starkastsnabbast i SS
Guest
|
Post by starkastsnabbast i SS on Jan 3, 2006 14:18:27 GMT 1
D verkar tydligen TOOOTALT jävla omöjligt att få bort tjafset om 40y, Gör nu nytt försök med att få veta vem som är :
Snabbast på shuttle/pro agility / position. Vem som hoppar längst stillastående / position. Vem som kör flest bänkreps på 100 / position. Vem som bänkar mest i KILON /position Vem som böjer mest i förhållande till kroppsvikt / position. Vem som böjer mest i KILON / position. Mest dips/chins / position.
O Farbror övervakare, om nån TOTAL idiot ens nämner nåt om 40y tider HÄR, kan du vänligen ta bort såna kommentarer direkt.
Ha nu alla en NICE fortsättning på 2006
|
|
|
Post by Snabb on Jan 3, 2006 14:32:27 GMT 1
40 yards: Hampus Hellermark 4,31
|
|
|
Post by dfg on Jan 3, 2006 14:33:49 GMT 1
Lagen släpper ju för fan inte ens statestik för förra årets matcher, hur tror du då att du kommer få seriösa svar här.
Sporten kommer vara en korpsport i sverige så länge klubbarn håller på som dom gör.
|
|
|
Post by Peter O on Jan 3, 2006 14:44:19 GMT 1
Redan 1:a inlägget blev direkt 40y tid.
Snabbaste shuttle/proagility jag vet är Biro, 4.17 Micro ligger nog ganska bra till i antal reps på 100 oxå.
|
|
|
Post by 01 on Jan 3, 2006 15:17:39 GMT 1
micro hade 17 reps som 19 åring i jlandslaget iaf:D
|
|
|
Post by Kingen on Jan 3, 2006 16:40:33 GMT 1
Allvarligt talat så vet jag inte om någon vill se sitt namn här :-) med tanke på hur mycket skit den personen kommer att få lol
|
|
|
Post by K on Jan 4, 2006 1:39:24 GMT 1
Biro sprang på 4,13 rätt ska va rätt
|
|
|
Post by Peter O on Jan 4, 2006 2:32:31 GMT 1
Ber om ursäkt Biro . Om ja börjar med 1 jag vet till 100 då....... "Alexander Bard"= Jag(den kommentaren va KUL) 172,5 på test i böj, o 180 som max(hittils). DB på 80 Kilo.
|
|
|
Post by Inte smst on Jan 5, 2006 17:38:58 GMT 1
Dan Pettersson och Rundberg körde nån interntävling när det var NFLE uttagning på bosön. Jag tror Dan gjorde 34 reps på 100 och Rundberg vann med 35 reps! Kul att se faktiskt.
|
|
|
Post by snuddas on Jan 6, 2006 16:47:04 GMT 1
vad gör en 40 tid igentligen??? Man kan va snabb som en vind på löparbanan men sakta på plan.... snabba reaktioner på bollen, läsa snabbt å lite jävlar anamma + bra 40 tid då snackar vi snabbt men att "bara" vara snabb...hmm vete faen
|
|
|
Post by Mac Augusta on Jan 11, 2006 20:46:43 GMT 1
Ja du...."Snabbstarkast i SS" .....har du inte försökt i en annan tråd att få ut lite info vad det gäller dessa tester?! Glöm ditt uttalande om att det i Sverige går att exakt jämföra dessa tester och det gäller alla. Inte ett enda av dom här testerna som du nämner görs på samma sätt någonstans i Sverige. Alltså går det inte att jämföra utan att resultaten blir fel. Jag skulle kunna räkna upp ett antal sätt som du kan genomföra dessa tester på som gör att resultatet blir helt missvisande. När man genomför tester utan att veta t.ex. vilken kroppsdel man skall ta tid på eller vilka vinklar som skall gälla i ett styrkemoment så faller hela grejen. Om du vill jämföra så gör det med dig själv då du säkert har utfört alla dina tester på samma sätt (rätt/fel) under alla år och det är det enda någorlunda exakta resultat du kan få. En fråga som uppkommer är: Snabbstarkast i SS…..hur kom du fram till att du är det när du just inte fått in några resultat ifrån några tester ifrån några andra som du nu så hett eftertraktar??
|
|
|
Post by tester on Jan 12, 2006 9:53:46 GMT 1
Ni som bråkar gör ett gemensamt test som alla blir inbjudna till. (Bra test för landslagets framtidsspelare)
Gör så här:
Elektronisk tidtagning och sensorer i skorna som känner när ni startar, och fotocell för målgång.
Fotoceller för vertical jump.
Bänkpress, benböj och frivändning med järnvikter så inte lite gummi är avskavt på någon vikt. (Orättvist annars för annars kanske det blir ett antal gram i skillnad)
Kanske ett slut på meningsskiljaktigheterna nu?
Från en som själv gjort:
4,5s på 40y 72cm vertical 120kg bänkpress 195kg benböj 105kg frivändning
Egen vikt 78 kg DB
|
|
|
Post by Nt on Jan 12, 2006 18:41:24 GMT 1
Ni som bråkar gör ett gemensamt test som alla blir inbjudna till. (Bra test för landslagets framtidsspelare) Gör så här: Elektronisk tidtagning och sensorer i skorna som känner när ni startar, och fotocell för målgång. Fotoceller för vertical jump. Bänkpress, benböj och frivändning med järnvikter så inte lite gummi är avskavt på någon vikt. (Orättvist annars för annars kanske det blir ett antal gram i skillnad) Kanske ett slut på meningsskiljaktigheterna nu? Från en som själv gjort: 4,5s på 40y 72cm vertical 120kg bänkpress 195kg benböj 105kg frivändning Egen vikt 78 kg DB imponerande vikt i benböjen: jag är bara nyfiken hur djupt du går i din benböj: är det tävlingsböjar (dvs. höft under knäskål) eller hur djupa är dessa knäböj från en som tävlar i styrkelyft.
|
|
|
Post by tester on Jan 13, 2006 8:38:19 GMT 1
Själklart är benböjen till minst 90 grader.
Alltid varit stark i benen.
|
|
|
Post by Bull on Jan 13, 2006 12:17:47 GMT 1
4.5 på 40!! då har du inte sprungit med elektronisk tidtagning. Lenny Från dif sprang ju tydligen på 4.5 med riktig tidtagning. Han råkar ju faktiskt vara snabbast i Sverige så tid tid låter ganska hypad!!
|
|