|
Post by undrande on Jan 18, 2007 23:00:36 GMT 1
|
|
|
Post by Ljligt on Jan 19, 2007 7:00:28 GMT 1
Hellöjliga övningar... Tycker istället man skulle köra positionsövningar där man ser tekniken, spelförståelsen m.m. För vilka matcher vinns av att spelarna kan göra perfekta benböjningar med pinne t.ex.
|
|
|
Post by oscar on Jan 19, 2007 7:46:24 GMT 1
DU BEHÖVER INTE GÅ DITT JON..
|
|
|
Post by Ljligt on Jan 19, 2007 22:22:01 GMT 1
DU BEHÖVER INTE GÅ DITT JON.. men afaaan att jag inte behöver... Men vill man till landslaget så e man så illa tvungen
|
|
|
Post by oscar on Jan 19, 2007 22:37:43 GMT 1
Tvungen att gå på landslagssamlingar?
det är väl någonting som man vill göra. eller har jag fel?
jag lovar dig att det kommer att komma andra samlingar då man får visa upp sig. detta är öppna träffar. inga "camps".
så sluta vara en kärring, om du vill så gärna spela i landslaget, gå och var glad!
|
|
|
Post by David on Jan 20, 2007 11:22:15 GMT 1
Får man inte längre komma med kritik med på det här forumet. Om man resonerar som oscar kan vi lägga ner hela forumet. Beskriv istället varför du tycker övningarna är nödvändiga, vilket jag antar att du tycker. Skriv inte bara larviga kommentarer utan använd din hjärna och gör det forumet är till för och diskutera.
|
|
|
Post by Max falun on Jan 20, 2007 16:37:55 GMT 1
Någon som vet hur Pro Shuttle och L Drill går till?
Samt nån som förstår meningen men att köra knäböj med pinne?
|
|
|
Post by paff on Jan 20, 2007 17:01:14 GMT 1
Pro shuttlen och L-drill är vedertagna instrument för NFL scouter för att bilda sig en uppfattning om hur en spelares game speed ser ut... som vi alla vet så spelas fotboll oftast med många riktnings ändringar och pro shuttlen och L-drillen simulerar det
lycka till, stay low
|
|
|
Post by paff on Jan 20, 2007 17:14:33 GMT 1
pro shuttlen:
tre koner på rad med 5 yds emellan därefter startar du i mitten och springer ut till den ena konan och rör med din lilla hand vid den sen kutar förbi mitten konan till andra sidan och rör vid den och sen avslutar du med att sprinta förbi mitten konan... totalt springer du 20yds..
L-drill:
ta en utav de yttersta konerna i pro shuttlen och ställ den 5 yds från mitten konan i 90 graders vinkel så att den bildar ett L.. starta från en av de yttre konerna, sprinta till mitten konan och rör vid den, vänd tillbaka till ursprungs konan och rör vid den där efter rundar du mitten konan och sprintar till konan på toppen av L:et och runda den, sen vänder du runt mitten konan och tillbaka till ursprungs konan...
lycka till
allt runt 4.20 sec på pro shuttlen och under 7.50 sec på L-drill kan nog ses som välgodkänt
|
|
|
Post by Bra on Jan 20, 2007 23:19:13 GMT 1
Tycker det är bra övningar. Vi som följde J-EM såg tydligt att det Sverige saknar för att ta medalj är fysik snarare än spelskicklighet. Vi behöver snabbare, starkare och mer explosiva spelare. Teknikmässigt hänger vi med bra. En OL som är mer atletisk, ett defense som är snabbare och tacklar bättre och rätt QB på plats så tar vi medalj nästa gång. Rätt analys av JJ och stab.
|
|
|
Post by samma on Jan 21, 2007 15:32:47 GMT 1
Det var samma tester förra året inför em.. Varför tar dom inte bara combine testerna och gör dom?
|
|
|
Post by Svar on Jan 21, 2007 16:39:51 GMT 1
För att många av testerna som används på NFL combine (antar att det är den du syftar på) inte är intressanta i detta fall.
|
|
|
Post by nfl combine on Jan 22, 2007 1:18:36 GMT 1
|
|
|
Post by Na on Jan 22, 2007 9:21:22 GMT 1
är inte shuttle drill och L-drill från själva combinen, eller varianter som de använder där? och förövrigt finns det inte så extremmånga U-19 spelare som klarar fler än kanske 3-4 reps på 225 lbs/100kg i bänkpress, vilket är vad man testar i NFL... däremot längd och höjdhopp av combine-typ kanske skulle vara intressant att se
|
|
|
Post by exdiaq on Jan 22, 2007 11:06:53 GMT 1
är inte shuttle drill och L-drill från själva combinen, eller varianter som de använder där? och förövrigt finns det inte så extremmånga U-19 spelare som klarar fler än kanske 3-4 reps på 225 lbs/100kg i bänkpress, vilket är vad man testar i NFL... däremot längd och höjdhopp av combine-typ kanske skulle vara intressant att se eller så kör man på 80-90kg som man gör i NFLE har jag för mig...
|
|