|
Post by Publik on Aug 25, 2005 8:17:28 GMT 1
Finns ju en hel del personen som börjar komma upp i åren i superserien. En del vet jag fortsatte att lira pga av EM. Vilka är det som kommer sluta till nästa säsong??
|
|
|
Post by TT on Aug 25, 2005 9:00:31 GMT 1
perlan slutar väll har jag för mig
|
|
|
Post by GA on Aug 25, 2005 9:05:28 GMT 1
Även Flognman lägger väll av, han var på väg att sluta även förra året men vart övertalad av Perlan.
Kommer Calle Bäckström, Jesper Johansson, Löhr bröderna, Pihlbäck att spela nästa år??
|
|
|
Post by Sniper on Aug 25, 2005 9:07:34 GMT 1
Ryktas att Strandberg, Fredrik Flyghed och Stefan Axelsson gör sin sista säsong i Arlanda.
|
|
|
Post by Erik on Aug 25, 2005 9:35:56 GMT 1
inget bra för Arlanda. De behöver alla sina gamla uvar mer än de flesta andra. Carlstad klarade att tappa 15 (en siffra jag hört) starters till denna säsong, men de gör det defenitivt inte en säsong till. Stockholm är lite i samma sits som Carlstad förra året. De kommer klara ett ras av spelare, men Stockholm har bäst möjligheter för rektytering mm, så det bör inte bli något problem. Men jag vet att Carlstad har en del spelare som är en bit över 30, så de kan drabbas hårt om inte deras juniorsatsningar omsätter lite friskt blod.
|
|
|
Post by Lilla jag on Aug 25, 2005 10:23:59 GMT 1
Flyghed spelade sin sista säsong 97, 98, 99... Gubben håller nog många år än! Han måste ju komma ifrån gumma och 6 barn ibland... ;D
|
|
|
Post by gast on Aug 25, 2005 10:31:22 GMT 1
Jag tror BP spelar tills han ar 45. Han kommer aldrig lagga av.
|
|
|
Post by yx on Aug 25, 2005 11:20:14 GMT 1
Löhr bröderna ska spela ett år till vad jag har hört.. dom vill ha 10 år i SMM innan dom lägger av
|
|
|
Post by vf on Aug 25, 2005 11:38:14 GMT 1
kalle flogman slutar stod det i vf iaf
|
|
|
Post by Frodo on Aug 25, 2005 13:03:51 GMT 1
Jag har hört från säkra källor att Pilbäck har tänkt att spela över VM i Japan. Om han platsar vill säga.
|
|
|
Post by fler on Aug 25, 2005 15:15:25 GMT 1
på tal om landslag så slutar håkan eriksson...vänta nu det var bara vad jag hoppades på, oh well...
|
|
|
Post by Kul on Aug 25, 2005 19:46:52 GMT 1
Kul komentar att du dissar Håkan. UTAN HÅKAN HADE VI INTE VUNNIT EM GULD!!!
|
|
|
Post by flickvan on Aug 25, 2005 20:20:51 GMT 1
Håkan vad gör du på TD forumet? du skulle ju gå o köpa mjölk!
|
|
|
Post by BP on Aug 25, 2005 22:40:35 GMT 1
Jag vet att jag sagt att jag ska sluta både -97 och -98. 99 sa jag att vi får ta ett år i taget. Det blev ett antal år till... Men nu är det slut snart, bara semi och final kvar, sedan lägger vi skydden på hyllan, ett tag iallafall, hoppas på ett år som b-lagsspelare och "weekend warrior"... Sedan kanske det blir en "Raicevic", alltså komma tillbaka till nästa års slutspel... Nä, tror inte det. Jag tycker själv att det går bättre och bättre för vart år, men man ska sluta på topp. EM-guld, World games och ett års träning under coach BD har gjort att det finns inte så mycket mer att "bevisa" eller vad man säger. Det är inte alla som kan säga att de har spelat 148 matcher i rad som starter som OL och titt som tätt DL. Inte missat en seriematch sedan starten. Det är inte heller alla som kan säga att de har varit starter både som OL och DL i landslaget. Det är inte heller inte alla förtjänta av att ha en så förstående fru som jag har, som har stått ut med alla träningar, matcher och skitiga kläder som ligger alldeles för länge i väskan innan hon förbarmar sig över dem och hänger dem. Vår smekmånadsresa gick till Göteborg för match mot Giants -95... Bara en sån sak... Jag känner mig nöjd, men kommer också känna en otrolig saknad till sporten och alla trevliga människor som man lärt känna under åren.
Blev lite långt och lite mer än jag tänkt mig, jag ber om ursäkt för det.
Full fart framåt. / BP #79
|
|
|
Post by Oldtimer on Aug 26, 2005 6:33:47 GMT 1
Ingen klandrar dig för att du slutar BP. Du har en fantastisk karriär bakom dig. Du kan dra dig tillbaka med stolthet. Vad har du att säga om ryterna om att både Stefan Axelsson och Björn Strandberg, även dom ska lägga av?
|
|