|
Post by Swe on Jan 22, 2007 11:28:36 GMT 1
När vi hade landslags tester för några år sedan klara en 17 reps på 100 men medel låg på 6-11 reps så det finns styrka i den åldern.
|
|
|
Post by jahaa on Jan 22, 2007 17:21:32 GMT 1
Aja, hursomhelst som frågan löd. Det är ingen som har koll på datum och plats vart detta kmr ske?
|
|
|
Post by Jp Lannefors on Jan 24, 2007 2:40:18 GMT 1
Hey! jag sitter I Usa just nu och kommer inte hem forens i mars, so kommer det finnas ngra fler mojligheter att visa upp sig for JJ Landslaget en dom tillfelena i mars har jag for mig? Andra mig om jag har fel.
och finns det ngn mojlighet att kontakta landslags staben om detta om ingen kan ge mig ett tydligt svar?
|
|
|
Post by Jp Lannefors on Jan 24, 2007 2:43:24 GMT 1
ops! menade I maj!
|
|
|
Post by Daniel Gustafsson on Jan 24, 2007 9:51:22 GMT 1
Tjena JP!
Du kan kontakta Jan Jenmert på adress jan.jenmert@amerikanskfotboll.com
Där kan du förklara din situation för kommande år.
MvH Coach Gustafsson JLL
|
|
|
Post by vart ska man ka on Jan 28, 2007 20:45:25 GMT 1
Är tid o plats klara snart eller?
|
|
|
Post by exdiaq on Feb 1, 2007 10:33:30 GMT 1
|
|
|
Post by knaboj med pinne on Feb 3, 2007 13:06:45 GMT 1
jag har för mig att tyresö har kört mkt "pinn" träning och det är bra, man tränar upp rörligheten korrekt innan man börjar med vikter vilket leder till att man får en smidigare kropp och sedan tränar rätt med god teknik, vilket i sin tur leder till minskad skaderisk och bättre effekt av träningen. däremot så har jag svårt att se det nödvändiga med att ha med övningen på ett landslagstest då de flesta fortfarande kommer misslyckas då många i vår sport har taskig rörlighet i vader, lår, höft, rumpa m.m.
men nu är det ju där så alla junisar som vill dressa landslagsdräckten bör ju träna på det som ska testad istället för att se hur mycket ni orkar i en taskig knäböj med fälld rygg.
ps. för er som tycker att det verkar vara lätt att köra knäböj med pinne: ställ er i profil vid en spegel, håll en pinne rakt överhuvudet med raka armar, gå ner så djupt du kan utan att fälla armar eller överkropp....lyckades du, grattis...en elitidrottare med bra muskelsammansättning och god rörlighet bör kunna gå net på huk.
enjoy!
|
|
|
Post by Undrar on Feb 3, 2007 21:11:07 GMT 1
jag har för mig att tyresö har kört mkt "pinn" träning och det är bra, man tränar upp rörligheten korrekt innan man börjar med vikter vilket leder till att man får en smidigare kropp och sedan tränar rätt med god teknik, vilket i sin tur leder till minskad skaderisk och bättre effekt av träningen. däremot så har jag svårt att se det nödvändiga med att ha med övningen på ett landslagstest då de flesta fortfarande kommer misslyckas då många i vår sport har taskig rörlighet i vader, lår, höft, rumpa m.m. men nu är det ju där så alla junisar som vill dressa landslagsdräckten bör ju träna på det som ska testad istället för att se hur mycket ni orkar i en taskig knäböj med fälld rygg. ps. för er som tycker att det verkar vara lätt att köra knäböj med pinne: ställ er i profil vid en spegel, håll en pinne rakt överhuvudet med raka armar, gå ner så djupt du kan utan att fälla armar eller överkropp....lyckades du, grattis...en elitidrottare med bra muskelsammansättning och god rörlighet bör kunna gå net på huk. enjoy! Måste man ha hälarna helt i när man går ner eller går det bra att så att säga "stå på tå" ?
|
|
|
Post by nej on Feb 3, 2007 21:50:20 GMT 1
hälarna ska vara i för att det ska vara "korrekt"
|
|
|
Post by och on Feb 4, 2007 10:42:58 GMT 1
och helst genomföras barföta.
|
|
|
Post by john26 on Feb 4, 2007 22:27:34 GMT 1
jag körde det testet med pinnen, och märkte att när jag kom till en nivå drygt en decimeter från 90 grader böjning i benen så dras överkroppen framåt lite, och släpper jag inte efter så sitter man lite fast! När testerna görs är det en grej som kollas då? Eller är det naturligt menar jag nog...
Plus brukar det testat, kör många, med skivtstången på raka armar när dem kör knäböj eller är det normalast att köra med den på liggandes över rygg/axlar ... för säg att man knöböjer med 120 eller nått... det är ju inte så jäkla lätt att hålla över huvvet ens än gång även om man inte ska böja benen oxå!
alla svar uppskattas !!! danke!
|
|
|
Post by testet on Feb 4, 2007 23:02:42 GMT 1
testet går ut på att du ska komma så långt du kan utan att tappa ryggen frammåt eller att hälarna lämnar golvet, en riktigt bra atlet kommer med röven hela vägen ned till golvet utan att tappa endera, det är det de testar
|
|
|
Post by wwehd on Feb 7, 2007 21:51:28 GMT 1
Som med allting annat är det naturligvis träning och åter träning som gäller.
Ingen klarar det på första försöket, så se till att träna ordentligt på det hemma innan ni åker till samling.
|
|
|
Post by Na on Feb 8, 2007 9:26:08 GMT 1
det känns ju som om de som övat på det testet istället för att köra knäböj med vikter har en viss fördel
|
|