|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 11:22:29 GMT 1
Post by knows rbs on Jul 25, 2006 11:22:29 GMT 1
håller med SKT att ha lite tålamod. men jenmert kan behöva konsultation vad det gäller runplays. håller helt klart med om att man borde kunna köra triple option och kombinera det med med både single back och 2 backs pro och offset. vi har QBs som kan köra option, man såg på hermodsson att han inte är rädd att ta en smäll och om nu stor-jenmert envisas med att starta lill-jenmert så borde de kanske köra lite option, han har ju speed och read ability för det, det är ju mest armen som saknas. om 2 år är för övrigt (om han spelar och är hel) hampus hellemark en man som man kan hitta på det mesta med i offense, lite för stora skor i år kanske på honom. det såg ut i första matchen som de körde någon form av veer men handoffen var väldigt seg, lite otajmad. sen måste jag säga att om "davidr GM" menar han som spelade mot rysslad så börjar jag fundera på din syn på fotboll, han var stor, fet och oatletisk och hade ingen fullback vana what so ever, stod som sagt mest i vägen, förbannt dåligt...men om det inte var han får du gärna skriva det så jag inte spyr galla på fel person...men som sagt det är ju staben som sätter honom där, kanske inte hans val.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 12:00:07 GMT 1
Post by RR on Jul 25, 2006 12:00:07 GMT 1
och vi kan ju också hålla reda vem som är vad i staben. OC är Johan Olsson från Limhamn. Stor Jenmert kallar inte ett spel, samma sak med spelarbytena. Han kanske borde göra det med tanke på den allt annat än framgångsrika playcallingen.
Och frågan om triple option eller vad ni vill ha. Det är bara ett lag som lyckats vinna JEM med ett runbaserat offence, Frankrike som kör wing-t. De har kört det sedan 1992! Ok? Det är inget man slänger in bara för att receivers inte orkar fånga bollar....
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 12:04:59 GMT 1
Post by Coach Olofsson on Jul 25, 2006 12:04:59 GMT 1
jag säger bara att vi behöver en person med något nytt och inte det vanliga som vi alltid kör i sverige. visst janne jenmert är en bra tränare. visst jag gillar inte han spelstil eller att han spelar sin egna son istället för någon som jag anser är bättre men det är hans val med tanke på att det är han som är HC. jag tror bara att vi behöver något nytt i JLL. något som vi inte är vaa vid. visst det kanske kommer att ta ett tag innan det kommer att funka perfekt. jag tycker att vi borde sattsa mera på run och jag menar inte att vi skall börja spela Wing-t. speciellt med tanke på att vi inte har något QB eller Oline som kommer att klara av att lära sig hur man skall spela det inom J fotbollen. är väll bara JP inom U-19 fotbollen som har hållt på med det och han är LB. nej ett mera tripple option men fortfarande med den hotande passen. jag tycker inte att vi skall ge upp passen utan jag säger bara att vi kaske inte skall sattsa allt på den hela tiden. man kan inte lägga allt förtroende på att passen skall funka hela tiden. dubble twins i all ära men ett two back system med en riktigt FB och inte en DL. detta är väll JLL. inte skall väll grabbarna behöva dubbla.
jag tror på att spela mera med både hampus och TKO inne. med deras speed kan allt hända och jag tyckte att de blockade förhållande vis bra för deras storlek. lite pullande Guards så kan allt hända.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 13:16:52 GMT 1
Post by a on Jul 25, 2006 13:16:52 GMT 1
Varför sparkade vi christian larsson ens??. inte ens pappa verkar få sin son mer motiverad.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 13:59:16 GMT 1
Post by nja on Jul 25, 2006 13:59:16 GMT 1
vi säger inte att man skall använda tripple option och sen kommer man att vinna på en gång utan att vi tycker att man skall börja använda ett nytt system och visst det kommer att ta ett tag men det är det värt. det är lättare att spela inte ett run lag än ett pass lag. och ur ett two back system kan man hota med både passen och med run gamet. du kan spela en vanlig pro i eller spela ett split back med twins right. det finns hur mycket som helst man kan göra om man nu vill vara lite mera pass inriktad än run inriktad. men ur ett two back system kan man hota med run på ett helt annat sätt
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 14:07:14 GMT 1
Post by tjohaa on Jul 25, 2006 14:07:14 GMT 1
Eller så diskuterar vi vad som bör göras så att svenska spelare kommer upp till samma individuella nivå som fransmän, tyskar etc. Var förlorar de svenska spelarna, storlek, snabbhet, styrka, taktiskt kunnande, teknik? Spelsystemet har sin del i framgång eller motogång, men det är en mycket liten del.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 14:08:47 GMT 1
Post by tjohaa igen on Jul 25, 2006 14:08:47 GMT 1
Attityd?
