|
Post by konstigt on Sept 12, 2006 21:43:25 GMT 1
Ola Schön var med på uttagninscampet, och gjorde tydligen tillräckligt bra ifrån sig där
men det spelar aldrig roll vilka som kommer med, folk kommer bombardera med FELFELFEL vilket fall
konstigt att ingen gnäller över att CJ Haraldsson är med, QB som inte var med campet och inte ens spelar qb...
|
|
|
Post by guest on Sept 12, 2006 22:32:46 GMT 1
Jag skulle ställa frågan till DB-coachen istället, det lär väl inte vara BD (HC) som sköter alla uttagningar själv...
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 13, 2006 17:20:23 GMT 1
Jag skulle ställa frågan till DB-coachen istället, det lär väl inte vara BD (HC) som sköter alla uttagningar själv... Visserligen sant, men Coach Kennedy har ansvaret.
|
|
|
Post by Petter on Sept 13, 2006 18:05:56 GMT 1
var är petter ernvall och varför har man bara med en FB? svar någon? FB frågan har jag inget svar på, men själv är jag bortrest pga job. Jobbet fick komma före fotbollen för en gångs skull! Men till matchen mot Österike är jag tillbaks. /Petter
|
|
|
Post by FB fragan on Sept 13, 2006 19:53:08 GMT 1
har vi bara en fullback för att Mathias Jangenäs AJ och johan lindkvist SMM är skadade...de gick ju sönder på LL-campet med sina hamstrings.. har för mig att jag sett MJ spela efter skadan..han borde kanske vara med med tanke på att han är sveriges mest lovande FB (med mest lovande menar jag ej för ung för att räknas och ej för gammal för att snart gå i pension) både lindström och jonny bravo är väl mellan 28-32 eller liknande och holm är ju numer d-line/tight end...synd...
|
|
|
Post by onsdagsmannen on Sept 13, 2006 20:06:41 GMT 1
Vad skådar mitt södra öga??? Ola Schöön i landslaget.....Verkar bevisa den gamla tesen: Det är lättare att komma med i landslaget än att ramla ur det!! Han har ju inte mött seriöst motstånd på flera år... Intressant också är att Limhamns bästa RB inte är uttagen utan den som har "kändast" namn. Än en gång visar det sej: det är inte hur du spelar det är vad du heter, som betyder mest i LL.... Jag har iaf för mig att Ola spelade förra sommarn då Sverige tog Guld? har jag fel?
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 13, 2006 20:24:48 GMT 1
Vad skådar mitt södra öga??? Ola Schöön i landslaget.....Verkar bevisa den gamla tesen: Det är lättare att komma med i landslaget än att ramla ur det!! Han har ju inte mött seriöst motstånd på flera år... Intressant också är att Limhamns bästa RB inte är uttagen utan den som har "kändast" namn. Än en gång visar det sej: det är inte hur du spelar det är vad du heter, som betyder mest i LL.... Bäste herr Va... Konstigt namn förresten men i alla fall så har jag nu njutit av mitt SM-guld för sjunde gången i cirka 72 timmar då man blir idiotförklarad av "någon" som tycker att Ola Schöön inte har mött något bra motstånd på flera år... Vad jag vill minnas så var Ola med och vann EM-finalen vs Tysklands stora mäktiga Ol där han var en av hemligheterna bakom att vi fick stopp på dessa gigantiska köttberg för cirka ett år sen... att han sedan inte spelar i superserien och är endast spelande HC i Ystad Rockets på grund av familjeskäl spelar mindre roll och så jäkla gammal har han inte hunnit blivit... När man är landslagets Dl coach med ett EM-guld och ett VM-brons samt ett antal NM-guld så ska man kunna ifråga sätta uttagningar gjorda av denna d vs mig själv men gör gärna detta med ditt namn och gärna sakligt. Det du skriver stämmer ju inte alls med sanningen.. Men det är klart bakom varje dylika påhittade saker finns det ett antal anonyma proffstyckare. Gör som en vän till mig gjorde, maila och fråga varför eller åtminstone sätt ut ditt namn och håll dig till fakta. Nu finns det unga talanger på gång men vissa av dessa behöver växa till sig och få coaching PÅ KLUBBNIVÅ och inte på landslagsläger då vi oftast inte har tid till att coacha grundläggande tekniker. Vårt mål är att spela VM och detta redan nästa år! Vad som händer sen vet ingen. Det kommer dock flera chanser innan vi sätter oss på planet till Japan och vi ska inte åka imorgon eller hur..?? MVH Björkman
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 13, 2006 21:59:33 GMT 1
Till och med när du är arg och svarar på kritik så är du rolig, Björkman! Har du någon fanklubb? Annars vill jag gärna bli "member 001"
PS. den som förstår "member"-referensen, är för gammal för att vara på forumet... DS.
