|
Post by Rkmacka on Jul 20, 2007 15:17:35 GMT 1
Såg på JL-rostern att lillebror jemnert ska vara med! Är han tillräckligt bra eller är det bara för att pappa bestämmer, eller ska det bli som i j-em att hermodsson ska få ge vika åt en jemnert till trots att han är bättre?
|
|
|
Post by tramsigt on Jul 20, 2007 17:59:20 GMT 1
Jag kan lova dig att lillebror Jenmert inte hade kommit med om han hetat Olsson eller Svensson i efternamn.
Nu är det många som kommer säg att han är duktig (visserligen helt sant) och att han bara är med för att "se och lära" (sant det med). Men det är det många som är.
|
|
|
Post by superstar on Jul 20, 2007 18:35:49 GMT 1
såååå börjas det igen..
|
|
|
Post by tramsigt on Jul 21, 2007 13:50:57 GMT 1
Nä, det är inget alls som "börjas igen".
Men även den mest inbitne TRC-fantasten måste hålla med om att lillebror Jenmert, hur duktig han än är, inte hade kommit med i JLL om han hetat Svensson. Det kan inte finnas någon som på fullaste allvar kan säga något annat om det.
Och till alla belackare där ute: Jenmert är utan tvekan bra, riktigt bra, han har stor kapacitet att sparka skiten ur de flesta svenska QBs i framtiden. Men att han skulle vara ett namn för JLL i dagsläget? Nä, knappast.
Han är där för att han heter Jenmert. Det vet han, det vet landslagsledningen, det vet alla. Så enkelt är det.
|
|
|
Post by Skitsnack on Jul 21, 2007 15:05:39 GMT 1
Du snackar skit. Om du hade guts nog att skriva ditt namn skulle jag möjligtvis inte förakta dig lika mycket som jag gör nu.
Det värsta är att du inte är en finnig junior utan en vuxen man som inte kan stå ut med att Jenmert är duktig och framgångsrik. Vad är ditt problem?
Om vi talar om junior Jenmert så får du gärna tala om för mig vilken annan svensk qb som har fått full ride på en privat high school för att spela fotboll? Och nu pratar vi inte om något community high school som du själv gick på som utbytesstudent i STS....
Det alla vet är att det finns några haters därute, somliga är Jenmerts haters, andra är SAFF haters och några Carlstad haters. Du är uppenbarligen en av dem som inte tål att Jenmerts har lyckats. Vilken förening du än tillhör så hoppas jag innerligt att det inte är min.
ps om du skriver ut ditt namn så skriver jag ut mitt..
|
|
|
Post by superstar on Jul 21, 2007 15:32:18 GMT 1
nuff said!
|
|
|
Post by Alexander on Jul 21, 2007 17:46:04 GMT 1
Dettar har inget med Jenmert att göra, men det råkar vara olagligt med stipendium till high school elever. Men bidrag är lagligt sen så är inte privat skolornas football någon vidare. Undantag finns men. På privat skolor är det runt 99% vita (ett snitt över hela usa) och som man säger white man can't jump
|
|
|
Post by Guest on Jul 24, 2007 14:13:54 GMT 1
Lille bror jemnert e inte balan de bästa QB`s i sverige. Så enkelt e de bara. Han hade aldrig platsat i landslaget om hans pappa inte hade varit HC
|
|
|
Post by sebbe on Jul 24, 2007 14:50:04 GMT 1
Jag har spelat mot André, och han är bra, fast jag tror inte han är så bra att han kommer starta i Juniorlandslaget. Om han nu gör det, ja då tänker jag låta er disskutera det här och hålla mitt för mig själv. Litar f.ö på att Coacherna väljer bästa spelaren starta, på varje position.
|
|
|
Post by TB on Jul 25, 2007 10:51:59 GMT 1
Ar inte privatskolorna i USA bra? Om jag inte missminner mig sa spelade Marcus Lind for en privat skola som ar en av de basta i floridas historia. Privatskolorna far desutom rekrytera, och att pasta att det inte gar svarta pa privata skolor ar helt befangt. Sen att manga gor det for att de ar bra pa sport ar en annan sak...
|
|
|
Post by Nille on Jul 26, 2007 5:59:38 GMT 1
Skitsnack=minijenmert .. suck
|
|
|
Post by mini j on Jul 26, 2007 13:25:01 GMT 1
tack pappa, nu vill kag vara starter
|
|
|
Post by Peter on Jul 26, 2007 14:46:16 GMT 1
En fråga?? Har aldrig sett lill jemnert spela, men om han SKA till high school "full ride"??hur gammal är han då....är han typ 16?? isf skulle jag nog TRO att han är lite ung för att starta i juniorlandslaget...är man 16 har man ju inte samma fysik som en 18-19 åring(i de flesta fall iaf). fast som sagt vet jag inte hur just lill-jenmert är...han kanske är värsta atleten? ' Det vore också lite tråkigt om det inte fanns nån äldre qb som skulle vara tillräckligt bra som gör sitt sista år tex.....isf är det verkligen dags attt plocka in lite fler QB:s För jag tycker det är bra att ta in unga spelare, speciellt på en position som QB....sverige behöver bra QB:s....dock inte så bra så att de sticker till andra sidan pölen:-)
|
|
|
Post by l on Jul 26, 2007 19:53:33 GMT 1
Faktum är att 88:an som var med från EG är och var bättre än lill-jenmert. Iaf som jag ser det.
|
|
|
Post by Aerlig on Jul 27, 2007 14:05:08 GMT 1
Faktum är att 88:an som var med från EG är och var bättre än lill-jenmert. Iaf som jag ser det. håller med till 1000. zeb från Ekeby var mer värd att komma med än mini J. men Å andra sidan fanns det fler som förtjänade att komma med. Kristianstads Qb har en mycket bra blick för spelet och talang , så pass att han lätt platsat i J-Laget.
|
|