|
Post by Intressant on Jul 19, 2007 14:18:53 GMT 1
Som ni vet har BD tyvärr tackat för sig. Vem tar över???
Robban J har tackat nej förr och Lundqvist är inte sugen sägs det. Så vem tror ni kan vara aktuell?
|
|
|
Post by Hmmmmm on Jul 19, 2007 17:24:21 GMT 1
Tycker dom ska fråga Cristoffer HC för Norrköping Phanters.
Han har bra koll på fotboll och så har han en bra filosofi.
|
|
|
Post by Peps on Jul 19, 2007 19:40:11 GMT 1
Panthers HC har ju varit i staterna ett tag men blir han kvar i Sverige? Nu har vi haft förbundskaptener som kommit och gått, allt för ofta. Finns det någon som har det genuina intresset för svensk-amerikansk fotboll och som vill satsa på landslaget under en längre tid och som inte har fullt upp i nåt superserielag?
Rik Parker som tränar Djurgården och som tidigare var coach för SMM kan vara ett namn för landslaget. Han bor i Sverige och verkar ha det intresse och kunnande som behövs. Han har tillräckligt med rutin för att få landslagsspelarnas förtroende.
Det vi INTE behöver i landslaget är en repris. Inte Lockman, Armstrong eller någon av dom som kastat in handuken förr. Ge oss ett nytt fräsht namn men med tillräckligt med rutin.
|
|
|
Post by Persson on Jul 19, 2007 20:47:30 GMT 1
Rik Parker??? give me a break.
|
|
|
Post by JJ r killen on Jul 19, 2007 21:19:57 GMT 1
Jan Jenmert?
|
|
|
Post by Jo eller hur on Jul 19, 2007 21:38:21 GMT 1
Jan Jenmert självklart! men bara om Fereed Adus blir linjecoach.
|
|
|
Post by Stabi on Jul 19, 2007 22:43:16 GMT 1
Jan jenmert passar inte för senior landslaget.
ÄNDA heta namn:
Lunkan
Robban
|
|
|
Post by enkelt on Jul 20, 2007 8:38:36 GMT 1
Det måste ju finnas ett helt gäng kvalificerade kandidater på det här forumet... många som postar här, verkar ju veta bäst i allt som har med fotboll att göra, så det borde ju vara pott-enkelt att hitta en förbundskapten här.
|
|
|
Post by Jocke on Jul 20, 2007 10:31:51 GMT 1
Har BD tackat för sig. Ursäkta en annan som kanske inte är med i Landslaget, men när har han sagt det.
Lite synd för jag tycker de har gjort en utmärkt insats med honom i staben. Han verkar ha byggt på det Thore byggde upp under flera år.
Nån som har inside info...??
|
|
|
Post by De sgs on Jul 20, 2007 10:53:12 GMT 1
BD meddelade spelarna redan när de var i Japan. Kanske inte alltför smart mitt under pågående turnering.
|
|
|
Post by saff on Jul 20, 2007 10:54:38 GMT 1
Har BD tackat för sig. Ursäkta en annan som kanske inte är med i Landslaget, men när har han sagt det. Lite synd för jag tycker de har gjort en utmärkt insats med honom i staben. Han verkar ha byggt på det Thore byggde upp under flera år. Nån som har inside info...?? Bl.a står det på www.amerikanskfotboll.com
|
|
|
Post by Nytt frslag on Jul 20, 2007 10:56:38 GMT 1
Kolla med Thomas Ahlberg, han har kunskaperna och helt säkert det som krävs för att bli ny HC. Kan han bara släppa sitt primitiva jordbruk (golf) så är han perfekt.
|
|
|
Post by Birger on Jul 20, 2007 11:21:54 GMT 1
Tomas Ahlberg är ett kanonbra tips till SAFF. Bearbeta honom och ge honom de rätta förutsättningarna så kanske han nappar. Golfen kan han ta upp när han blir pensionär
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 20, 2007 13:01:21 GMT 1
BD meddelade spelarna redan när de var i Japan. Kanske inte alltför smart mitt under pågående turnering. Hur skulle det påverka spelarna? De är vuxna och vet vad de gör så jag kan inte tänka mig att de ska ha blivit påverkade negativt om Coach Kennedy informerat om detta i Japan. Om man är i VM så bör väl spelarnas direkta fokus vara på uppgiften, vinna sina matcher, framför en inte vad som händer efter VM om man är kvar i landslaget då...
|
|
|
Post by Who Dat on Jul 20, 2007 14:08:11 GMT 1
Thore (igen)?
|
|