|
Post by asd on Dec 14, 2005 9:30:58 GMT 1
Så som standarden är på amerikansk fotboll i sverige, så ser jag ingen anledning med styrketester. Finns ju ett antal spelare t.om i Landslaget som inte har lyft en vikt mer än på dom obligatoriska landslagstesterna.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Dec 14, 2005 10:09:22 GMT 1
de e så kul detta alltså, helt otroligt vad mycke folk kan prata om en sån liten sak ;D såååååå kul
Stålis #?
|
|
|
Post by erre on Dec 14, 2005 11:01:42 GMT 1
Tycker det är ett bra samtalsämne. Tror att det finns alldeles för många klubbar i sverige som bara har tester men som inte följer upp med att ge ut personliga träningsprogram etc etc.
Man kan nog räkna lagen på en hand som sköter detta på ett bra sätt.
Om man inte ger spelaren vägledning inom styrketräningen så är det meningslöst med styrketester 3 gånger om året.
Fortfarande bara Leo som nästan har svarat på varför dom har tester inom laget. Kanske är det så att många har det men vet inte varför. Dom gör det bara för att alla andra gör det.
|
|
|
Post by BKspelare on Dec 14, 2005 11:36:05 GMT 1
det är ju skitbra att kunna visa upp för coacherna att man tränar. jag förstår hur man tänker när man säger att man vet själv hur man ligger till, men om man vill t.ex. byta position men måste vara snabbare/starkare eller vad det kan nu vara då är det bra att kunna säga till coacherna "där ser du, jag kan spela ------". Det jag försöker säga är att träning inte alltid syns, utan måste mäts.
|
|
|
Post by Kingen on Dec 14, 2005 13:11:04 GMT 1
Förstår inte kritiken.... antagligen är det en oline som inte kan prestera lika mycket i testerna som på plan.
Jag förutsätter att de som inte gillar testerna inte tränar på gym eller är långsamma ;D
|
|
|
Post by Kingen on Dec 14, 2005 13:14:11 GMT 1
Eftersom testerna är till för tränarna och fotbollspelarna själva bör inte resultaten vara "offentliga" för samtliga i laget.
så jag tycker nog att under testningen ta bort "publiken" samt att tränarna enbart visar de t ex tre bästa i varje del.
|
|
|
Post by Mste vara hrt on Dec 14, 2005 18:17:08 GMT 1
Ähh man är ju ett lag. Är man svag och inte gjort sitt på gymet får man väl stå till svars för det på testerna inför alla i laget. På så sätt kan ju ens lag kamrater förhoppningsvis pusha och peppa en till att hitta tillbaka till gymet.
|
|
|
Post by en sak till on Dec 14, 2005 23:20:56 GMT 1
Tester kan fungera bra för tävlingsmänniskor: "Oj vad Roffe blivit stark, pinsamt att vara så mycket så sämre än honom. Bäst jag kör lite hårdae" Vips så har coacherna ett mer vältränat lag....
|
|
|
Post by A Hansen on Dec 14, 2005 23:44:24 GMT 1
Är man inte en tävlingsmänniska som hela tiden strävar efter att bli bättre och utvecklas så ska man inte hålla på med tävlingsidrott. Och jag tycker inte argumentet om att vi i Sverige, bara för att tempot här är lägre än i tex USA, skulle strunta i att använda oss av tester. ( ) Om man vill få upp den här sporten så man kan på allvar konkurrera med de större nationerna så är tester en liten del av grunden.
|
|
|
Post by Bo on Dec 15, 2005 1:25:17 GMT 1
Jag styrketranar for att tjejerna diggar mina biceps.....bara darfor...
|
|
|
Post by GG on Dec 15, 2005 9:11:10 GMT 1
Hur många av er har fått individuella styrkeprogram efter testerna jag har spelat i ett par olika lag och det har pratas om att man skulle få anpassade program beroende på vad man behövde. Men det slutar med att oline och db kör samma saker.
|
|
|
Post by Jojo on Dec 15, 2005 10:34:28 GMT 1
Jag spelar i ett lag som har tester. Vid varje test så jämförs det alltid en hel del mellan folk på samma position och tex mellan DBs och WR. Personligen vill jag alltid göra bäst resultat av alla på min position även om jag är där på vissa grenar och längre ifrån på andra men för mig är det en grym drivkraft när det går tungt på gymmet. Sen är dte kul att testa på hösten, sen slita i gymmet och löparspår hela vintern och sen testa på nytt på våren och "få ett kvitto" på att den tid man lagt ner ha rgett resultat.
|
|
|
Post by hmm on Dec 15, 2005 12:13:38 GMT 1
Hur många av er har fått individuella styrkeprogram efter testerna jag har spelat i ett par olika lag och det har pratas om att man skulle få anpassade program beroende på vad man behövde. Men det slutar med att oline och db kör samma saker. vårt träningsprogram är uppdelat på olika positioner... och vissa som vill satsa ordentligt får personliga program... så det så
|
|
Snabbaststarkast i SS
Guest
|
Post by Snabbaststarkast i SS on Dec 28, 2005 13:43:38 GMT 1
Hur många fler lag är det som har styrketester än SMM??? Vore kul att veta vem som är : Snabbast på shuttle/pro agility /position. Vem som hoppar längst stillastående/position. Vem som kör flest bänkreps på 100/position. Vem som böjer mest i förhållande till kroppsvikt/position. Vem som böjer mest i KILON/position. Mest dips/chins / position. Alla dessa övningar BÖR ju vara enklast att jämföra då utförandet inte direkt kan skilja mellan lagen. Har ju förstått att just 40y sprint mäts på 1 gäng olika sätt så där blir d lite knivigare. Gott Nytt År på er ALLA oxå.
|
|
|
Post by 546 on Dec 28, 2005 14:02:22 GMT 1
Har heller aldrig fattat max rep på 100. Varför mäta muskelkondition??
|
|