|
Post by BD Kennedy on Sept 20, 2006 22:37:53 GMT 1
Thought I would send out a little communication via the good old forum. Gary will be posting an updated list of the Finland roster. We have had a few people not able to go due to injury/work conflicts so we have added people we want to see in action. Some we had in this summer and some we did not. The list will not make everyone happy, but when you are putting together a roster of only 45 players it is a much harder (and exciting) job than having left over pants and jerserys in the club storage house because you only have 25 or 30 guys to suit up for a game. There will be a roster for the Austria game that will include a few more new (or old faces). Keep in mind that this is the first phase in putting together a team that can go to japan and play for the world championship of american football. We will continue to evaluate and build the team through January, Febuary, March and April. Each month we will be evaluating, cutting down and refining to take the best team we can. Alot of things can happen between now and July. There will be people that go to Finland or Austria that may not go to Japan. Likewise there will be players who don't go to Finland or Austria but they go to Japan. It is my personal belief that this LL will represent the beginning of the generation shift in the LL that will begin to take place over the next 3 years. Remember, we take 3 QB's, 5 RB's, 8 OL, 6WR/TE, 8 DL, 6 LB's, 8 DB's and 1 kicker. The hardest job a coach has is to pick the last 2 at any position because there is usually 5 guys that can take those positions. So the work has begun, I will keep you updated as much as possible through our main way of communication in our sport...this forum. As a reminder, all LL practices are open to football coaches and fans of all ages. The practices will be in Zinken and the meetings in a school nearby. Times will posted on SAFF's home page. Mvh, BDK
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 22, 2006 10:06:11 GMT 1
Ja. kära Björkman, visst är det härligt att vara anonym.......men om jag vill läsa om landslag så går jag in på den här tråden och då kanske jag inte är så intresserad av föredettingar och deras liv och leverne.......utan mer om landslaget. Ni kanske kan få en egen topic för er och era fans? ?? ;D ;D GÄÄSP....SKA NOG INTE´STARTA MERA TRÅDAR HÄR FÖR DÅ ÄR DET SNART BARA JAG OCH NÅGRA TILL SOM SKRIVER PÅ DETTA FORUM... SOM VÅGAR STÅ FÖR SINA ÅSIKTER HUR PATETISKA DE ÄN ÄR... ;D MVH BJÖRKMAN
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 22, 2006 10:21:28 GMT 1
Jag tycker bjorkman ska fortsatta skriva... Det ar kul att lasa nagon som har en asikt och som star for den. Bjorkmans partiboks farg... intressant fraga... Bush har ju kort med "compassionate conservatism".. kanske Bjorkman kor med "incompassionate fascism"? Hursomhelst, var och sag 49ers mot Rams i sondags, Alex smith sag riktigt bra ut, och vadret var lysande. Det finns vissa fordelar med att vara pa den har sidan atlanten. Lycka till mot Finland och Osterrike. PS. Ja, den var mycket battre svartvit. He he ... mitt påbrå kan vara lite avslöjande.. svensk-kroat-italienare med norska inslag.. jodå min partifärg är nog ganska så liberal. . Klart att du ska ha medlemsnr 002 för jag vill vara medlem nr 001 i din.. kramar Björkman ps. klart det ska vara i svartvitt ds. Ett tillägg bara till den ointresserade angående klubben för inbördes beundran.. Vill du läsa någonting om landslag får du nog gå till SAFF:s officiella hemsida för information om landslag... här skriver vi landslagstränare ifall vi anser att vi behöver klargöra saker och ting när tråden spårar ur men det kanske du tyckte i detta fall när Dan och jag pratade gamla minnen i två stycken inlägg.. Förutom när min HC för seniorlandslaget skriver så är det mesta här bara skvaller men det är klart jag kanske börjar bli ,lite gaggig och nostalgisk på äldre dagar..så förlåt om jag har lite hybris ibland.. ;D MVH Björkman 7 SM-Guld, 1 EM-GULD, 2 FLE-GULD, 1 VM-Brons, 2 SM-silver....ähh.. jag ids inte..
|
|
|
Post by Danbanan on Sept 22, 2006 13:53:35 GMT 1
Har faktiskt inte Coach Björkmans mejadress. Kanske var det dumt att bli lite personlig med Coach Björkman här på forumet. Det retade tydligen någon. Brukar säga ”alltid retar det någon”. Så jag är inte mer än nöjd. Då jag har dålig koll på landslaget så är det nog bäst att jag är tyst.
Hälsning till D-line och Centerpartiet: 1.LEAD WITH YOUR HANDS 2.FOLLOW WITH YOUR FEET.
