|
Post by vad jag tycker on Jun 7, 2007 20:16:14 GMT 1
Sen undrar jag lite hur vi värderar quarterbacks?`Så som diskussionen har varit så har det bara handlat om hurvida dom passar. Och självklart är det ju de de första man tänker på men jag tycker ändå man ska väga in andra saker när man gör bedömningen av en quarterback. Om dom t ex kan göra spel själva i form av att springa med bollen och ha lite attityd på den fronten. Du kan ju sätta respekt i ett defence bara genom att vara nasty själv som quarterback för många tror ju oftast att qbn ska vara lite mer en "slide" eller out of bounce kille.
Hermodsson: Bra längd,kanonarm, gör ofta rätt read vid rätt tillfälle, och kan göra spel på egen hand.
Ahlm: Hade varit skoj att se lite mer av honom. Riktigt duktig som QB och har definitvt attityd.
Bara lite tankar som jag har. KOmmentera gärna. Men en quarterback för mig ska även kunna plocka yards på backen och ändå ha lite skills på den fronten
|
|
|
Post by regelnerd on Jun 7, 2007 20:18:51 GMT 1
Sen undrar jag lite hur vi värderar quarterbacks?`Så som diskussionen har varit så har det bara handlat om hurvida dom passar. Och självklart är det ju de de första man tänker på men jag tycker ändå man ska väga in andra saker när man gör bedömningen av en quarterback. Om dom t ex kan göra spel själva i form av att springa med bollen och ha lite attityd på den fronten. Du kan ju sätta respekt i ett defence bara genom att vara nasty själv som quarterback för många tror ju oftast att qbn ska vara lite mer en "slide" eller out of bounce kille. Hermodsson: Bra längd,kanonarm, gör ofta rätt read vid rätt tillfälle, och kan göra spel på egen hand. Ahlm: Hade varit skoj att se lite mer av honom. Riktigt duktig som QB och har definitvt attityd. Bara lite tankar som jag har. KOmmentera gärna. Men en quarterback för mig ska även kunna plocka yards på backen och ändå ha lite skills på den fronten Ovanligt att bara STU killar nämns, blir en QB coachad att slida i Sverige måste han blivit dåligt coachad då det inte finns nån"slide" regel i NCAA...
|
|
|
Post by previous on Jun 7, 2007 20:22:18 GMT 1
Nej självklart finns det inte de men du förstår ju kanske poängen=)
P.S Varför bara STU killar nämndes var för att det e dom två grabbarna jag sett lira tidigare och som jag tyckt varit bra plus SMM. Glömde bort honom. Cred till SMMs u-19 qb. Även han en riktigt duktig quarterback. DÅ självklart i sthlms regionen. Har inte sett så mycket av u.19 och har inte den största kollen där men av dom jag sett så
|
|
sanningmedmodifikation
Guest
|
Post by sanningmedmodifikation on Jun 7, 2007 22:06:17 GMT 1
Bör tilläggas att Hermodsson och Almgren betalar ganska dyra pengar på att åka på detta scoutcamp, det är inte skolorna som betalat för det...
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 7, 2007 22:49:27 GMT 1
Då får man önska lycka till då! Hoppas verkligen det går bra för dom!
|
|
|
Post by EKEBYFAN on Jun 10, 2007 21:56:41 GMT 1
Fortfarande HELA laget Ekeby Greys , som i vanlig ordning vann sin match mot Kristianstad i dag 20-12 till Ekebys fövör. Hela laget är så fantastiskt duktiga och har en underbar laganda .
|
|
|
Post by SMM on Jun 11, 2007 13:12:28 GMT 1
Jag tror ärligt talat att smm är bättre än Ekeby på varenda position. Är det någon som håller med?
|
|
|
Post by wwehd on Jun 11, 2007 13:39:01 GMT 1
Nä
|
|
|
Post by Uiko on Jun 11, 2007 13:43:22 GMT 1
Nä, tror inte jag heller, inte alla iaf men några säkert. Visserligen har jag inte sett SMM spela men det verkar osannolikt att de skulle vara bättre än EG på ALLA positioner tycker jag.
|
|
|
Post by Allvarligt on Jun 11, 2007 14:40:24 GMT 1
Kom igen nu! VAD har Ekeby?? Kolla SMM, dom äger STAFF U19. Det skulle inte något annat lag i Sverige kunna göra.
|
|
|
Post by Guest on Jun 11, 2007 15:48:16 GMT 1
visst Ekeby var bra för år sen dom tog sig till slutspel WOW
men iår ärligt talat dom suger
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Jun 11, 2007 18:04:00 GMT 1
hehe
|
|
|
Post by Lirare frn sder on Jun 11, 2007 19:39:33 GMT 1
Okeej att hela Ekeby skulle va bättre än SMM e bullnuts..men där finns dock en hel del bra spelare där..t ex Joel.. Men som sagt långtifrån helalaget
|
|
|
Post by Ja undrar jag on Jun 11, 2007 22:23:23 GMT 1
Det finns många lag i sverige, många bra spelare och alla är inte i samma lag. Tror säkert att Ekeby har många bra spelare, men SMM har Punkis och det är allt man behöver säga, om nu EG har det bästa laget, varför slog Ystad dem?
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Jun 11, 2007 23:15:46 GMT 1
Joel är en klockren spelare mycket bra allround, stor, kan röra sig, mcyket bra händer och hittar öppna ytor. kan spela överallt, spelade tom. lite Qb någon match
|
|