|
Post by tjorven on Jul 31, 2005 9:19:16 GMT 1
Man kan ju iallefall säga att Limhamn kommer att ha ett GRYMT bra defense nästa år.
Hur många spelare är det inte som har en starting spot i landslaget om de är friska?
O. schon M. Andersson M. Lundqvist P. Lundqvist C. Lovgren (ok nästan)
Det är bara SMM som kommer att kunna matcha detta defense.
|
|
|
Post by 55nilsson on Jul 31, 2005 10:14:47 GMT 1
Tyska NFLE spelare:
Detta är vad jag hörde under matcherna: tyskarna hade minst 3 spelare från NFLE
Dom är: # 6 WR # 66 T # 74 G
Tyvärr har jag inte roster, så jag vet inte deras namn...
Håll tillgodo!
|
|
|
Post by skdare on Jul 31, 2005 10:51:29 GMT 1
Grattis till EM guldet. Ett jättebra arrangemang, välordnat och bra på alla sätt. Förutom att laget gjorde en kanon insats så bör också alla i SAFF med Tommy Viking i spetsen få mycket beröm för allt förarbete som de gjort under de senaste månaderna, vilket ledde fram till ett EM guld.
|
|
|
Post by degen on Jul 31, 2005 20:27:50 GMT 1
satt posterad framför tv´n kl 20:00 tänkte att man kanske skulle få se lite från em-guld matchen i malmö, jag menar sverige har ju tagit EM Guld på hemmaplan i helgen, men inte en enda sekund på tv4 sporten... tänkte äh vafan då visar dom det på sportspegeln då... men tammefaan inte en enda sekund... bara golf golf golf... usch. om inte ett em guld ger tv tid va faan ska då ge tv tid för amerikansk fotboll i sverige?
|
|
|
Post by GULD on Jul 31, 2005 23:08:19 GMT 1
Ett par tankar...
1. Varför spelade Taalbi så lite? Att kasta bort försök på att ge bollen till Jonsson var ju meningslöst! 8 för 1 yard.... Talbi var grymt mycket vassare, man blev frustrerad på läktaren.
2. Bra run-defense och special team vann matchen + en hel del fighting spirit.
3. Skönt att Håkan fick vinna som starter. 2 av 4 picks var inte hans fel och han gjorde bättre än vad OA hade gjort det tror jag. SMM satte OA i skiten när dom valde att bara spela sin jänkare.
4. Limhamn får nog ett jätte bra D. Men ska Schöön gå dit? Ska Löfgren stanna (han flyttar väl hem?)?
5. GRATTIS SVERIGE!!!!!!!!
|
|
|
Post by 16 on Aug 1, 2005 1:19:54 GMT 1
Degen : ja håller fullständit me dig. TOTAL "nonchalans/miss från ALLA sportkanaler att inte visa ens d MINSTA klipp från 1 svenskt EM på hemmaplan som vi VINNER, STARKT jobbat grabbs. Nya fina kanalen SportExpressen, dem BÖR bombas me klagomål, visade på Lördagen 20.00 SM-deltävling i ........................ DRAGKAMP..... ?? Har vi verkligen SÅ dåligt gehör så DRAGKAMP går före 1 EM Aja återigen, ALL heder åt ER grabbs som rodde hem guldet!!!
|
|
|
Post by Sklle on Aug 1, 2005 2:08:01 GMT 1
3. Skönt att Håkan fick vinna som starter. 2 av 4 picks var inte hans fel och han gjorde bättre än vad OA hade gjort det tror jag. SMM satte OA i skiten när dom valde att bara spela sin jänkare. Vem är OA? Har jag missat något?
|
|
|
Post by bejby on Aug 1, 2005 2:36:32 GMT 1
OA = Carl Johan Haraldsson SMM. Anses vara sveriges bästa Quarterback.
|
|
|
Post by Guest on Aug 1, 2005 8:49:00 GMT 1
Varför OA.. är inte CJ en bättre förkortning?