MVH / Dan
|
|
|
Post by OO on Sept 22, 2006 14:08:37 GMT 1
tycker det är coolt att minja är med i truppen..
|
|
|
Post by iiiiiiii on Sept 22, 2006 18:41:26 GMT 1
Kan någon posta laget, för XSL funkar ej hos mig!
|
|
|
Post by Listan on Sept 22, 2006 20:37:13 GMT 1
QB 3 CJ Haraldsson, SMM Mathias Hyllen, LG Anders Onselius, STU
WR 6 Johan Ingerman, LG Johan Larsson, CC Oscar Dahlman, SMM Hampus Persson, LG Fredrik Eklund, LG Joakim Vakk, SMM
RB 5 Kim Taalbi, SMM David Johnsson, SMM Micke Öhman, AJ Nicklas Lindstöm, SMM Pelle Björenhammer, LG
OL 8 Calle Backström, SMM Magnus Dahlin, KW Mischa Löhr, SMM Daniel Holmgren, CC Thomas Löhr, SMM Kristian Borg, TRC Daniel Andersson, SMM Eric Ahlberg, SMM
DL 8 Per Rindberg, CC Johan Bergholm,TRC Fredrik Vikberg, CC Jonas Coleman, SMM Fredrik Pilbäck, SMM Ali Roass, JR Ola Schöön, YR Erik Håkansson, KW
LB 6 Ola Rugeland, SMM Martin Kwarnmark, SMM Kristoffer Blanck, AJ Calle Ingerman, CC Erik Fröstad, SMM Noghor Jemide, TRC
DB 7 Fredrik Haraldson, SMM Henrik Hegardt, SMM Magnus Torén, SMM Philip Minja TRC Lamin Saho TRC Rachid Belkacem, SMM Olof Bjurström, CC
K/P 1 Jens Alnervik, SMM
|
|
|
Post by que on Sept 22, 2006 21:08:28 GMT 1
Daniel Holmgren är inte med på Saffs hemsida...varför är denna lista annorlunda?
|
|
|
Post by Bjrkman on Sept 24, 2006 13:16:13 GMT 1
Har faktiskt inte Coach Björkmans mejadress. Kanske var det dumt att bli lite personlig med Coach Björkman här på forumet. Det retade tydligen någon. Brukar säga ”alltid retar det någon”. Så jag är inte mer än nöjd. Då jag har dålig koll på landslaget så är det nog bäst att jag är tyst. Hälsning till D-line och Centerpartiet: 1.LEAD WITH YOUR HANDS 2.FOLLOW WITH YOUR FEET. MVH / Dan Big smile!!!! Amen! Inge fara Dan Vi tar oss den rätten! Du och jag har ju i alla fall skapat svensk fotbollshistoria till skillnad från den anonyme.. WHAT WE DO IN LIFE ECHOS IN ETERNITY... ;D Tobias har min maildress och mobilnr!! KRAMAR FRÅN BJÖRKMAN
|
|
|
Post by Trott p Bjrkman on Sept 24, 2006 19:26:37 GMT 1
Att du bara orkar...................... ;D
|
|
|
Post by ox trtt on Sept 24, 2006 19:33:29 GMT 1
Haha, jag håller med, att han bara orkar......dessutom tror jag att han har komplex för något eftersom han hela tiden måste berätta hur många guld och meriter han har.............. Kan man leva på gamla meriter hur länge som helst eller? ??
|
|
|
Post by bulls60 on Sept 24, 2006 19:43:52 GMT 1
Gamla meriter? Då får han väl använda sitt nyvunna SM-guld då... Är det tillräckligt färskt...?
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 24, 2006 19:43:57 GMT 1
Haha, jag håller med, att han bara orkar......dessutom tror jag att han har komplex för något eftersom han hela tiden måste berätta hur många guld och meriter han har.............. Kan man leva på gamla meriter hur länge som helst eller? ?? Gamla meriter? Han vann ett SM-guld i år, förra året, året innan det, Em-guld förra året, World Game-silver förra året... Säga vad man vill om B-man, och det får man mer än gärna, men nog har han färska meriter! (d**n, Bull60 hann före...) Member 000 001
|
|
|
Post by BD Kennedy on Sept 24, 2006 21:48:36 GMT 1
Update on Roster. We lost Thomas Faulkilind and Magnus Lundqvists for these two weeks due to shoulder injuries. I decided to bring in two OL. Holmgren and Falk. so we will have 9 OL for finland and 7 DB's. I think 9 OL for the buffet is good Reminder to all interested. All practices are open to the public. So come on down to Zinken and watch the LL practice. Mvh, BDK member 00001a....you know what I'm talking about Goose!!
|
|
|
Post by ox trtt on Sept 25, 2006 8:24:39 GMT 1
Som sagt, alltid retar det någon och då är jag nöjd............ ;D ;D
|
|