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 14:20:46 GMT 1
Post by UMBZT91 on Jul 25, 2006 14:20:46 GMT 1
Som sagt låt Hermodsson spela, han kan båda passa bra och han plockar en hel del yards när han springer. Han vågar ta smällar precis som någon skrev ovan.. vilket jag tycker är väldigt övertygande att han gör, en QB som tar sånna smällar gång på gång ska ha rejält med cred det bevisar att han är orädd. Och det kan man verkligen inte säga om "Lill-Jenmert" tycker han såg riktigt skitnödig ut mot Frankrike. Varför slänga iväg bollar när det är 3-4 man som täcker receivern? Försök göra det bästa av situationen och springa då istället. Man ska inte skylla allt på våra QB:s utan Oline blev som sagt överkörd stundtals vilket självklart försvårar situationen att få iväg den passen man eftersträvar. Sveriges receivers verkade nervösa då de tappade en hel del solklara passningar, och defense blev stundstals helt utspelat av fransmännens kaotiska spel ett exempel på det var deras sista touchdown då till och med jag på läktaren var helt bortlurad.
Frankrike var helt klart det bättre laget, men vad förväntar man sig av en nation som satsar så mycket mer på sporten och har resurserna. Hade förmodligen slutat likadant om Sverige hade mött Tyskland. Jag tycker det är starkt jobbat av Sverige ändå..det är inte lätt att jobba sig tillbaka efter 4 st picks man vissnar helt enkelt ihop. Hoppas ni spöar finnjävlarna nu på onsdag och att det blir ett lika massivt stöd på läktaren som det var mot frankrike, Ni är värda en 3e plats åtminstonde.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 14:25:12 GMT 1
Post by a on Jul 25, 2006 14:25:12 GMT 1
fan grabbar:P att få breaka en tackling är det mysigaste som finns:D jag avundas hermodsson så otroligt, han få springa med boll och bara sänka vodka pimplare, grod fiskar och basu finner till höger och vänster:D
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 14:32:59 GMT 1
Post by Coach Olofsson on Jul 25, 2006 14:32:59 GMT 1
klart som fan det blir stöd från läktaren bara för att jag itne håller med om vilket system vi använder och vilka spelare men jag kommer att heja på killarna på plan för jag är övertygade om att alla gör sitt bästa i den situationen de bli satta i. vi syns imorgon på läktaren
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 15:22:25 GMT 1
Post by svar on Jul 25, 2006 15:22:25 GMT 1
för Janne ville bli förbundskapten? tycka vad man vill om mannen med den lustiga frisyren, men fjolårets jlandslag var ett lågt jävla bakhåll mot honom
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 16:25:22 GMT 1
Post by idi on Jul 25, 2006 16:25:22 GMT 1
ja det var ett bakhåll att de loosade mot Danmark..
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 17:55:37 GMT 1
Post by nejd on Jul 25, 2006 17:55:37 GMT 1
tror du det var därför han fick sparken? för en förlust mot Danmark? Det var sagt att NM kunde ses som träningsmatcher då Sverige redan var klara för EM, därav roteringen på 4 QBs....
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 20:34:17 GMT 1
Post by DB on Jul 25, 2006 20:34:17 GMT 1
Det är inte frågan om att sparka staben fram och tillbaka. Men denna är under all kritik. Visst spelarna har en viss del av ansvaret. Dock så kan man inte kräva att man ska lyckas när coacherna spelar med en så dålig strategi att det är pinsamt. Byt Head Coach
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 20:55:36 GMT 1
Post by hall on Jul 25, 2006 20:55:36 GMT 1
Det snackas om FB:s, triple option mm. Hur många spelare i LL spelar i ett lag som kör detta? Är det inte så att man måste anpassa spelsystemet efter materialet. De flesta skillspelarna kommer ifrån lag med singleback. Då är det väl ganska logiskt att köra ett sådant spelsystem. Mycket snack om att våra Qb:s inte håller. Själv är jag av den uppfattningen att vi måste passa mycket i juniorfotbollen annars får vi aldrig fram en senior LL:s qb av klass. Detta tar tid och dessa Qb:s måste få en chans att vara i hetluften! Vi har bara förlorat en match!!! Jobba på grabbar, avsluta turneringen snyggt och ta hem en medalj till samlingen!
|
|