PS 2. Tidningen ver bättre i svart-vit... DS 2.
|
|
|
Post by BP on Sept 13, 2006 23:25:57 GMT 1
Är det så att jag är för gammal för forumet? Då måste jag även vara för gammal för att spela? Varför är det så att efter man skulle ha slutat så blir man tvingad av HC och fru att spela ett(?) år till och gör ett av de bästa samt roligaste åren inom fotbollen så här långt... Är man slut som spelare efter 35??? Somliga behöver lite tid att mogna innan man får dra på sig landslagströjan. Det tog 10 år innan jag som 30-åring fick nöjet att dressa om till min första landskamp mot Ukraina borta. / BP Ps. Efter 16 år blir man nominerad och just det året blir det ingen bankett, gissa om frugan var "irreterad" (läs skitförbannad). Man fr väl göra ett år till bara för att frugan ska få frottera sig med förbundspamparna en kväll...
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 14, 2006 10:40:48 GMT 1
Tack Oud! jag ska se vad jag kan göra åt ditt medlemskap! Dina ord upskattas !Ett gott skratt förlänger livet! ;D Men härmed får du medlemsnr 001! Kram Nej BP ! Man är inte slut bara för att man fyllt 35! Jag tycker att man ska spela tills man känner själv att kroppen inte hänger med. Själv la jag av på grund av att i höger ben hade jag känsel bortfall och höger arm samt axel inte hade någon kraft att trycka ifrån med. MVH Björkman
|
|
|
Post by Fanjunkaren on Sept 14, 2006 10:50:50 GMT 1
Hehe ;D min bäste Björkman nu ger du dej ut på svag is..... I ditt fall handlar det inte om svag/klen kropp utan att de många slagen mot huvudet genom åren helt enkelt minskat sågspånet mellan öronen ;D , tillsist räcker inte mängden och således orkar de inte med att styra armar, ben och temperament samtidigt. Med tanke på din partiboksfärg är det ju inte så konstigt att högersidan vek ned sig först !! Lev väl broder
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 15, 2006 10:01:25 GMT 1
Hehe ;D min bäste Björkman nu ger du dej ut på svag is..... I ditt fall handlar det inte om svag/klen kropp utan att de många slagen mot huvudet genom åren helt enkelt minskat sågspånet mellan öronen ;D , tillsist räcker inte mängden och således orkar de inte med att styra armar, ben och temperament samtidigt. Med tanke på din partiboksfärg är det ju inte så konstigt att högersidan vek ned sig först !! Lev väl broder Ahhg... Broder.. jag tror du menar att nervbanorna i kroppen tar lite stryk av 16 år spelade... de sista åren var ju inte riktigt på allvar ändå... MHV Björkman
|
|
|
Post by CSM101 on Sept 15, 2006 11:06:01 GMT 1
Äh allt under 20 säsonger är väl inte så mycket att skryta över. Nästa år slipper man spela U35 iallafall.
|
|
|
Post by Danbanan on Sept 19, 2006 10:27:54 GMT 1
Björkman min gamla Coach och vapendragare. Kul att se att du lever. Än är du inte för gammal att dra på skydden. Jag menar skulle inte Sthlm behöva en bra run stopper där i mitten. Inget ont om eran D-line men jag kommer ihåg när vi lirade i N.V och hur du med lätthet kunde ockupera två O-line tjockisar. Vet inte om jag är intressead av att gå med i din fan club, i så fall måste det vara gratis.
B.P du är ung ”man är inte äldre än man är”, de som klagar på ålder tycker jag först ska försöka slå dig i pass pro….
By the way, Grattis Björkman och hela STHLM, härligt jobbat.
Peace / Dan
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 19, 2006 11:07:11 GMT 1
Tack broder Dan! Jodå jag är för gammal.. minnet sviker.. svårt att hålla tätt både här och där..närminnet är inte det bästa... jag ska inte börja spela igen även om jag kanske ska gästspela på försäsongen nästa år och bara om jag fixat en fast anställning så att jag kan få en skälig sjukersättning i fall vi hamnar där.. Jodå Nordic Vikings var askul och en härlig tid!!! jag kommer igåg borta mot Hamburg och deras rb Bobby Brown kom springade och cuttade tillbaka där jag och en stortysk höll på att slåss förlåt spelade..det enda jag kommer ihåg från den episoden var att stortysken låg rygg med fötterna i vädret.. jag herr Brown stod på alla fyra och tittade på varandra inför 15 000 skrikande stortyskar men det finns ju fler minnen.. kan nån berätta.. ? ;D Du är förresten skyldig mig en Dt av landslagsklass då du spelade quash med min och gick och bröt fotleden... Kram Björkman
|
|