|
Swe-Fra
Jul 24, 2006 23:16:40 GMT 1
Post by oltimer on Jul 24, 2006 23:16:40 GMT 1
Sist men absolut inte minst avgå Jenmert. Din insatts var under all kritik. japp, jag håller med, landslaget behöver in coach med lite D-mindset! jag röstar på Bullen!!!
|
|
|
Swe-Fra
Jul 24, 2006 23:16:42 GMT 1
Post by 45 on Jul 24, 2006 23:16:42 GMT 1
saff gör en Jenmert, byt ut Janne och sätt in Christian Larsson igen...NM kanske inte var en flopp trotsallt...
|
|
|
Swe-Fra
Jul 24, 2006 23:22:16 GMT 1
Post by Bullen on Jul 24, 2006 23:22:16 GMT 1
Jäkligt synd som sagt att Sverige inte fick till det idag. Tråkigt, för chansen fanns men förvaltades inte av Sverige, istället spelade grodorna som bäst när det var som viktigast.
Jag vill inte peka ut nån men jag tycker det var tydligt vilka som har kvaliteter för att spela på denna nivå och vilka som inte har det. Speed är det som gäller, samt att vara en plymaker. Vissa är stabila men har ingen extra växel och då tillför de väldigt lite.
Flera var bra, Marlon (#4), Simon, Hampus, Jocke och Jesper H. Tim hade det tungt när OL inte kunde hantera frankrikes atletiska DL. Anders H fick inte riktigt visa vad han kan och hade ingen toppendag men är rörlig och atletisk och mer tryck i armen. Omvänt tycker jag Tyresökillarna hade det oväntat tufft, ingen WR spelade ens godkänt och Michel hade en nattsvart dag. Det är inte meningen att peka finger eller att säga att en klubb är bättre, bara att det var en grej jag tänkte på under matchen.
WR's hade ingen bra dag. Claes, Lind och ett par till hade det riktigt jobbigt med drops. Jocke, Simon och Jesper är våra bästa just nu.
Tror det är bäst att coacherna bestämmer sig för en QB och kör med honom mot Finnarna. Just nu känner nog ingen av dem att han har förtroende. Mot finland kommer vi inte kunna springa med bollen så bra, viktigt då att ha en QB som känner att han är #1 den dagen.
Våga passa mer korta routes på 1:a försöket!
Usch vad dryga och kaxiga frankrike var för, under och efter matchen. Blä för sånt!
|
|
|
Swe-Fra
Jul 24, 2006 23:36:22 GMT 1
Post by TO on Jul 24, 2006 23:36:22 GMT 1
Jag tycker att frankrike hade all rätt att vara kaxiga. Dom kom, såg och segrade och var glada undertiden. Vad är felet?
|
|
|
Post by insider on Jul 25, 2006 0:22:30 GMT 1
Jag tycker att frankrike hade all rätt att vara kaxiga. Dom kom, såg och segrade och var glada undertiden. Vad är felet? Kanske att de betedde sig som idioter, snackade en massa skit under matchen, spelade riktigt fult med tjuvnyp, efterslängar mm samt att de under tacken/handskakningen efter matchen fortfarande snackade skit mot oss, de svenska spelarna. = riktigt dåliga vinnare! * *från en källa inom sveriges lag
|
|
|
Post by surt on Jul 25, 2006 3:38:18 GMT 1
dåliga passningar och dåliga mottagningar må hända. men är detta en statistik som man ska känna sig stolt över på marken ( Sweden-A Hermodsson 10-28; H Hellemark 4-20; T Koleszar Olss 8-20; J Carlsson 1-minus 11. ) dags å testa nytt folk redan till nästa match som avbytare eller åtminstonde om det skulle bli spel om 5e plats låta andra som kasnke är bättre få chansen.
