|
Post by D Sandberg on Feb 7, 2006 11:11:47 GMT 1
Järvt att tippa Limhamn som två redan första comebacksäsongen.
|
|
|
Post by STUart on Feb 7, 2006 11:15:14 GMT 1
Ja det är möjligt att det är järvt, men går man igenom två säsonger i ettan obesegrade så är man bra, VÄLDIGT bra! Och vad jag har hört så har dom många intressanta namn på gång in. Så räkna med Limhamn i år.
|
|
|
Post by R6 on Feb 7, 2006 11:58:31 GMT 1
Tror inte att det kommer gå riktigt så bra för Limhamn. Griffins var/är grymt beroende av sina toppspelare. Under slutet av förra säsongen såg Limhamn mycket mänskliga ut när Magnus Lundqvist, Micke Andersson och Bondesson stod på skadelistan. Nu försvinner Patrik Lundqvist, Bondesson och kanske Christian Löfgren. Det kommer att märkas rejält på planen. Det snackades mycket om värvningar av Schöön, Ingerman och Rivelius men det verkade vara mest luft och ingen substans.
Frågetecknen är många vad gäller Limhamn. Hur skall man förstärka en ganska skral o-line? Vem skall springa med bollen? Kommer man att lyckas hitta en import-Qb den här gången? Kommer han i så fall vara bra?
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 7, 2006 12:52:56 GMT 1
Ja att de kommer vara bra är det inget snack om. Jag tror vi kommer få se en grym säsong över huvudtaget, förhoppningsvis väldigt jämn. Skulle Limhamn bli tvåa efter SMM redan i år så skulle det vara en fantastisk prestation om du frågar mig.
|
|
|
Post by rtt ska va rtt on Feb 7, 2006 13:24:31 GMT 1
rättning: Jamtland har 0 vinster i SS hittills, 01 vann de med 48-0 mot Uppsala som senare drog sig ur(dvs den räknas ej) 05 vann de mot Sundsvall med 62-28(som senare drog sig ur) dvs 0 vinster på 3 ss säsonger, Rätt ska va Rätt!
|
|
|
Post by Rttning i leden on Feb 7, 2006 13:47:53 GMT 1
Till rätt ska va rätt: Bara för att lagen drar sig ur, kan man inte ta ifrån Jemtland att dom vunnit både mot Uppsala och Sundsvall de senaste åren. Men du har helt rätt att dessa vinster inte räknas i tabellen. Så det är bara att sparka mer på den som redan ligger!!
|
|
|
Post by jor on Feb 7, 2006 13:55:02 GMT 1
jo jag tror just jag tog ifrån deras vinster som inte räknas
måste jamtland trösta sig med dessa icke officiella vinster?
|
|
|
Post by FDKMG on Feb 7, 2006 19:54:04 GMT 1
Och jag tror att det slutar så här:
Stockholm Limhamn Jämtland Arlanda Göteborg Carlstad
|
|
|
Post by En Bulliever on Feb 7, 2006 21:29:23 GMT 1
Gillar att Jämtland satsar. Gillar också skarpt om serien blir jämnare. Gillar än mer att konkurrensen ökar med fler satsande lag i alla divisioner. Sverige förtjänar en bättre fotboll, fler entusiaster och färre gnällspikar...
|
|
|
Post by MF on Feb 8, 2006 3:49:29 GMT 1
Attans roligt att Jämtland verkar försöka ordentligt.Har väl redan fått ja av flera svenska spelare om jag förstått det korrekt.+en del utländska yes också. Verkar bli jämnare serie i år i varje fall. SMM CC JR AJ LG GM Semi,SMM-AJ och CC-JR Final,SMM-JR:Efter att Republicans vunnit en skrällseger på Tingvalla tar det stopp mot SMM.Och Stockholms stadion bjöd på bra fotboll,20 grader,lite moln men framförallt stor publik.7298 hade löst in sig. Ja vem vet? En funderare
|
|
|
Post by tror sig veta on Feb 8, 2006 9:00:34 GMT 1
1.CC 2.SMM 3.LG 4.JR 5.AJ 6.GM
CC får äntligen sitt guld med hjälp av kvalitetsvärvningar och gamla hjältar som inte kan hålla sig ifrån planen.
SMM får nöja sig med silver éfter en jämn final. CC visade förra året i finalen att de kunde skaka SMM som av allt att döma ser ungefär likadant ut i år.
LG visar Sverige att de hör hemma i SS med ett fantastiskt offense. Det räcker dock inte för att rå på de två "storlagen"...
JRs värvningar, importer och juniorsatsning gör att de lyckas vinna fler matcher än AJ och GM och kniper 4e platsen.
AJ/GM... Det blir jämt i botten och striden om 4e platsen. Inget lag förlorar alla matcher....
Hit me!
|
|
|
Post by Nicke Nyfiken on Feb 8, 2006 9:29:57 GMT 1
Jag är lite nyfiken. Vad får er alla att tippa Arlanda så dåligt??
|
|
|
Post by Publik on Feb 8, 2006 10:49:21 GMT 1
En anledning kan vara att dom tappar 4 oline, där alla 4 startade förra året.
|
|
|
Post by Ironic on Feb 8, 2006 11:03:24 GMT 1
Vad jag förstått så har inte Arlanda börjat med sina träningar ännu. Jag tror dom kommer lägga ner.
|
|
|
Post by 87 on Feb 8, 2006 11:37:07 GMT 1
LG visar Sverige att de hör hemma i SS med ett fantastiskt offense Vad får folk att tro på Limhamns offense? Vad jag har sett så har laget burits av ett grymt defense och offense har varit riktigt trögt.
|
|