|
Post by Lger on May 11, 2006 16:49:10 GMT 1
Undrar om det är bestämt något datum för landslagsläger samt när B.D och grabbarna gör klart vilka som får komma på det lägret.
|
|
|
Post by guest on May 12, 2006 9:03:25 GMT 1
Klippt från SAFF´s hemsida, underrubrik Landslag:
06-03-03 6-9 juli Träningsläger för 70 spelare i Enköping 27/9-30/9 Träningsläger i Enköping, samt Finnkamp i Helsingfors den 30 september 7 oktober Match mot Österrike i Wien
|
|
|
Post by smm on May 12, 2006 14:09:15 GMT 1
ville bara meddela från en som tränar med DB'n Toren att han är redo att fajtas för en plats i landslaget till VM... vänta å se bara.... //smm ;D
|
|
|
Post by austin on Jun 7, 2006 11:48:53 GMT 1
Mindre än en månad kvar till lägret. Vilka spelare kommer åka dit?
|
|
|
Post by fragande on Jun 7, 2006 17:56:49 GMT 1
Förbundskapten BD Kennedy Def. Koordinator Patrik Lundqvist Off. Koordinator Robert Johansson Special Team Stefan Oud QB Leo Billgren RB Magnus Eriksson WR Robert Johansson OL Michael Jonsson DL Stefan Björkman LB Carl Haglind DB Patrik Lundqvist Naprapat Daniel Lagerborn Material Hans Cullberg Lagledare John-Åke Palm
här är nya staben..vem är Magnus Eriksson?
|
|
|
Post by 45 on Jun 7, 2006 21:35:06 GMT 1
Magnus Eriksson var RB i SMM för några år sedan. Mycket duktig spelare.
|
|
|
Post by 54 on Jun 7, 2006 21:37:02 GMT 1
Magnus Eriksson är också en av många som varit med gladiatorerna, minns att han röjde rätt rejält i gatloppet
|
|
|
Post by s de s on Jun 10, 2006 3:15:58 GMT 1
om hansen han är 23 år tror jag, varför skulle han gå till SS? möjligt för att få högre tempo, RIK tränar WR och han kan inte få bättre träning och kunnande, och om någon har emot detta så tänk på RIK och vad stockholm är i dag
|
|
|
Post by Kanske on Jun 10, 2006 5:11:32 GMT 1
Kanske är det mer utvecklande att spela i ett lag med ett offense som spelar 2000-tals fotboll? Han behöver inte gå till SS, tror han skulle växa 2-3 klasser i Tyresö till exempel. Rik är säkert bra, men är väl en defense kille? Och Robban i Stockholm är nog bättre på att utveckla WR's än nån annan i landet.
|
|
|
Post by OBS on Jun 14, 2006 20:06:08 GMT 1
Glöm inte bort Tommie Andersson från Borås, sveriges bästa arm och helt orädd.
|
|
|
Post by tired on Jun 14, 2006 23:36:13 GMT 1
och fullständigt värdelös när han möter bättre mostånd än Lidköping Lakers.... när ska alla wannabe fatta att det är en extrem skillnad mellan Jönköping och Tyskland... jag skiter i ifall QBn får speltid eller inte så länge som vi vinner. Håkan Eriksson vann EM. Han är vårt bästa qb någonsin. Om han så spelar OL i Tyresö så är hundra gånger bättre än boråsbullen och tusen gånger bättre än alla andra fjantar i division 1 och 2.
Over and out.
|
|
|
Post by nja on Jun 14, 2006 23:39:43 GMT 1
bästa QB nånsin är verkligen att ta i, Simon Sandqvist och Andreas Björk var båda bättre än "crumble under the pressure" Håkan
|
|
|
Post by fired on Jun 15, 2006 8:01:26 GMT 1
"Crumble under pressure" Skojar du??? Såg du semifinalen mot Finland förra året? Har du pratat med någon i laget om vem det var som ledde laget trots att han kastat 4 picks i finalen? Vad sa Håkan till sin offensive koordinator när han var nära hjärtinfarkten i slutet på matchen? "hey coach, relax, I have never lost to the Germans and I will not lose today"...
Det är vad en QB ska göra. Leda sina trupper till seger.
Björk chokade alltid i landslaget. Sandqvist var helt ok men han hade sin chans i EM 97 men tog den inte.
|
|
gammal r inte alltid bst
Guest
|
Post by gammal r inte alltid bst on Jun 15, 2006 11:49:10 GMT 1
Alltså... märkligt att det fortfarande finns folk som inte tror på att fotbollen har utvecklats framåt. Jag vet att en del lag här i sverige har utvecklats bakåt men i internationella sammanhang så är inte det fallet. Det är som att säga att de gamla hjältarna i NFL skulle ha en chans i ett nuvarande NFL lag. Att inte tro att spelare har utvecklats fysiskt och tekniskt är som att tro att jorden är platt. Håkan tog EM-guld och det har ingen annan QB gjort. Heijdesten tog ett VM-Brons och det med ett riktigt bra lag. Det första, enligt mig, riktiga laget. Nu är det upp till den nya generationen att ta sig vidare i VM, men det kommer inte bli lätt då världen har sprungit ifrån Sverige.
PS Grattis Micro för din prestation! Visa nu vad du går för! "Hela vägen"! En ljusglimt i ett annars mörkt fotbolls sverige...DS
|
|
|
Post by QB killah on Jun 15, 2006 21:48:22 GMT 1
så vilka Qb´s ersätter legenden Håkan, jag kan iaf gissa mig på vilka som blir kallade till uttagningslägret:
SS:
CJ Haraldsson SMM
DIV1:
Anders Onselius STU Linus Hagwall Uppsala Per Enqvist Gefle
Div2: Tommie Andersson Borås Filip Söderholm Jpkg
|
|