MVH Björkman
|
|
|
Post by Kingen on May 19, 2006 9:13:47 GMT 1
Toplistan är väl bra skött??? Hur mycket händer det egentligen i fotbollsverige???
|
|
|
Post by XL on May 19, 2006 13:02:54 GMT 1
Fast listan fanns ju i den här tråden långt innan den las ut på Touchdown Online, så det stämmer ju inte riktigt att första utgåvan kom fredag/lördag (i förra veckan). För övrigt tycker jag att toplistan är bra skött och det var kul att se att den nu blivit uppdaterad. Det enda är att det som fotbollsspelare skulle vara roligare att se den uppdaterad i början av veckan, när man fortfarande håller på att smälta helgens match, istället för i slutet av veckan när man har fullt fokus på nästa match. Annars kan jag bara säga: Keep up the good work!
|
|
|
Post by Undrande on May 24, 2006 7:26:19 GMT 1
Kommer det en ny top-10 månntro ?
|
|