|
Post by japan on Feb 26, 2007 15:13:59 GMT 1
Hej lilla gubben. Kan det vara så att när EM gick i Sverige så var det Sverige som ägde rätten till reklam och när VM går Japan så är det Japanerna. Inte så konstigt då värdnationen måste stå för mat och boende i nästan 2 veckor för de 275 som ska delta. Flera ev. sponsorer har vidtalats, men ärligt talat har vi så mycket att erbjuda en sponsor? Ett alternativ är att SAFF höjer licensavgiften så vi har råd att betala för alla spelare som ska till Japan. Att de 2 unga QB;s som ska med får 7000 att dela på i resebidrag är ju som sagts inga pengar i det stora hela. Betänk att de åker dit utan möjlighet att få spela, medans de övriga alla kan få speltid. De ska se och lära inför framtiden.
|
|
|
Post by Gubben on Feb 27, 2007 16:06:28 GMT 1
Ett utmärkt förslag, självklart höjer vi licensavgiften till 1000 kr,men det saknas trots det, fortfarande pengar. Tio licenser skulle ge 3000 kr så det är en bra början på en förstärkning av kassan.
|
|
|
Post by 2sudd on Mar 1, 2007 1:13:54 GMT 1
vilka QB's kommer att få åka? finns det något protokoll från SAFF där dessa nämns vid namn? Eller spekulerar vi fortfarande? ingen som kan svara på frågan?
|
|
|
Post by Till 2sudd on Mar 1, 2007 9:20:09 GMT 1
Knappa resurser? Det finns pengar, dock inte i oändlighet.
Men låt oss räkna på det hela Bosse. Vi säger att de 7000kr som förbundet "sponsrar" våra två unga kvartsbackar med skulle läggas ut på övriga 45 spelare istället. Vad händer då? Jo, vi tar 7000kr och delar det med 45 spelare. Summan per spelare blir då EXAKT 155 kronor och 55.55 öre.
WOW.
156 kronor.Dessutom måste vi ju titta framåt...även om vi inte skulle kvala in igen, så har vi ju åtminstone fått bra mycket bättre förutsättnigar till att kvala in om unga herrar Jenmert och Fredriksson har fått erfarenheten av ett VM. Tycker fortfarande att förbundet prioriterar helt rätt.
Etthundrafemtiosex kronor. Vad i denna texten förstår du inte?
|
|
|
Post by wwehd on Mar 1, 2007 11:45:36 GMT 1
Jag måste få dementera. "Till 2sudd" verkar ta mitt inlägg som ett bevis för att det är just Jenmert och Fredriksson som kommer få åka.
Så skall INTE mitt inlägg tolkas.
Jag är inte involverad vare sig i förbundsledning eller landslagsledning.
Jag ber om ursäkt om jag skapat missförstånd i den frågan. Jag kunde kanske uttryckt mig tydligare på just den punkten.
Anledningen till att jag nämnde just Jenmert och Fredriksson är att det var två namn som kommit upp till disskusion tidigare i tråden. Det hade kunnat vara vilka två andra namn som helst. Jag var inte ute efter att påtala just deras kapacitet.
Det jag ville säga var att jag tycker det är helt rätt att bekosta en del av två yngre spelares resa för att, som det heter, "få se och lära". Oavsett vilka dessa två nu kommer att bli.
|
|
|
Post by mer sudd on Mar 1, 2007 22:57:27 GMT 1
så då är vi fortfarande på ruta 1, men spekulerar bara kring den....
alltså.... vilka QB's kommer att få åka? finns det något protokoll från SAFF där dessa nämns vid namn?
|
|
|
Post by Ta kontakt on Mar 2, 2007 21:37:29 GMT 1
Testat att ta kontakt med SAFF?
John-Åke Palm är landslagsansvarig, han kanske vet!!!
|
|
|
Post by StefanOud on Mar 2, 2007 23:18:44 GMT 1
så då är vi fortfarande på ruta 1, men spekulerar bara kring den.... alltså.... vilka QB's kommer att få åka? finns det något protokoll från SAFF där dessa nämns vid namn? 1. Om du bara orkade läsa början av denna tråden får du svar på frågan... 2. Hade det funnits några namn i protokollen tror du då inte att diskussionen hade handlat om de två personerna? 3. Världen kommer inte till dig, du måste ge dig ut och hämta den! 4. Om du tycker jag är spydig, så är det bara för att ibland är det lite roligt att vara det - inget ont menat ;-)
|
|