|
Post by Kingen on Apr 26, 2005 9:41:44 GMT 1
Bara några dagar kvar tills första matchen i SS.¨<br>Hur går det i första matchen? Sundsvall kommer ner till Stockholm för att möte dom onda maskinerna.
SMM har mött både Arlanda och Roosters med bra resultat så dom får räkna med att publiken kommer att kräva en överkörning av Sundsvall. Stockholm har en del intresanta nyförvärv från solna. ska bli kul att se hur dom smälter in i truppen.
Sundsvall har mött KTH/DIF och vad som är skrivet här som imponerade dom inte. dock ska man inte ta det med för stort alvar. Dom har tagit in två nya "utläningar" som nog kan höjja laget en hel del Dock så är smm favorit att vinna denna matchen.
Resulat då? SMM vinner med över 30 poäng. allt annat vore nästan en skräll.
|
|
|
Post by the artist on Apr 26, 2005 10:52:09 GMT 1
|
|
|
Post by Frippa on Apr 26, 2005 11:22:10 GMT 1
88-0 är ett bra tips. Om domarna rullar matchklockan i andra halvlek. Annars blir det nog mer. Tror tyvärr på en "slakt".
|
|
|
Post by matematik on Apr 26, 2005 13:19:37 GMT 1
förlust förra året med 79-6 ingen macklin, om förlusten mot dif är sanning så har sundsvall blivit bra mycket svagare, do the math...
|
|
|
Post by bror duktig on Apr 26, 2005 13:56:08 GMT 1
Det viktigaste av allt är att man inte släpper ut någon som helst information. Hemlighetsmakerier har gynnat den här sporten i åratal och det är därför som spelbolag och tvkanaler slås om våran sport. Låt SAFFs hemsida vara helt blank förutom möjligtvis resultaten från dessa publikfester som vi får njuta av i år. Kul att man lottar fram en sån spännande premiärmatch som säkert kommer ge eko ut i världen.
|
|
|
Post by Madden on Apr 26, 2005 15:00:36 GMT 1
Jag hoppas och tror att Flames kommer att bjuda på bättre motstånd än vad föregående skribenter anför. Jag håller förvisso SMM som årets favoriter till SM bucklan och allt annat än seger vore årets skräll, att SF kommer få det tufft nere på Zinken råder det inget tvivel om. Men att dra växlar på föregånde års resultat tjänar inte så mycket till då det har flytit en hel del vatten under broarna sedan dess. Jag är ganska säker på att SF har dragit en hel del slutstser från förra årets säsong och har nog jobbat hårt på att förbättra sitt run D. Utefrån de rapporter jag har fått har SF öveget sitt gamla system till förmån för 3-3-5. Det talar för att man i år kommer spela mer efter principen "bend but not break".
Hur skall då SF kunna förhindra en brakförlust? Jag tror att de initialt måste få stop på SMM's run och sedan lyckas störa och sätta press på CJ och hindra honom från att komma in en jämn matchrytm. Ingen press kommer resultera i stora spel för Dahlman & co. Om SF kan tvinga SMM att passa utan att släppa till djupt kan de hålla siffrorna nere. Lyckas inte SF få stopp på SMM's run med boxen utan måste ha stor hjälp av backfield kommer siffrorna rinna iväg då det öppnar för PA och SF DB's inte kan matcha SMM's WR utan support.
Det ska bli mycket spännande att se Tom Marsan. Jag hoppas att han kan axla Macklins mantel, om inte kommer det bli ett tungt år. SF Wr gjorde bra ifrån sig mot Dif och med en Qb som hade kunnat leverera så hade det blivit många TDs då Difs DBs allt som oftast var två steg efter. Nu tror jag dock inte att Marsan kommer att få den tiden då SF största svaghet på offense är OL och då speciellt RT positionen. Mot Dif så var det långt ifrån bra och vi kan bara hoppas att det var backups som spelade. Om inte så kan Kullenberg fullständigt stänga ned SF anfall genom att konenuerligt sätta press där med SMMs Dogs och blitz, vilket skulle resultera i en mängd tackling i SF backfield. SF försökte kompensera detta ibland med att slide blockera åt vänster och skicka upp baken till höger men det blir ändå ett stort hål efter att RT tryckts ner i Bf.
