|
Post by Nisse on Aug 1, 2005 16:40:00 GMT 1
Japan? Ok du får SAFF börja spara till respengar redan nu!!
45 pers till Japan... oj oj.
Jag satt förresten bredvid en tysk tjej på matchen - hon hade sett matchen i World games och berömde oss för spelet och sa "you have done your home work".... så man får väl ge credit coach Tore för alla studier av tyskarna och förberedelserna.
Med tanke på vad Tore har gjort för Marvels (tredje bästa lag i Sverige) utan att de har några större stjärnor. Ingen spelare därifrån har en starting spot i landslaget.
|
|
|
Post by Blomvall on Aug 1, 2005 17:41:19 GMT 1
Jag skulle bara vilja tacka spelare och coacher for ett EM som kommer ga till historien. Att komma over och fa vara med i landslaget igen var sa roligt, plus att vi vann. Festen pa kvallen var bra..he he det var fan inte langt ifran att jag missade mitt plan tillbaka till USA. Gick ju direkt fran slakthuset till flygplatsen. Var nog den varsta resa nagonsin... ja ja Grattis till alla som var med och vi ses i Japan 2007
Blomvall
|
|
|
Post by Grattis on Aug 1, 2005 19:53:50 GMT 1
Riktigt roligt att se att Svensk fotboll nu är bäst i Europa. Det känns ganska bra att skriva och säga det. Det är även kul att Blomvall som egentligen inte behöver bevisa något på hemmaplan kommer hem och lirar och hjälper Sverige att få ännu mer god publicitet. Det var en otrolig match att se. Den störste på plan att se, enligt mitt tycke var den defensiva enden Carl Carlsson. Det han gjorde med sin o-line, som kanske var den mest erfarne på hela planen, var riktigt kul att se. Det kändes som att hela laget höjde sig ett snäpp och verkligen var bäst när det gällde. Grattis!
|
|
|
Post by bra jobbat on Aug 1, 2005 22:35:52 GMT 1
BRA JOBBAT SVERIGE !. har en fråga bara vem är den där qbn Joachim Ullrich är han en riktigt bra spelare eller de står mycket om honom och jag är ny i den här sporten.
|
|
|
Post by SVENNE on Aug 1, 2005 23:24:54 GMT 1
Joachim Ullrich är tysklands Starting QB. Helt ok spelare.
|
|
|
Post by ullrich on Aug 2, 2005 9:42:19 GMT 1
ullrich skulle peta vilken qb som helst i ss, inkl amerikaner
|
|
|
Post by Nyfiken on Aug 2, 2005 10:28:50 GMT 1
Spelarna i Australiens lag som deltog i World Game fick betala 9000 kr var för att få vara med i truppen. Blir det något liknande för de svenska spelarna som vill spela VM i Japan 2007?
|
|
|
Post by IS on Aug 2, 2005 16:44:57 GMT 1
Australien fick betala vardera 27000 kr för att få komma till Tyskland och spela World Games.
|
|
|
Post by Slk on Aug 2, 2005 16:54:57 GMT 1
Jag skulle vara beredd att pynta upp endel stålar för att få åka till Japan och spela. Bara för att få se Japan liksom
|
|
|
Post by aengus on Aug 2, 2005 20:47:49 GMT 1
det blir ju en upplevelse för livet, jag hade också pyntat pengar.
|
|
|
Post by skne on Aug 3, 2005 4:07:19 GMT 1
Chris Freij är i USA och spelar på collage, vet inte vilket men hörde att politiken med gamla alumni och söner satte stopp för honom som startande, och därför kommer han att byta skola i år....
|
|
|
Post by gnuu on Aug 3, 2005 10:10:55 GMT 1
vilket college?
|
|
Kommer till landslaget
Guest
|
Post by Kommer till landslaget on Aug 3, 2005 19:16:25 GMT 1
Pynta för att åka på landslagsupprdag för att representera sitt eget land i VM?! Kan förbundet inte finna pengar eller någon sponsor som kan fixa det så är det ju bara att lägga ner sporten med engång.
|
|
|
Post by Alfa on Aug 3, 2005 20:23:58 GMT 1
Ta det nu lite lugnt. VM är först om två år och ingen har sagt om och i så fall vad det skulle kosta. Dra nu inga förhastade slutsatser och orsaka en mindre folkstorm. Kanske är det intressantare att disskutera vad som måste förbätttras för att vi skall nå samma framgång i VM som i EM. Hur skall uppläget göras optimalt med läger, träningsmatcher etc? Vet vi helt säkert att Sverige kommer med eller måste vi kvala? I så fall mot vem? Blir det 4, 6 eller 8 lag?
|
|
|
Post by Erik on Aug 3, 2005 20:29:34 GMT 1
Bara att lägga ner sporten? Ett mycket konstigt uttalande. Det är många sporter av AM. fotbollens storlek i Sverige där man får betala själv. Jag tror du hoppas lite för mycket av vår sport. Säg att Australiens resa till Tyskland kostade 9000 per person som nämnts, det skulle på 45 spelare plus sex coacher sluta på 460 000 kr. Vilken sponsor skulle gå in med dessa pengar, när inte ens ett EM-guld på hemmaplan finns med i sportsädningarna?? För att komma dit, för en dag tror och hoppas jag att en sådan sponsor dyker upp, är det en mycket lång väg. På denna vägen kanske vi får acceptera att betala själva, vi är inte proffs än....
|
|