|
Post by nyfiken on Aug 13, 2005 23:13:36 GMT 1
tror att de kan bli en rolig match som cc står som vinnare för tillslut!
|
|
|
Post by the one on Aug 14, 2005 10:36:34 GMT 1
cc´kommer köra över gbg finns inget annat
|
|
|
Post by Tjorven on Aug 14, 2005 11:07:54 GMT 1
En helt oförutsägbar match. Det kommer att bli en riktigt jämn och bra match att se. Frågan är om Carlstad är bättre nu utan Jay Reed? tror inte det, för han var bra om CB och WR. I denna match står spel i Europa som vinst lott. Carlstad har rutinen och kunskapen om hur man tar sig (nästan) hela vägen. Carlstad har även ett antal personer som är starters i landslaget. Därmed betydligt mycket mer stjärnor som talar för dem. Det som talar för Marvels är att laget lär vara väl förberett med Coach Thore i spetsen. Marvels har hela tiden blivit bättre och bättre ju längre säsongen gått. Dax M. har börjat förstå Svensk-amerikansk fotboll och faktiskt hittar rätt till Marvels recievers. Hippi, 2 meter lång, är den mest framträdande recievern och det kommer sannorlikt bli många luftbollar till honom. Sen har Marvels en samspelt O-line med många bra RB's. Vilken var han, no 25 som gjorde td senast mot Jets? Någon ny RB som sprang så in i h-v.... ? Vad gäller dagsformen så pekar det mot Marvels men som i förra matchen där Marvels hade en oändlig massa penalties.... Får de lika många yards i penalties så kommer de aldrig att vinna matchen. Vinst för Crusaders med 24-21. Matchen avgörs i slutminutrerna efter en lång scramble av J.L.
|
|
|
Post by Marvel on Aug 14, 2005 13:21:18 GMT 1
Nr. 25 är Magnus Rönnberg. Dominerade förra året div.1 västra med Giants. Missade halva denna säsong pga utlandsresa.
|
|
the man with the master plan
Guest
|
Post by the man with the master plan on Aug 14, 2005 21:38:37 GMT 1
svar på frågan om cc är bättre utan jay reed! och svaret är JA! jays inverkan på cc var att han splittrade laget spred dålig inställning omkring sig! cc är nu en enad trupp som bara stävar mot ett gemensamt mål guld! cc har fått en ny ledare javid shoemaker han har rätt inställning och vet vad som krävs för att leda ett lag och han är en otroligt duktig fotbolls spelare!
cc skade lista är nu också inte lika lång nyckel spelare som mäki på offense och marcus johnsson calle ingerman på defense är tillbaka och odentligt sugna detta kan nog ha en positiv inverkan på laget!
göteborg ser bra ut och som sagt dom blir bara bättre dom slog arlanda som i sin tur hade slagit cc så man ska aldrig säga aldrig men jag tror nog att dom kommer få se sig besegrade den här gången för ett taggat cc kommer nu att nå toppen på säsongen då dom sparat sig till slutspelet i år inligt min åsikt vilket är bra om man kollar på dom föregående åren!!
tillsist cc- marvels 34-7
|
|
|
Post by gangstah bang on Aug 14, 2005 22:19:28 GMT 1
arlanda slår cc GBG slår arlanda
GBG borde då slå cc
|
|
|
Post by Erik on Aug 15, 2005 7:58:19 GMT 1
Jo, men CC record mot GM 2-0 CC record mot arlanda 1-1 GM record mot CC 0-2 GM record mot Arlanda 2-0 CC mot Arlanda 52 gjorda-47 insläppta skillnad 5 GM mot Arlanda 66 gjorda-55 insläppta, skillnad 11 CC mot GM 73 gjorda-26 insläppta Efter denna analys tycker jag nog CC får gälla som favoriter eftersom förra hemmamötet för CC slutade 55-12 till dom. Dessutom har alltid vissa lag haft lättare för vissa. Jag tror GM passar CC betydligt bättre än Arlanda. Alla har väl hört talas om det beryktade Arlanda spöket i karlstad tidningarna Sen får man tänka på att Crusaders sista möte mot Arlanda på hemmaplan inte btydde nåt för utgången av serien. De hade redan säkrat sin andraplats. Det enda de spelade för var självförtroendet. Och det kanske inte var så viktig för skogshuggarna.
