|
Post by na on Jul 27, 2007 14:14:13 GMT 1
Det kanske är så att som son till JLL coachen, och dessutom spelare för ett passningsglatt lag har man:
a) möjligheten att coachas rätt, så att man kan playbook etc utantill b) ögonen på sig så att de ser att man utvecklas åt rätt håll, kan scoutas etc.
Det är ju inte för inte som större delen av juniorlandslaget kommer från stockholmstrakten, där coacherna själva kan scouta spelarna
|
|
|
Post by vet lite on Jul 27, 2007 16:24:05 GMT 1
Intressanta åsikter...
Utan att vara från TRCkan jag säga så mycket att Andreé är en stor talang som kanske inte just nu är en av landets bästa U19 QB's. Men eftersom målet är att vinna EM 2008 och VM 2009 så bör man tänka långsiktigt. Ekeby-killen är duktig, men född 88 och därför mindre intressant än yngre spelare. Dessutom var Hermodsson starter och inte Andreé, han är 19 nästa år när vi spelar EM. Helt rätt av JLL-staben.
Att spelarna mest är från Stockholmslagen (29/45 tror jag) beror på att de flesta bra lagen finns i Stockholm. Det är inte coacherna som favoriserar (Guillen och Gustafssonär från Södra, Björklund är från Västra).
|
|
|
Post by keke on Jul 27, 2007 16:46:17 GMT 1
STAFF är bäst just nu överlag, inget snack om det. Dock tvivlar jag på att de är så pass mycket bättre att de får med 29 spelare medan SSAFF får 3!
Klasskillnad mellan serierna? Absolut!
Så stor? Absolut INTE!
|
|
|
Post by Vrsta on Jul 29, 2007 18:21:32 GMT 1
det var det värsta jag har hört, de bästa ska få spela oavsett ålder !
|
|
|
Post by Guest on Jul 30, 2007 10:44:10 GMT 1
det var det värsta jag har hört, de bästa ska få spela oavsett ålder ! ja du har nog inte hört mycket vettigt i ditt liv... sen när så man ett NFL lag sattsa framtiden på en 40 åring? tycker att J-LL ansvariga tog ut rätt lag!
|
|
|
Post by spelare on Jul 30, 2007 11:31:43 GMT 1
det jag tror och har hört är att landslagsledningen skulle börja satsa ungt. andree är född 1991 och har grymt bra fysik och teknik. han var värd att komma med i landslaget så mycket som han tränar
|
|
|
Post by tranar mycket on Jul 30, 2007 13:53:53 GMT 1
han har bra fysik JA
tränar mycket. inte med TRC , lallar mest runt
hade nog inte varit kar inom fotbollen om inte pappa styrt
|
|
|
Post by tranare on Jul 30, 2007 14:44:05 GMT 1
Man behöver kanske inte träna så mycket. När man få så mycket speltid , både på Offence och Defence både i U16 och U19 . Om man får spela hela tiden på alla matcher måste väl de ge ett resultat till slut. Tvivlar att någon annan en "SONEN" skulle kunna göra det inågon annan klubb. Rätt eller fel ?
|
|
|
Post by Mini J fan on Aug 6, 2007 12:47:13 GMT 1
Så mkt jag vet så var det Martin Wiman som tog ut alla Qb's i landslaget.. jag instämmer på att Ekeby Qben är bättre en andrée men dock så är andree 3 år yngre. Still 3 years left baby.?!
|
|
|
Post by Stockholmare on Aug 6, 2007 20:20:58 GMT 1
STAFF är inte på långa vägar bäst i sverige. Innan STU vann förra året, gå tillbaka och se hur länge sedan det var ett STAFF lag som vann SM guld.
Detta året kommer guldet inte gå till ett STAFF lag heller. SÅ att säga att STAFF är bäst överlag är *B*U*L*L*S*H*I*T*
|
|
|
Post by LOL on Aug 6, 2007 23:15:32 GMT 1
LOL!
[glow=red,2,300]Detta året kommer guldet inte gå till ett STAFF lag heller.[/glow]
Om du nu är stockholmare så gissar jag på SMM.
Du har fel. Back to back, baby!
|
|
|
Post by Publik on Aug 7, 2007 19:40:12 GMT 1
Och jag gissar att du är Solna spelare, nej jag menar Täby spelare, nej jag menar STU spelare.
|
|
|
Post by m on Aug 11, 2007 0:27:16 GMT 1
skulle det vara en diss?
|
|