|
Post by Klabbe on Mar 27, 2007 8:26:30 GMT 1
Nu till lägret de va på konstgräs som jag förstått det ? Är det tillåtet med Skruvdubbskor där lr inte ? Tillåtet men dumt... Skruvdobb på konstgräs brukar vara ett bra recept för att få benhinneinflammation, även om det är bra konstgräs.
|
|
|
Post by HUUUH on Mar 27, 2007 13:13:22 GMT 1
Nu till lägret de va på konstgräs som jag förstått det ? Är det tillåtet med Skruvdubbskor där lr inte ? Tillåtet men dumt... Skruvdobb på konstgräs brukar vara ett bra recept för att få benhinneinflammation, även om det är bra konstgräs. Hur kan det hänga ihop ? Snarare beror det väl på hur bra dämpning man har i skorna och inte om man har skruvdubbar eller inte ?
|
|
|
Post by Hej on Mar 27, 2007 17:08:14 GMT 1
Han menar väl att på konstgräs med långa skruvdobbar kan det bli stumt om dobben inte sjunker ända ner och på så sätt blå hårt. Men detta är väl inget problem ute i Märsta, det är ju så mjukt där så skruvdobben i princip kan pumpa bottenlöst plupp puder. ;D
|
|
|
Post by vetarN on Mar 27, 2007 19:04:45 GMT 1
aaa men då finns det en annan nackdel och det är ju den stora risken att fastna med foten i gräset så att knäet vrids. Så jag säger korta dobbar på konstgräs om du inte vill riskera din karriär!
|
|
|
Post by veteran on Mar 27, 2007 19:48:47 GMT 1
aaa men då finns det en annan nackdel och det är ju den stora risken att fastna med foten i gräset så att knäet vrids. Så jag säger korta dobbar på konstgräs om du inte vill riskera din karriär! - Skruvdobbar pa grassy turf ( t.e.x arlandas ). Korta dobbar... det finns turfcleats speciellt for san sorts turf, Fjollbolls grusskor funkar inte dar. Zinken bor anvandas shorter cleats for astro turf eller liknande.... och "den stora risken att fastna med foten i gräset så att knäet vrids". Det kan lika garna handa pa grasplan? manga lag skoter ju inte sina grasplaner sarskilt bra om dom itne har ett fjollbolls lag som spelar dar med....
|
|
|
Post by vetarN on Mar 27, 2007 23:00:56 GMT 1
hmm om du spelat på båda underlagen så bör du veta skillnaden veteranen. Generellt sätt så är ju en vanlig naturlig gräsplan hård och en konstgräsplan mjuk. Detta säger då sig själv vad som passar på vad.
|
|
|
Post by hrt on Mar 29, 2007 23:15:53 GMT 1
ryktas om en ny LL-coach till linjen ?
|
|
|
Post by qbs on Mar 31, 2007 16:30:19 GMT 1
QB´s på Sen lägret: Sean Cotten SMM CJ Haraldsson SMM Anders Onselius STU Victor Fredriksson Umeå
|
|
|
Post by bulls60 on Mar 31, 2007 17:35:08 GMT 1
Seniorlandslagets O-line coachas i år av Jon Clark som även finns i STUs organisation.
En mycket energisk man som har en hel del nyttigt att lära ut - även till de gamla rävar som varit med ett tag...
|
|
|
Post by carlos on Mar 31, 2007 17:35:27 GMT 1
bilder??
|
|
|
Post by Cecilia on Apr 1, 2007 10:57:37 GMT 1
|
|
|
Post by frga on Apr 1, 2007 16:10:02 GMT 1
Var det nån/några som imponerade på lägret i helgen? Det var en helt ny uppsättning RB;s hörde jag, vilka var dessa och var dom bra?
|
|
|
Post by bland seniorer on Apr 1, 2007 16:41:58 GMT 1
menar du bland juniorer?
Bland seniorerna så var det inget oväntat HB: Öhman, Taalbi, Jonsson, Björnhammar FB: Holm, Lindström, Jangenäs, Jemide
Björnhammar, Jemide, Jangenäs och Taalbi spelade ingen, lite eller några av passen då de blev sjuka skadade eller hade känningar av skador...
Holm dominerade i mina ögon.
|
|
|
Post by Trc on Apr 1, 2007 17:34:27 GMT 1
|
|
|
Post by Senior on Apr 1, 2007 17:54:37 GMT 1
Hahahaha Yes
|
|