|
|
|
Post by kulla on Jul 25, 2006 4:46:50 GMT 1
Nagra allmanna tankar (eftersom jag inte sett matchen): - landslag har mycket ont om tid och bor darfor hellre koncentera sig pa ett fatal spel som man klara av val. Samtidigt har man just darfor ingen plan B nar det gar mindre bra. Det ar sarskilt sant for offense. - Spread offense har en tendens att bli en-dimensionellt, men det ar till for att skapa mismatches. Tror man sig ha battre atleter och speed an motstandarna ska man uttnyttja detta. - Spread offense kraver kortpassningsspel om man ska kontrollera bollen. Kan man inte kontrollera bollen blir det jobbigt for Defense. - Vinner man, som defense, slaget om linjen mot ett spread offense (och dessutom tar ledningen), ar det glada miner hela dagen for defense kordinatorn. Da kan man spela ut hela registret av roliga blitzar och stunts. Ingen rolig sits att vara i. - Wing-T kraver assignment football. Inte latt att lara juniorer som inte ar vana med detta pa kort tid. (spelar nagon option eller wing-T i Sverige?).
Min asikt ar att man med ett spread-offense tar en storre risk an med ett Pro-offense. A andra sidan kan det betala sig och jag forstar tanken bakom detta da tva av de basta lagens spelare ar vana vid spreadoffense (for inte har val Solna slutat passa bollen?). Trist att det inte gick hela vagen.
Se nu till att vinna brons!
PS. "Kanske att de betedde sig som idioter, snackade en massa skit under matchen, spelade riktigt fult med tjuvnyp, efterslängar mm samt att de under tacken/handskakningen efter matchen fortfarande snackade skit mot oss, de svenska spelarna."
Football ar en attitydsport. Lag utan attityd vinner inte!! basta sattet att fa slut pa skitsnack ar att spela mer fysiskt an motstandarna. Borjar man gnalla ar man domd till forlust. DS.
MK
|
|
|
Post by POPEYE on Jul 25, 2006 5:38:14 GMT 1
Framkrike uppträdde som Tyresö då altså!!??
|
|
|
Post by hmm on Jul 25, 2006 7:18:05 GMT 1
håller med håll er till en QB och låt den QB vara hermodsson. tyckte att det var konstigt att coacherna var så rädda för att sätta in två backar och kötta lite. både TKO och Hampus spelade bra. hade de varit inne tillsammans så kanske det hade gått bättre. båda kan ju springa med bollen och blocka vilket de visade igår. låt Abbe starta som Oline. han spelde grymt bra igår. eller sätt in honom som FB vilket han egentligen spelar.
D spelade förhållande vis bra. men läste bort sig i slutet mot ett lag som spelade en bra wing-t och var riktigt snabba vilket gör det jävligt svårt att läsa det. men sista TD var en grymt snygg fake och ett väldigt bra spel. första gången de spelade en waggle där guardsen pullade bort från den som hade bollen och alla bet på det på en gång. synd men det var ett snyggt spel.
synd på förlusten men det är bara att bita ihop och se till att vinna nästa match. för spöa finnarna skall vi i alla fall göra.
|
|
|
Post by knows rb on Jul 25, 2006 8:15:39 GMT 1
abbe får väl inte spela FB med tanke på det # han har (låst till linjen), men det märktes även i den första matchen (har bara sett den) att Sverige inte har en renodlad FB, vad var det man satte in då, en DT eller DE, han rörde sig inte ett steg framåt och stod mest i vägen för Qb'n. båda HB har speed så får man upp ett hål på en iso så kan de ta många yards. sen att båda två saknar storlek och styrka för att springa i mitten utan lead blocker är inte deras fel utan ledningen, man måste tänka längre än outside zone när man lägger upp ett run scheam, all heder år de HBs som finns de gör det som de kan, speed och cuts, pounda är inte derad grej, de har totalt sett gjort det bra, nu så jag som sagt inte matchen igår, men till alla som kritiserar ett run game när man spelar spread form. och har en D-line som kommer snabbt så är det inte spelarnas fel att man inte sätter in en extra Rb utan stabens. tog man då bara ut Hbs till EM får man skylla sig själva och ta en funderare varför man gjorde så...sen kan man säga generellt att svenska hbs är taskiga blockare, det finns självklart undantag och det blir bättre på seniornivå, men junisar tränar mer på skill--practice än blitz protection. om staben och ledarskap säger jag inget för jag är för dåligt insatt i hur läget ser ut i laget..men jag tycker att kontinuitet är bättre än att byta ut ledare hela tiden, så behåll jenmert och låt JLL få lite lugn och ro, så har man en sammansatt grupp till senare mästerskap. hoppas ni spöar finnarna och därmed låter mig se Sverige på finaldagen på zinken!