|
|
|
Post by En vraasare on Aug 15, 2005 14:31:23 GMT 1
Förra mötet mellan GM o CC kunde slutat precis hur som så att bolla med siffror hit o dit ger inte något direkt och rakt resultat. Detta gäller många matcher i år. Ser fram emot en rolig semi där bägge lagen kan vinna. Bara kul när det känns 50/50
|
|
|
Post by hmm on Aug 15, 2005 16:37:45 GMT 1
Förra mötet mellan GM o CC kunde slutat precis hur som så att bolla med siffror hit o dit ger inte något direkt och rakt resultat. Detta gäller många matcher i år. Ser fram emot en rolig semi där bägge lagen kan vinna. Bara kul när det känns 50/50 skulle nog inte säga att det är 50/50 mer 95/5 i cc fördel tror jag! tror vi får se ett starkt och enat cc som nu kommer visa vart skåpet ska stå! så om inte våran kära thore plockar fram ett par ess ur rockärmen så får nog marvels åka hem till gbg och ladda för nästa säsong!! ' sm gludet kommer gå till cc
|
|
|
Post by Erik on Aug 15, 2005 17:45:11 GMT 1
Jag tror inte 50/50. Men spelar Göteborg riktigt bra och CC medioker, tar göteborg detta. Med min lite slarviga analys längre upp, ville jag mest svara på ovanstående inlägg, som jag tyckte var lite väl enkelt. Stockholm är ett sådant lag som kan spela dåligt och vinna ändå. Det är absolut inte CC. Men jag har svårt att tänka mig att CC viker ner sig i en semi på hemmaplan. Men ingeting är klart, jag tippar 32-21 till CC. Om de spelar som de kan.
|
|
|
Post by danne on Aug 15, 2005 20:50:29 GMT 1
Liten tuva välter stort lass heter det. Tar inte CC seriöst på matchen mot Marvels så kommer det inte att spela SM final den 4 september. Arland som piskade er senast har förlorat de senaste två matcherna mot Marvels, den första förmodligen på lite underskattning och den andra för att Marvels var bättre. CC måste prestera ett absolut toppspel för att få kontroll på gubbarna från Göteborg somm visat sig bli bättre och bättre för varje match. Som vanligt måste man ha koll på RB Pelle Björnehammar och WR Hippi som båda i sina bästa stunder avgöra matchen till marvels favör.
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Aug 16, 2005 8:41:39 GMT 1
hehe det är bara bra om Carlstad killarna drabbas av högmod och väntar sig en enkel seger. Kanske räcker det med att de visar sig på planen? De kommer då bli duktigt påsatta.......
|
|
sas
Bänkvärmare
|
Post by sas on Aug 17, 2005 6:23:11 GMT 1
carlstad är inte så bra som de själva tror och göteborg har sina toppar i laget som kan avgöra matcher, så jag tror att göteborg vinner, speciellt om de spelar som de gjorde mot jets sist (utan alla flaggor), det ända carlstad har i år är ett starkt runninggame med holm på fullback och en stark linje..
CC-GBGM 14- 20
|
|
|
Post by hm on Aug 17, 2005 11:45:46 GMT 1
det ända carlstad har i år är ett starkt runninggame med holm på fullback och en stark linje.. CC-GBGM 14- 20 känns som om någon borde vakna bra runninggame de ända cc har hmm cc har sveriges bästa recivers i år och nu har dom fått QB som kan leverera bollarna!!!
|
|
|
Post by domb on Aug 17, 2005 12:20:45 GMT 1
att påstå att carlstad har sveriges bästa recivers är väl ett stort skämt och ytterligare ett bevis på att de tror att de är bättre än de är...flognman är en bra reciver men att påstå att de andra är lika som oskar dahlman, hippie eller ´malm är ju bara att vara larvig, skulle till och med påstå att alla tre lagen (göteborg,smm, arlanda) har minst lika bra eller bättre recivers än cc.
|
|