|
Post by utbildning on Feb 28, 2007 12:08:38 GMT 1
Kommer det vara nån grundutbildning i STAFF´s regi till helgen?
|
|
|
Post by wwehd on Feb 28, 2007 12:14:09 GMT 1
Jag tror att meningen är att grundutbildningen skall genomföras i respektive klubb på era studiecirklar som enligt hemsidan skall vara färdiga idag.
Men du kanske menar domarskolan? I så fall har jag inget svar på det tyvärr.
|
|
|
Post by Frstr inte riktigt on Feb 28, 2007 16:55:52 GMT 1
bquote author=HL board=domare thread=1170978009 post=1172516685]Jag pratade med en av instruktörerna, innan provet, och han sa de tar upp på skolan är sånt som är svårt och nytt för nya seniordomare, straffmätning och spelklockan. Erfarna domare bör kunna detta så för deras del så kanske detta skulle vara lätt.
Provet täcker allt som man borde sen tidigare om man dömt, samt att man läst lite innan.
Jag är mest arg på att man inte visste att provet skulle skriva. Då hade jag läst på lite.
Innan nu någon kommer och säga att "har du inte förbrett dig". Nej, jag hade inte förberett mig speciellt mycket. Trodde att vi skulle få B-provet som det var förra året.
Nån som vet när man skriva om?
/27 rätt[/quote]
Kan inte riktigt förstå var du fick B-provstanken ifrån!!! Det är ett NYTT domarsystem och då nya förutsättningar såsom nya provversioner. Du kanske inte är tillräckligt bra för att döma på den nivån... Detta ger väl bara våra föreningar vatten på sina kvarn om att domarkåren inte håller klass nog.
|
|
|
Post by wwehd on Feb 28, 2007 17:18:04 GMT 1
Kan inte riktigt förstå var du fick B-provstanken ifrån!!! Det är ett NYTT domarsystem och då nya förutsättningar såsom nya provversioner. Du kanske inte är tillräckligt bra för att döma på den nivån... Detta ger väl bara våra föreningar vatten på sina kvarn om att domarkåren inte håller klass nog. Men då är ju även det klubbarnas "fel" eftersom klubbarna är ansvariga för rekrytering och utbildning av domarna. Så om nu klubbarna tycker att domarkåren inte håller klass nog, så beror ju det tyvärr på att klubbarna inte håller klass nog vad gäller rekrytering och utbildning av domare. Men du är väl bara ute efter att få gnälla lite på domarkåren.
|
|
|
Post by linda i greys on Mar 2, 2007 17:08:44 GMT 1
Undrar hur många av alla som gjorde proven som blev godkända? (kan man få ett svar?) jag tycker jag fick bra poäng för att aldrig ha dömt innan jag fick 24 poäng och jag vet att det var folk som fick mindre än mig, men blev lite chockad att ingen klarade provet det var många som dömt i några år nu som inte klara det :/ jag antar att provet var alldeles för svårt
|
|
|
Post by nytt prov on Mar 2, 2007 18:32:20 GMT 1
Förstår inte, har dom ändrat provet så mycket? För typ två år sen så hade man ju nästan hela provet klarat bara man visste vars dommarna skulle stå vid olika situationer. Lite BaT sen var det ju nästan spikat.
|
|
|
Post by wwehd on Mar 2, 2007 20:54:22 GMT 1
Det är nog gamla C-provet du tänker på.
Dom senaste åren har A och B varit samma prov, med olika poängkrav för B eller A nivå. (Typ 50% för B och 75% för A, har jag för mig)
|
|