Vad tror jag om utgången då?<br> SMM vinner utan stör problem men jag tror att SF kommer att streta emot bättre förra året och jag sätter resultatet till 42-7
Madden
|
|
|
Post by pat sumerall on Apr 26, 2005 15:21:04 GMT 1
tycker flames defense är ok, utom deras DL då 3 st 175 cm´s tjockisar inte dominerar som de borde göra i en 3-manna front, runninggamet är lite svagt, får hoppas marsans passningar sitter!
|
|
|
Post by AJ Again on Apr 26, 2005 20:11:18 GMT 1
SMM har mött både Arlanda och Roosters med bra resultat så dom får räkna med att publiken kommer att kräva en överkörning av Sundsvall. Vadå mött Arlanda, ...med bra resultat?? SMM hade en kort scrimmage mot Arlanda under lägret i Skövde, där inga poäng räknades. Båda lagen fick testa sitt anfall och försvar, that's it.. 14-7, mot ett decimerat Roosters är väl inte särskilt imponerande heller. Inte med tanke på all hype som varit kring SMM's rekryteringar och det faktum att de ska representera Sverige i Eurobowl. Instämmer dock i att SMM kommer att spöa Sundsvall. Stockholm har ett väldigt bra lag, inget snack om saken..
|
|
|
Post by Not sure on Apr 26, 2005 20:43:23 GMT 1
"SF största svaghet på offense är OL"
Har inte SF två landslagsmän på oline?
jag kanske har fel...
|
|
|
Post by sure on Apr 26, 2005 20:53:57 GMT 1
hjälper väl inte om de 3 andra håller div2 klass? am i right?
|
|
|
Post by Bosse on Apr 26, 2005 21:33:26 GMT 1
Hmm intressant diskussion det här... Om inte SMM gör över 80 poäng alternativt! att matchen avbryts av Flames så skall jag äta upp min hatt... Även om jag inte har någon hatt så kommer jag att göra det... ;D Går mycket rykten om Flames, att de har tappat väldigt väldigt mycket folk och ersatt med rookie-spelare?
|
|
|
Post by bror duktig on Apr 27, 2005 8:56:19 GMT 1
Rykten om att Sundsvall har tappat spelare. Rykten om att ett lag har fått den spelaren och ett annat lag har tappat den spelare och i ett tredje lag så har flera slutat. Det är fortfarande bara rykten och superserien drar igång till helgen och vi sitter med våra ynkliga rykten. Tänk om någon fick reda på sanningen, vad skulle hända då? Exempelvis, vi säger att Sundsvall har tappat ett flertal spelare och skall möta Stockholm som har fått några nya spelare(det vet vi för att man måste släppa sin laguppställning för att kunna delta i Europaspel, hade det inte varit ett tvång så undrar jag om man inte varit lika odugliga som alla andra lag). Om nu Flames skulle se så svaga ut så lär det märkas efter ca: 30 sekunder när matchen väl har startat och jag betvivlar starkt att Stockholm kommer att chockas starkt av det. Skulle Flames ha fått in några riktigt bra spelare så tror jag att effekten skulle vara exakt likadan.
Att informera om hur lagen ser ut, vilka som coachar och annan kuriosa påverkar inte spelet men framtiden för sporten. Nu har vi diskuterat det här i minst 10 år och inför varje säsong men det är bara till att inse att det finns så in i helvete mycket trångsynta idioter som styr i sina föreningar så det kommer aldrig bli någon förändring. Idag så öser vi ut pengar på importer i en sport som har näst intill 0 medialt intresse, publiksiffror som möjligtvis skulle kunna imponera på minigolf-entusiaster och vi har en förbundsstyrelse där man får vara glad om hälften dyker upp på deras möten. Ingen bryr sig om vad som händer i förbund och distrikt. Det är bara sin egen lilla hönsgård som är av intresse. Men allt det där visste ni redan och inte blir det bättre av ett bittert inlägg på ett forum för fårskallar.
Full fart framåt!
|
|
|
Post by Finland igen on Apr 27, 2005 9:47:51 GMT 1
Var i Finland i helgen och såg finska superseriens årsbok inför förra säsongen. Ett mycket välproducerat "magasin" med två A4-sidor per lag där lagen fick presentera sina uppställningar och tankar inför säsongen. Statistik från föregående säsong, intressant historia osv osv..
