|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 21:36:40 GMT 1
Post by bra sagt on Jul 25, 2006 21:36:40 GMT 1
Det snackas om FB:s, triple option mm. Hur många spelare i LL spelar i ett lag som kör detta? Är det inte så att man måste anpassa spelsystemet efter materialet. De flesta skillspelarna kommer ifrån lag med singleback. Då är det väl ganska logiskt att köra ett sådant spelsystem. Mycket snack om att våra Qb:s inte håller. Själv är jag av den uppfattningen att vi måste passa mycket i juniorfotbollen annars får vi aldrig fram en senior LL:s qb av klass. Detta tar tid och dessa Qb:s måste få en chans att vara i hetluften! Vi har bara förlorat en match!!! Jobba på grabbar, avsluta turneringen snyggt och ta hem en medalj till samlingen! Bra poänger där, fler "posts" med kvalité tack...
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 26, 2006 7:14:12 GMT 1
du måste inte spela ett dubble twins system för att passa mycket. och JLL är väll inte bara ett träningsläger för våra QB inför SLL eller är det så.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 26, 2006 11:08:05 GMT 1
Post by Bjorkman on Jul 26, 2006 11:08:05 GMT 1
Fanken vad det skall sparkas coacher fram och tillbaka?! Har spelarna inget ansvar? Har landets klubbar och dess tränare ingen del av att det inte kommer upp tillräckligt bra spelare? Jag tyckte det var olyckligt att det förra coachgänget sparkades och det vore lika olyckligt om man sparkade den nuvarande staben. Lite tålamod och långsiktighet vore önskvärt. Skulle SAFF ha sparkat Thore & co när de förlorade sin första finnkamp '03? Tror inte det med facit i hand. Det var ett j---a gnäll men jag instämmer med ovannämnda inlägg! Ge denna stab lite tid så kommer saker och ting hända! De behöver få arbetsro och tid tillsammans som tränarstab. Men handen på hjärtat fotbollsvänner...; Fotboll spelas väl på marken eller? MVH Björkman DL-tränare med 6 SM guld, 2 FLE-guld, 1 EM guld, 1 VM brons, Storgrabb nr 6...
|
|
|
Swe-Fra
Jul 27, 2006 13:44:13 GMT 1
Post by inte sker on Jul 27, 2006 13:44:13 GMT 1
|
|
|
Post by davidr on Jul 28, 2006 4:27:53 GMT 1
ahahah visst ser lite lustigt ut, men en bild kan ge ruskigt fel intryck! det finns sekunden innan å sekunden efter, även om han kasta exakt så som bilden visar å det gick bra så spelar det ingen roll, om han vill bättra på "stilen" så visst du kan ha kolla på bilden å gämföra med bilder på tex NFL QB's.
|
|