|
Post by Mannen on Feb 9, 2007 0:40:09 GMT 1
Måste man gå på domarskolorna för att få licens?
Även om man dömt i fem år och gör domarprovet?
|
|
|
Post by pojken on Feb 9, 2007 5:00:32 GMT 1
JA
|
|
|
Post by 45 on Feb 12, 2007 15:03:45 GMT 1
När får man reda på mer exakta tider/platser och föreläsare för alla dommarskolor?
|
|
|
Post by staff on Feb 20, 2007 17:54:52 GMT 1
Finns det info om STAFF´s dommarskola nånstans? Har letat men inte lyckats hitta
|
|
|
Post by Thomas Palmgren on Feb 20, 2007 18:45:30 GMT 1
|
|
|
Post by Skojar du on Feb 20, 2007 18:54:53 GMT 1
Finns det info om STAFF´s dommarskola nånstans? Har letat men inte lyckats hitta Men allvarligt talat? Har du verkligen inte lyckats hitta informationen om domarskolorna som dessutom legat uppe på SAFF's första sida i flera månader? Ursäkta en dum fråga kanske, men exakt HUR mycket har du letat? Även om du bara letat i sammanlagt en minut borde du utan tvekan hittat det? Du är ju inte sann. Det kommer ju ta dig tre år att plugga till domarprovet, så det är väl dags att börja nu.
|
|
|
Post by NA on Feb 21, 2007 13:37:08 GMT 1
det står: Distrikten enligt listan ovan är ansvariga att hitta lokal och bestämma dag (1 dags utbildning) samt skicka kallelse till grund och seniordomarutbildningen. DU SAFF bistår med utbildare/instruktörer, listan på instruktörer till alla domarskolor kommer att presenteras inom kort.
däremot har det bara stått information om lokal för SSAff har haft sin domarskola, det har inte stått vart STAFF kommer att ha sin, ej heller vilken dag men å andra sidan kanske det s tår annat när ni besöker länkarna, så om det faktiskt står exakt var och när den kommer vara kan ni väl klippa in den informationen istället för att bara säga att det står där
|
|
|
Post by dommare on Feb 24, 2007 22:00:25 GMT 1
|
|
|
Post by Dommare on Feb 24, 2007 22:02:16 GMT 1
innan petimeter är framme så menade jag TIDER inte datum...
|
|
|
Post by spyman on Feb 26, 2007 0:49:23 GMT 1
hört att dommareskolan va kast i lördas halmstad - kommer det blir en f**king amerikansk domarelag då i sverige? mycket cash för alla böte som sydlagerna ska betala va?
|
|
|
Post by Mattias 13 Rockets on Feb 26, 2007 16:45:03 GMT 1
Med lite distans till lördagens utbildningsdag i halmstad. Kan jag säga att det de tog upp enligt mig var intressanta och relevanta saker. Men det kunde vara lite bättre planerat och genomtänkt med tanke på vad som kom på proven. Kändes som att man missade mycket som kom med på provet, men tog upp en hel del annat som inte kom med på provet.
Undrar hur många av alla som gjorde proven som blev godkända? (kan man få ett svar?)
|
|
|
Post by sjlv domare on Feb 26, 2007 17:11:25 GMT 1
Nu är det så att man åker inte till domarskolan för att klara provet.
Domarutskottet tar upp saker som behöver finslipas, sånt som vi är dåliga påocg det dem tycker är viktig och vill trycka på.
Du som domare skall vara så pass förberedd för prover att du skall klara av provet. Du åker till domarskolan för att lära dig allt och för att klara provet, du åker dit för att finslipa dina kunskaper.
|
|
|
Post by daggen on Feb 26, 2007 18:37:28 GMT 1
Vad jag har hört så är det ingen som har klarat proven och då har jag kollat med dom flesta som var på kursen. Själv fick jag bara 29 rätt av 58 så det var ju rätt kasst. 50% när man skulle ha 70 e inte så jättebra. Då har man dömt i 3 år innan och har klarat det lekande lätt. Dock har det varit C-proven då som inte har varit allt för svåra Men 0% av 38 deltagare då måste det väl vara fel på proven och inte domarna?
|
|
|
Post by HL on Feb 26, 2007 20:04:45 GMT 1
Jag pratade med en av instruktörerna, innan provet, och han sa de tar upp på skolan är sånt som är svårt och nytt för nya seniordomare, straffmätning och spelklockan. Erfarna domare bör kunna detta så för deras del så kanske detta skulle vara lätt.
Provet täcker allt som man borde sen tidigare om man dömt, samt att man läst lite innan.
Jag är mest arg på att man inte visste att provet skulle skriva. Då hade jag läst på lite.
Innan nu någon kommer och säga att "har du inte förbrett dig". Nej, jag hade inte förberett mig speciellt mycket. Trodde att vi skulle få B-provet som det var förra året.
Nån som vet när man skriva om?
/27 rätt
|
|
|
Post by staff on Feb 26, 2007 21:13:03 GMT 1
Vore trevligt om man i STAFF iaf fick möjlighet att SKRIVA provet...
|
|