Om man skulle gå ihop samtliga superserie föreningar och ha ett par personer som ser till med förbundets hjälp att lägga upp strukturen och sedan låta föreningarna själva skriva ihop ett par sidor per lag, några profiler (typ Garry N) skriva krönikor och sedan pryda det hela med lite reklam för finansiering, fina bilder, lite landslagsinfo (går säkert att fixa lite bidrag för sånt) så behöver det inte bli så mycket jobb för enskilda personer.
Detta dokument skulle man kunna skicka till press och tv, sälja på samtliga superseriematcher osv.
Låter det som en idé?<br>
|
|
|
Post by dear bror duktig on Apr 27, 2005 9:55:25 GMT 1
Det finns ett flertal lag som faktiskt försöker hålla med info på hemsidor, bilder och historik.
Det är trist när du öser galla över det jobb som många lägger ned för sin förening. se på Carlstad, SMM, Tyresö och nu t.om. Arlanda försöker göra sitt bästa för att sprida sporten och hålla en god framsida mot media och andra. Det är inte sant att media inte är intresserade, men om du talar om rikstäckande media typ TV4 och SVT så kommer det alltid vara svårt att komma in där.
lokal media däremot syns fotboll tack vare hårt lobbande från föreningarna.
Fortsätt jobba mot skolor, gympalärare och lokal media så kommer det bli bättre. När folk blir intresserade kommer media, det går inte att ta den andra vägen dvs genom media få folk intresserade. Bara hårt och smart arbete kommer öka sportens medlemmar.
|
|
|
Post by SMM Prewiev on Apr 27, 2005 11:05:44 GMT 1
Prewiev Stockolm Mean Machines- Sundsvall Flames 30 april 05 16:00 Zinkensdamm Då var det dags för årets upplaga av superserien. Första omgången kommer att spelas mellan SMM och Sundsvall Flames. Vi har haft ett träningsläger tillsammans med Arlanda nere i Skövde. Helgen avslutades med en scrimmage som visade på blandade resultat. Förra helgen åkte vi över för att spela mot de finska mästarna Helsinki Roosters. Vi vann den matchen med 14-7. Resultatet är vi nöjda med, men inte spelet. Det märktes att det var först matchen och vi har mycket att jobba på inför seriepremiären men även Eurobowl borta mot Moskva. Man kan dock tillägga att vi saknade många på D-line vilket gjorde att en del fick spela på ovana positioner. Till helgen har vi nästan hela laget klart för spel. Årets upplaga av Mean Machines ser väldigt stark ut med en del nyförvärv. Offense kommer att jobba ungefär som förra året med sitt korta snabba passningspel med Carl-Johan Haraldsson i spetsen. Springspelet har lyft sig i och med att Magnus Eriksson har tagit jobbet som runningback coach. Defense har fått sig ett ansiktslyft med ett delvis nytt spelsystem som påminner om 3-3-5. Här har coach Kullenberg vridit och vänt på idéer och det är inte helt olikt det som vi såg från defense från förra året. Som vanligt bygger vårat defense på att vi sätter press på motståndarens QB. Våran import Perry Taglienti visade framfötterna senast mot finnarna och kommer nog bli ett starkt tillskott för oss i år. Välkommna till Zinkensdamm! Preliminära Starters: Offense QB Carl-Johan Harldsson WR Joachim Vakk WR Oscar Dahlman WR Babak Houshmand RB David Jonsson FB Johan Vållgren OL Michael Löhr<br>OL Thomas Löhr<br>OL Erik Ahlberg OL Jonathan Klein Strandberg OL Daniel Andersson Defense: CB Ronald Biro CB Henrik Hegart FS Fredirk Harladsson SS Petter Erhnvall LB Martin Kwarnmark LB Ola Rugeland LB Perry Taglienti LB Thomas Ceken DL Fredrik Pilbäck DL Carl-Johan Zetterström<br>DL Chris Fougman Injury Report: Questinable: Kim Taalbi (Fot) Henrik Nilsson (Axel) Out: Nicklas Lindström (Fot), Josef Nunkovic (Knä)<br> www.meanmachines.se
|
|