|
Post by KoreanHap on Mar 31, 2006 6:39:08 GMT 1
Idag ska provet vara inskickat. Jag tänkte höra lite med er andra om vad ni tycker om nivån på provet i år?
Personligen tycker jag att det varit en mysko nivå, en del frågor kräver en ganska hög kompetens för att klara men jag tycker att flera frågor i år hör hemma i ett c-prov. Varför ska det vara så att 10% av provet är rena gratispoängen?
Jag vet att frågorna plockas lite random ur en databas men och att DU gör ett stort jobb redan med provet men svårighetsgraden borde på något sätt vara lika från år till år.
Min personliga känsla efter att ha gjort provet i år var "I år ska fler A-domare fram" och det känns lite fel. Att sänka kraven är fel väg att gå, behöver vi fler domare med högre licens är det mer utbildning som ska till. I år har tex SSAFF misslyckats med det, det inte ens erbjudits en A/B skola för domarna i söder.
mvh Pelle
|
|
|
Post by Z on Mar 31, 2006 14:27:13 GMT 1
Till Korean....
Vad har du själv gjort för att hjälpa tiill att det skulle bli en A-B skola i SSAFF.
|
|
|
Post by koreanhap on Apr 1, 2006 8:39:38 GMT 1
Hade jag bara fått en fråga hade jag ställt upp o hjälpt till med det jag kan. Dock så kommer informationen ut väldigt sent och då blir det svårt att göra något.
Behöver SSAFF hjälp med att fixa skolorna så måste de på något sätt gå ut med den informationen.
//Pelle
|
|
|
Post by Z on Apr 1, 2006 10:21:06 GMT 1
Du har alltså ff inte erbjudit din hjälp eller ens frågat hur det ligger till med skolorna och om du kunde hjälpa till med något.
Nej sitt här och klaga istället.............................
|
|
|
Post by koreanhap on Apr 1, 2006 17:16:06 GMT 1
Nå ja, jag trodde i min enfald att det var därför vi hade distriktsförbunden... Och att om de inte klarar av det som jag då i min enfald trodde de skulle hantera åtminstonde skulle informera om det...
Jag anser mig ha rätt att uttrycka min åsikt (klaga i detta fallet) då jag anser att det är förbundets förbannade skyldighet att få ut den informationen. Jag har då inte sett något som tyder på att ssaff inte har kunnat fixa en skola, det finns massor av informationsvägar att få ut den informationen om det behövs.
MEN, det var inte detta jag ville att denna tråden skulle handla om, jag är fortfarande intresserad av att höra folks åsikt om svårighetsgraden på årets prov.
//P
|
|
|
Post by Tomas Bodin on Apr 1, 2006 22:31:41 GMT 1
Jag är nybörjare på den här nivån och hade gärna haft en A/B domarskola innan jag skrev provet!
Tomas
|
|
|
Post by Hawkeye on Apr 4, 2006 11:50:02 GMT 1
Hm...
Prov först - skola sen...
En verklig klassiker inom den akademiska/pedagogiska världen - INTE!!!
|
|
|
Post by Turbo on Apr 4, 2006 20:53:38 GMT 1
Hmmm... Högskoleprov och sedan studier men det kanske är fel...vad vet jag. A/B-domarskolan har ingenting med provet att göra utan har mer med säsongen som kommer att göra.
|
|
|
Post by Magnus Eliasson on Apr 13, 2006 16:53:29 GMT 1
Tycker inte det var något större fel på provet. Provet ger mig och en utmärkt start på säsongen genom att få gå igenom regelboken hyfsat ordentligt innan säsongen börjar.
|
|
|
Post by keven on Apr 13, 2006 21:55:43 GMT 1
There were at least 4 schools in sweden before the deadline.
Keven
|
|
|
Post by Ref on Apr 15, 2006 11:08:29 GMT 1
Bra sagt Keven, men nu är det så att svenska domare är inte benägna att röra på sig när det gäller domarskolor. Helst av allt skall den hållas hemma hos dem (i deras hem) så de slipper gå ur sängen
|
|
|
Post by M Hammargard on Apr 15, 2006 16:13:52 GMT 1
Ett trådlöst tangentbord och en trådlös mus underlättar min livsstil
|
|
|
Post by Ref on Apr 15, 2006 18:33:14 GMT 1
Ja du Hammis,
vi kanske skulle döma matcherna hemmifrån (i sängen) via internet (eller kanske öve telefon, skype) om det skulla kunna gå eller?
|
|
|
Post by M Hammargard on Apr 15, 2006 20:47:35 GMT 1
Går det att lösa? Bra idé annars
|
|
|
Post by Ref on Apr 16, 2006 4:38:08 GMT 1
Hammis,
du som arbetar inom data/dator branschen kan väl komma på någon lösning. not..................
|
|