ha det,over n out!
|
|
|
Post by loosers on Jul 25, 2006 8:21:59 GMT 1
Football ar en attitydsport. Lag utan attityd vinner inte!! basta sattet att fa slut pa skitsnack ar att spela mer fysiskt an motstandarna. Borjar man gnalla ar man domd till forlust. DS. MK Ja fotboll är en attitydsport, men man kan spla med attityd och inte betee sig som en looser, håna mmotståndaren, sena smällar mm. När lag vinner och även spelar på detta sätt så ger det en sur eftersmak, man kan vinna utan denna skit! Se bara på vilket fantastiskt resultat AFRAs "noll tolerans" i STAFFs juniorserie gett när det kommer till sådant beteende, det är näst intill helt bort i år från att ha varit ett problem förra året. Och det smäller lika mycket och det spelas med lika mycket attityd för det... En vinnare smäller på spelar tufft och vinner, en looser snackar skit, ger efterslängar mm, även om denna vinner så är det en looser attityd!
|
|
|
Post by davidr GM on Jul 25, 2006 9:23:45 GMT 1
renodlad fullback?? ahahhah klaes spelar ju tyvärr på d-line men där har vi fullbacken med storlek ni pratar om han spelar det i juniorlaget och i vårat senior lag och den grabben kan springa med bollen ska ni veta å han tar säkert 4-5 yards på alla sina dives! go klaes!
|
|
|
Post by Looser on Jul 25, 2006 9:27:20 GMT 1
Ett W är ett W oavsett om man snackar skit, spelar fult mm. Frankrike spelar om guldet, inte Sverige!!
Snacka skit gör nog alla lag inklusive sveriges junisar, och va fn är ni så veka att ni inte står upp om ni tycker att dom snackar skit och ber dom dra. Som tidigare skrivits detta är en attityds sport, om ni inte fixar snacket får ni skylla er själva och sätta er och snyfta på sidlinjen.
Fult spel, ja det ska väl domarna beivra och kom inte och säg att våra junisar spelar helt enligt regelboken..
Nä torka tårarna och väx upp, annars byt sport.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 10:33:15 GMT 1
Post by Coach Olofsson on Jul 25, 2006 10:33:15 GMT 1
de hade två RB inne ett spel igår och det funkade inte men de försökte bara en gång. jag säger att de skall byta staben till någon som tänker på ett annat sätt och har en annan typ av spelstil. gör något drastiskt. fan man måte inte alltid köra samma sak hela tiden. ta in någon som har e annan typ av fotboll.
varför inte lite tripple option eller ett two back system som eller liknande. man får springa med bollen det är inte olagligt vilket det verkar som det är ibland i sverige. det verkar som man måste köra de långa snygga passarna hela tiden. vi spelar väll för att vinna EM. eller spelar vi för att göra det så snyggt som möjligt hela tiden. för det där med snygg fotboll verkar ju inte funka så hemskt jävla bra. visst det är skitkul att se ett sjukt snyggt passspel med en 35-40 yard pass men hur jävla ofta lyckas vi med något sådant.
var inte rädda för att springa med bollen. det är vad jag säger.
|
|
|
Swe-Fra
Jul 25, 2006 11:01:35 GMT 1
Post by SKT on Jul 25, 2006 11:01:35 GMT 1
Fanken vad det skall sparkas coacher fram och tillbaka?! Har spelarna inget ansvar? Har landets klubbar och dess tränare ingen del av att det inte kommer upp tillräckligt bra spelare?
Jag tyckte det var olyckligt att det förra coachgänget sparkades och det vore lika olyckligt om man sparkade den nuvarande staben. Lite tålamod och långsiktighet vore önskvärt. Skulle SAFF ha sparkat Thore & co när de förlorade sin första finnkamp '03? Tror inte det med facit i hand.
|
|