fyra nyanser av brunt
Guest
|
Post by fyra nyanser av brunt on Mar 16, 2007 18:33:23 GMT 1
Mörker...vår nyckelspelare kom inte med buuuhhuu... Ja, vad kan ha hänt? Naturligtvis är det så att jlandslagsstaben är inkompetenta och idioter i största allmänhet. Självklart borde de ha kollat på vilka spelare som har en "nyckelposition" i sitt U19 och seniorlag och gett de spelarna en starting position. ;D Eller så kanske det är så att han inte är bra nog?? Nyckelspelare i Ystad är kanske inte tillräckligt i konkurrensen? (om man tittar på vilka som fick med wr födda 90 så var det SMM, Arlanda, Carlstad, Gefle och Ystad. SMM, Arlanda och Carlstad har inga DL födda 89 som nyckelspelare, Gefle hade inget U19 lag....) Och, det är inte direkt svårt att hitta information om hur man kontaktar jlandslagsstaben, om man vill alltså. jop
|
|
|
Post by Undrande on Mar 16, 2007 18:46:33 GMT 1
Ok Vi får lita på att J-L staben kan sitt jobb,det blir säkert bra,vi har inget intresse i att överklaga vem ni tar ut det är ert jobb o ansvar ,men vi kommer kontakta er ändå för logiken begriper jag. De som gör en ännu bitter är om man överhuvodtaget vågar ifråga setta något inom svensk amerikansk fotboll .Då får man tonvis med skit tillbaka .Ser inte bra ut
|
|
|
Post by rhtg on Mar 16, 2007 23:28:44 GMT 1
Varför ens ta upp det här? Skicka ett mail till jan.jenmert@amerikanskfotboll.com
Det borde du kunnat hitta själv på förbundets hemsida?
|
|
|
Post by lirare on Mar 17, 2007 11:35:55 GMT 1
Jag vill stakt ifråga setta hur går de uttagningarna egentligen går till I vår klubb kom en spelare inte med trots han är klar nyckelspelare både i vårat seniorlaget o U-19 laget inte med och borde lätt tillhöra bland de 110 bästa am fotbollsjuniorerna i Sverige,född -89 DL. En annan spelare i vår klubb som fortfarande inte spelat en riktig match ännu är med WR född-90 förvisso en otrolig talang o atlet kom med i 110 manna truppen Är det inte vad de presterat på planen tidigare som är viktigaste utan vad man fyller i ett frågeformulär. Jag är inte coach i i U-19 eller seniorlagscoach utan styrelseledamot endast styrelse ledamot men våra coacher var lika chockadeVi tycker det är ser inte seriöst ut ,och förtroendet för juniorlandslaget skönk rejält.Vill gärna komma i kontakt med någon ifrån juniorlandslagscoachingstaffen för att diskutera det här personligen o inte på forumet. Detta är faktist lite sjukt att man väljer att ta med någon random på sitt läger, framför en kanske mycket bättre spelare som redan har erfarenhet inom landslaget och som har presterat. Visserligen så vill man väl kanske bygga en grund för kommande landslagssammanhang men samtidigt kanske man bör satsa på de "bästa av erfarenhet" så att man åtminstonde kan vinna NM i år. Jag menar, 91;or inom 110 manna truppen, det finns så mycket bättre atleter i 88-89 klassen som bör få komma istället för dessa knattar.
|
|
|
Post by chill on Mar 17, 2007 18:41:45 GMT 1
Ja men som jag har uppfattat det så satsar j-landslagstaben på EM därför så tar dem inte med massa äldre inför NM...
|
|
|
Post by lirare on Mar 17, 2007 19:42:52 GMT 1
Ja men som jag har uppfattat det så satsar j-landslagstaben på EM därför så tar dem inte med massa äldre inför NM... Enligt källor så ska 22 88:or tas ut med tanke att starta under NM, dock så finns det väl säkert någon 89:a kanske 90:a som får starta istället för någon enstaka 88:a men i huvudsak så skall 88:or vara prioriterade inför årets NM vilket var längesen man gjorde i j-landslaget
|
|
|
Post by Mr Floppy on Mar 17, 2007 21:17:21 GMT 1
Ja men som jag har uppfattat det så satsar j-landslagstaben på EM därför så tar dem inte med massa äldre inför NM... Hm... låter misstänkt likt det som skedde inför NM hösten 2005... Då fick förbundskaptenen sparken... Men det beror väl på VEM som är HC för laget, och vilket kontaktnät han har, antar jag...
|
|
|
Post by Mas on Mar 18, 2007 15:37:10 GMT 1
Varför spekulera så mycket runt ålder? Bästa spelarna på respektive position kommer få starta oberoende av ålder. Ni som sitter här och klagar för att ni inte kom med, upp med hakan, träna mycket och kom igen till nästa uttagning då. Vill man så kan man
|
|
|
Post by nya spelare on Mar 18, 2007 18:55:42 GMT 1
Den 16e var sista datum för svar, undrar om nån inte svarade/tackade nej och blir ersatta, dyker det upp nån ny lista isf?
|
|
|
Post by lista on Mar 19, 2007 14:54:06 GMT 1
borde det inte komma upp en lista på kallade seniorspelare oxå snart, vill ju kunna gnälla över den uttagningen oxå ;D ;D
|
|
|
Post by lista on Mar 23, 2007 22:39:32 GMT 1
läger nästa vecka, kommer nån lista på vilka som deltar på det lägret?
|
|
|
Post by persson on Mar 24, 2007 10:59:48 GMT 1
Vilka O-line spelare är uttagna? några man kan säga redan nu att dom kommer med?
|
|
|
Post by Bl on Mar 24, 2007 13:26:07 GMT 1
O-line vad jag hört
Calle bäckström smm T.Löhr smm M.Löhr smm Falkelind cc? Daniel andersson NP August eriksson AJ Fabian walderborn AJ Martin Falk CC Daniel Holmgren CC Jesper johansson SMM Erik Ahlberg SMM
|
|
|
Post by gnalll on Mar 24, 2007 16:10:24 GMT 1
Ser ut som en riktigt stabil OL, men Daniel Andersson lever väl ändå på gamla meriter? Nu har jag gnällt
|
|
|
Post by alex on Mar 24, 2007 19:53:24 GMT 1
August är ju svin kass ??
|
|