|
Post by Fredde on Jul 20, 2007 14:25:24 GMT 1
Varför måste det bara vara en person och varför stressa fram det..
Låt Robban och Patrik ta hand om det över finnkampen med den staben som redan finns och sedan sätta sig och ta en funderare.. För nästa år är ju inget jätte landslags år och där borde det finnas tid att hitta ett namn som man skriver kontrakt med i alla fram till nästa EM. Så ta det lungt nu förbundet... det finns tid...
|
|
|
Post by B on Jul 20, 2007 16:52:53 GMT 1
De flasta som kanner BD (vilket spelarna i landslaget gor) har kant till detta sen innan vm.
|
|
|
Post by FK on Jul 20, 2007 17:26:51 GMT 1
Enligt ryktena så skall det spelas fyra matcher nästa år så jag vet inte om det finns massvis med tid. Om ska vinna EM så måste väl dessutom vi förbereda oss?
|
|
|
Post by August Eriksson on Jul 20, 2007 17:39:47 GMT 1
Måste det vara en coach som HC? Har du 2 coordinators och sen positionscoacher så blir HCs roll mest organisatorisk och inspirerande. En före detta spelare kanske kan steppa in i den rollen. Sånt har skett i andra idrotter med bra resultat.
|
|
|
Post by a on Jul 20, 2007 18:53:20 GMT 1
Vi behöver en HC som kan få spelare att ge allt, Mitt tips Christian Larsson eller någon med liknande inställning Sen så brister hans system i jämförelse med andra. Så Släng in Leo Billgren som Offensive cordinator. Vi behöver speed och hans system är speed inte size. En bra stab. Sen så har vi ett bättre landslag om 4 år. då har våra big boys over there kommit hem också
|
|
|
Post by Ung spelare on Jul 20, 2007 19:11:38 GMT 1
Tja! Ville bara ge mina ord till denna disskution, jag tycker Johan Ohlsson(LG) och Janne Jenmert(TRC) ska coacha landslaget tillsammans, båda med en bra filosofi. visst det kanske blir en intressekonflikt med Paddan som dc om johan e hc men det får man ta.
Tycker att det behövs nytt blod i seniorlandslaget, speciellt med alla "rykten" om politik i landslaget.
Lite fler som vågar testa nytt folk, inte bara folk som heter si eller spelar där. vissa håller nog med mej om att vissa spelae som var i japan inte skulle vara där, det finns bättre spelare i resten av landet, som inte får chansen för att dom inte tillhör rätt klubb.
Det var allt för mej. tack o hej
|
|
|
Post by En drmmare on Jul 20, 2007 23:49:42 GMT 1
Andreas Ehrenreich tror jag skulle vara rätt man för jobbet. Finns inte många coacher i landet som har den glöden och energin som Ehrenreich när han coachar. Hans kuskapsnivå gällande när det kommer till defensiv fotboll är det nog inte många i landet som toppar.
Han är för tillfälle klubblös vilket kanske också är at se som fördel.
Men, men den som lever får se.
|
|
|
Post by Halmstad pg on Jul 21, 2007 8:17:51 GMT 1
Skulle slå ett slag för Lasse Berggren eller Thomas Ahlström ( tror han stavar så) två mycket duktiga trännare som har kunskap om spel utanför sveriges gränser
|
|
|
Post by Oscar on Jul 21, 2007 21:24:46 GMT 1
Om Halmstad skall bidra med aspiranter för denna post är det väl mest lämpligt att föra in "HC Hultan" i debatten med tanke på Eagles´resultat de senaste åren jämfört med iår
|
|
|
Post by Vet ej on Jul 24, 2007 11:35:15 GMT 1
Throe är en intressant teori!
Var har han blvit av? är han involverad inom fotbollen än?
|
|
|
Post by Joppe on Jul 24, 2007 11:36:21 GMT 1
nån som har nått scopp på vem som blir ny fbkapten?
lägger mina röster på ett urval som, stefan oud (arlanda jets), andreas ehrienriech (ursäkta stavningen, trc), kristoffer landqvist (usa) eller patrik lundkvist (limhamn)
vad tror ni???
|
|
|
Post by jag vet on Jul 24, 2007 22:55:32 GMT 1
Till er som nämner och föreslår Tyresö coacher eller gamla tyresö coacher kan jag säga som så. Skulle man kunna rycka och dra i Thomas Ahlberg skulle det vara kanske det bästa som hänt amerikansk fotboll i sverige sedan han var HC senast. Bättre människa på och utanför planen finns nog inte. Coach Andreas är en fantastisk människa, men inte en head coach. Han prövade på det i Tyresö ett år, men det blev lite pinsamt, smått sorgligt att se han titta på Jan Jenmert för en tumme upp eller en tumme ner i varje situation. Han har ett stort fotbolls hjärta, stor kunskap om sporten, perfekt som Assistent Coach. En av dom smartaste coacher jag träffat ( i medgång ) är jan jenmert. Hans kunskaps nivå är nog bland det största som kan mätas i sverige, tyvärr är det inte lika stort som hans Ego. Alla vet att det han tar i, kommer tyvärr tillslut förvandlas till sand. Människan klarar verkligen inte att bli ifrågasatt.
|
|
|
Post by Tomten on Jul 25, 2007 12:06:56 GMT 1
Sådär ja! Då var skitsnacket igång. Vilket lag ska ta chansen och gnälla på nån coach nu. Carlstad, Arlanda eller rent utav Stockholm!!?? Skit i gnället och plocka fram lite positiva saker om våra svenska coacher. Vi måste ha coacher som vill vara förbundskapten och inte såna som man måste tjata på, för då slutar det som det brukar göra. Så tänk efter ordentligt och kom fram med ett nytt namn.
|
|
Kan du inte lsa tomtejvel
Guest
|
Post by Kan du inte lsa tomtejvel on Jul 25, 2007 13:42:38 GMT 1
Jag skrev exact vad jag tycker. Inte ett ord är påhittat. Jag berömde alla tre coacher jag skrev om, samt gav dom ris. Trodde det var det detta forum var till för. Har förövrigt sagt detta ansikte till ansikte till alla tre coacher. Any problems med det idiot
|
|
|
Post by LUVE FOOSBALL on Jul 25, 2007 16:41:40 GMT 1
säger bara en sak, MATS ERIKSSON eller JOHAN från LG!
|
|