|
Post by a on Jun 21, 2006 21:06:57 GMT 1
Rydstedt startade vell pga av att startern var skadad inte att han var bäst?
|
|
|
Post by fy on Jun 21, 2006 21:19:53 GMT 1
omg SNACKA om avundsjuka!
|
|
|
Post by a on Jun 21, 2006 21:21:57 GMT 1
Skojjar ni med mig? Weige? både Michel Jenmert, Marlon Ahlm och Anders Hermodsson är betydligt bättre än Weige.
|
|
|
Post by a on Jun 21, 2006 21:28:52 GMT 1
120 är vell ingen direkt imponerande vikt för en o-line? känns mer som en d-line vikt. Falk, Hult, Pablo, Holmgren, Lind och dom andra grabbarna var alla betydligt större än detta
|
|
|
Post by Code on Jun 21, 2006 21:37:14 GMT 1
omg SNACKA om avundsjuka! Nej, frågan är helt berättigad och har inget med avundsjuka att göra. Bara för att han är svensk och startar behöver det ju int ebetyda att han var bäst utan mycket riktigt att någon var skadad. Fan det händer ju i SS hela tiden så varför inte på college? Nu vet ju inte jag heller hur det faktiskt låg till så nån får gärna upplysa oss.
|
|
|
Post by dessa blir det on Jun 24, 2006 16:06:57 GMT 1
1.Sean Cotten CC, trots han är WR denna säsong så har han varit qb i ss 2 säsonger, har också erfarenhet som starter på div3 skola i USA(Grinell College) numera neutraliserad, Scott Blundon spelade mot Frankrike 02 och i början på 90 talet var det några försvenskade amerikaner som spelade qb i landslaget
2.CJ Haraldsson SMM, har rutin och är den enda svensk som ens kan drömma om speltid i SS
3.Anders Onselius STU, Leos pet project tar sista platsen, startar i div1 och är en såpass bra atlet att han även kan bidra som WR/Return man
|
|
|
Post by Undrar on Jun 24, 2006 22:31:16 GMT 1
Naturaliserad räcker inte. Han måste vara medborgare för att få spela i landslaget. Att räknas som Svensk i det svenska seriesystemets utlänningsregelverk är inte det samma som att han är Svensk i ett internationellt perspektiv.
Men om han är eller blir medborgare så är det ju toppen!
|
|
|
Post by Ngon on Jun 24, 2006 23:03:48 GMT 1
Någon som vet om killar som, P Bondesson o M Lind kommer att få åka till WM ?
Tycker att de är självklara för dem att få vara med. Grabbarna är ju stora som hus och har då varit med 1 år i Div 1-A. Båda ligger väl på en 130kg + nu skulle jag tro. Undra hur de kommer att se ut om 1år =) =)
|
|
|
Post by Undrar on Jun 24, 2006 23:47:50 GMT 1
Det är nog bara dumt att hoppas på namn som Rydstedt, Asker, Bondesson och Lind i VM. Dom lär knappast vilja riskera sina stipendier genom att åka till VM. Deras coacher skulle bli tokiga om dom fick veta det, och landslaget skulle vara ganska omoraliska om dom egoistiskt skulle ta med någon college-kille mot bättre vetande.
|
|
|
Post by haha on Jun 25, 2006 2:17:51 GMT 1
Någon som vet om killar som, P Bondesson o M Lind kommer att få åka till WM ? Tycker att de är självklara för dem att få vara med. Grabbarna är ju stora som hus och har då varit med 1 år i Div 1-A. Båda ligger väl på en 130kg + nu skulle jag tro. Undra hur de kommer att se ut om 1år =) =) 130+ haha kul läsning!!!
|
|
|
Post by Gizmo RD on Jun 25, 2006 5:55:12 GMT 1
Träffade Marcus nyligen i Gävle. Ja 130kg på Marcus Lind stämmer. Han har blivigt jävligt GROV. Jag skulle inte bli förvånad om han fortfarande växer lite då han ennu inte fyllt 19.
|
|
|
Post by frga on Jun 25, 2006 11:27:56 GMT 1
kommer vi vanliga dödliga få veta via nån lista vilka som blivit kallade till landslagscampet? eller är det hyschpysch?
|
|
|
Post by Varfr inte on Jun 25, 2006 15:44:43 GMT 1
Till ha ha
Varför skulle 130+ vara kul läsning ?
|
|
|
Post by Undran on Jun 25, 2006 19:55:23 GMT 1
"Rydstedt, Asker, Bondesson och Lind i VM. Dom lär knappast vilja riskera sina stipendier genom att åka till VM"
Men om skolorna godkänner dem att få delta i VM så bör det inte vara några problem? Eller?
|
|
|
Post by hopp on Jun 25, 2006 21:25:34 GMT 1
skolorna kommer INTE godkänna spel i VM, så sluta hoppas...
|
|