|
Post by Biljettpriser on Feb 12, 2007 14:29:02 GMT 1
Enligt FS senaste mötesprotokoll är nu biljettpriset för de spelare som ska med till Japan fastställt. 8500:- kommer kalaset att kosta...
En annan intressant notering är att FS tydligen ska "subventionera de två unga QB,s flygbiljetter till VM i Japan med 3 500 kr/st". Dessa två "ska ingå som extra spelare i truppen". Antar att det gäller Jemnert från TRC och Fredriksson från Huskies.
|
|
|
Post by Vill veta on Feb 12, 2007 15:07:38 GMT 1
Vill oxå veta vilka dessa två är...
|
|
|
Post by qb on Feb 12, 2007 15:20:18 GMT 1
Jenmert är solklar, men den andra kan ju vara vilken svensk qb som helst, spec om Sean Cotten kommer med(han är ju till åren) bara som en watch and learn erfarenhet för tex Linus Hagwall eller Ted Rasmusson
Hermodsson från STU var ju med seniorcampet ifjol kasnke är han?
|
|
|
Post by TRE on Feb 12, 2007 16:17:55 GMT 1
Från tidigare fs-protokoll:
"Förbundskaptenerna har föreslagit att vi ska satsa på unga quarterbacks genom att de går brevid ordinarie landslaget för att premiera dem att fortsätta som quarterbacks."
Två-tre QBs med erfaranhet från J-landslaget men som är för gamla för att spela i J-landslaget men ännu inte fyllt 23 är.
|
|
|
Post by a on Feb 12, 2007 18:47:58 GMT 1
Jenmert är solklar, men den andra kan ju vara vilken svensk qb som helst, spec om Sean Cotten kommer med(han är ju till åren) bara som en watch and learn erfarenhet för tex Linus Hagwall eller Ted Rasmusson Hermodsson från STU var ju med seniorcampet ifjol kasnke är han? Jenmert solklar??? skojjar du med mig? på alldeles fulla allvar? killen pallar ju för fan inte enns att spela emot junisar ifrån europa?? hur ska han palla en stöllig anabola college spelare?? Nej skicka med hermodson, han har armen, spelsinnet, sizen. Hade killen bott i usa hade det varit SEC nästa vill jag lova så bra är killen.
|
|
|
Post by haha on Feb 12, 2007 20:24:27 GMT 1
Jenmert är solklar, men den andra kan ju vara vilken svensk qb som helst, spec om Sean Cotten kommer med(han är ju till åren) bara som en watch and learn erfarenhet för tex Linus Hagwall eller Ted Rasmusson Hermodsson från STU var ju med seniorcampet ifjol kasnke är han? Jenmert solklar??? skojjar du med mig? på alldeles fulla allvar? killen pallar ju för fan inte enns att spela emot junisar ifrån europa?? hur ska han palla en stöllig anabola college spelare?? Nej skicka med hermodson, han har armen, spelsinnet, sizen. Hade killen bott i usa hade det varit SEC nästa vill jag lova så bra är killen. HA HA, Jasså det lovar du? hur fan kan du sitta och lova sådana saker din upphypade fjunis från stu. jag kan ju dra till med en till, Hade jag bott i Kanada så hade jag spelat i NHL, lätt! eller Hade jag bott i Brasilien så hade jag varit proffs i Real Madrid nu. Raka moppemuschen och titta dig i spegeln och fråga dig själv; Vafan håller jag på med?
|
|
|
Post by bullseye on Feb 12, 2007 21:28:39 GMT 1
Asså, nu måste vi nog reda ut det här med STU och Northside Bulls Skämt åsido, kul att du tycker att Hermoddson är duktig. Det tycker jag med, men håll dig till att skriva det. Hade du skippat personangreppen i inlägget så hade det varit vettigt, nu blir inlägget bara patetiskt. För övrigt tycker jag att Jenmert är riktigt duktig, och ni som säger annat har uppenbarligen inte sett tillräckligt av honom. Men i fortsättningen kan man väl hålla sig till att skriva varför folk är tillräckligt duktiga istället för massa negativt. Beskriv hur bra någon är istället för hur dålig nån är.
|
|
|
Post by 1234124 on Feb 12, 2007 21:48:23 GMT 1
Jenmert visade i JEM att han faller under press
Hermodsson är fysiskt mycket bra
Båda är slarviga och diviga
|
|
|
Post by August Eriksson on Feb 12, 2007 21:55:54 GMT 1
Skärp nivån i tråden.
|
|
|
Post by vet on Feb 12, 2007 23:32:21 GMT 1
Endast 87or eller äldre kan komma på tal för detta, dvs ej Hermodsson som fortfarande är junior två säsonger. De som kommer med är Jenmert och Fredriksson.
|
|
|
Post by ok on Feb 13, 2007 11:38:14 GMT 1
Så ni tror inte det blir några av dom qb´s som varit på camp men inte fyllt 23 då? Hyllén och/eller Stoffe (eagles)??
|
|
|
Post by Mr Grubbel on Feb 13, 2007 12:00:06 GMT 1
d**n! Kan inte släppa att reglerna för subventionen känns tillrättalagda. Finns det så många fler än Jenmert Jr som passar in? Det måste vara en konspiration
|
|
|
Post by alternativ on Feb 13, 2007 12:08:33 GMT 1
Mattias Hyllén LG/NPP f-85 har spelat i jlandslaget(dock som WR) Ola Eimre RB f-86 (spelat i jlandslaget) Jens Unosson JR f-86(spelat i jlandslaget) Kristoffer Hagselius f-86 Halmstad(var på camp förra året) Michel Jenmert f-87(spelat i jlandslaget) Victor Fredriksson f-87 Westerbotten(flera jlandslagscamp samt ett qb läger ifjol)
|
|
|
Post by Undrar on Feb 13, 2007 12:39:33 GMT 1
Kommer dessa två qbs vara inräknade i 45manna truppen eller är det 45+2? Kan kännas lite som slöseri om man avvarar två platser till 2spelare som man aldrig skulle starta. Jenmert och Fredriksson va ju med på campet på bosön men ingen av dem tog nått snap under skellyn, vad lär man sig då?
|
|
|
Post by Vanta lite on Feb 13, 2007 12:59:16 GMT 1
Mattias Hyllén LG/NPP f-85 har spelat i jlandslaget(dock som WR) men var uttagen som qb först. kommer spela i npp iår som qb? håller han som qb i senior ll??? Han va med i finnkampen i vintras? Ola Eimre RB f-86 (spelat i jlandslaget) aldrig spelat qb, i jll, spelade kicker. Jens Unosson JR f-86(spelat i jlandslaget) tog bara en handfull snappar. mest under stor press Kristoffer Hagselius f-86 Halmstad(var på camp förra året) har aldrig spelat högre än div 2 Michel Jenmert f-87(spelat i jlandslaget) är inte en s-ll qb, för liten och håller inte i längden. Victor Fredriksson f-87 Westerbotten(flera jlandslagscamp samt ett qb läger ifjol) Platsade inte i j-ll, kommer han då platsa i Ll??
|
|