Ja att ett EM Guld inte uppmärksammas är verkligen dåligt. Man bör arbeta hårt med att få in en fot i mediavärlden. Bör inte vara speciellt svårt. Jag tog mig in på tv4 som gymnasieelev vid våra uppdrag om marknadsföring. Det behövs lite mer jävlaranama bland folket som säger sig styra och stålla inom denna sport.
|
|
|
Post by frn vf on Aug 1, 2005 9:21:02 GMT 1
EUROPAMÄSTARE Sverige bäst i Europa i amerikansk fotboll - fem spelare från Carlstad Crusaders Det kom oväntat. Men var desto skönare. Sverige är europamästare i amerikansk fotboll för första gången - efter finalseger mot Tyskland, 16-7. - Det känns underbart, säger Carl Carlsson, en av fem spelare från Carlstad Crusaders i guldlaget. 2005-08-01 Finalplatsen i World Games (förlust 6-20 mot just Tyskland) och fördelen av hemmaplan i EM väckte vissa förhoppningar hos svenskarna. Men att det skulle räcka ända till EM-guld var ändå en stor överraskning. Efter seger i semifinalen mot Finland, 23-19, blev det ett revanschmöte mot Tyskland i finalen. Och revansch blev det på den blöta planen på Gamla Idrottsplatsen i Malmö. - Att besegra tyskarna är riktigt stort. Med tanke på hur bra deras liga är och hur stora spelarna är så får man säga att det är oerhört bra gjort, säger Carl Carlsson. Tillsammans med Johan Perlström, som gjorde matchens första touchdown, Johan Ingerman, Magnus Dahlin och Roger Nilsson var han Carlstad Crusaders bidrag i laget. 23-åringen var en gigant i försvaret. - Finalen var min bästa match i karriären. Jag hade i uppdrag att ta bort en av deras kaptener och lyckades. Efter matchen kom en scout från NFL Europe och sa "you made him look silly" (du fick honom att se löjlig ut, vår anm.), berättar han.MATCHEN I SIG var en rysare och avgjordes inte förrän mot slutskedet. Tyskarna jagade febrilt för en ytterligare touchdown - men då lyckades Stockholm Mean Machines defensive back Roland Biro med två passningsbrytningar på rad. Matchavgörande. Innan dess hade tyskarna satt ordentlig press på Sverige. - Vi var nästan nere i brygga där men vårt försvar var så bra att jag aldrig var riktigt orolig, säger coachen Kristian Thore till TT. Där spelade alltså Carl Carlsson en viktig roll. I vintras provspelade han för ett kontrakt i NFL Europe men nobbades på grund av att han har ett avslitet korsband i knät. * Ändå kan du spela? - Vissa klarar av det, men det är ovanligt. Jag är glad över att det går.LAGEN I NFL Europe vågade inte kontraktera Carlsson på grund av rädslan för nya skador och att de inte kan försäkra honom. Men Carl Carlsson hoppas att få chansen ändå. - Vi får se vad det kan bli. Kanske gör dom ett undantag för mig, säger han. Flera Crusadersspelare som var med i World Games tvingades tacka nej till EM. För Johan Larsson försvann drömmen om att spela EM-final innan semifinalen då han skadade sig på träning. - Det kändes bittert förstås. Men man glädjs med killarna, det här är riktigt stort för amerikansk fotboll i Sverige, säger Larsson. Nästa mål för Sverige är VM 2007.
|
|
|
Post by AndersP77 on Aug 1, 2005 10:10:33 GMT 1
Äntligen vinner Sverige det efterlängtade guldet. Vad är störst? Ett VM-brons (Palermo 1999) eller ett EM guld? Är Sverige klara för VM 2007 nu? Var spelas VM? Malmö ? Fantastiskt speakande!! Rena Lasse Granqvist insatsen. Jag hörde att speakern svimmade på slutet. Stor eloge till nationalsångerskan (som kunde alla nationalsånger utantill)!! Tack SAFF för ett fint arrangemang!
|
|
|
Post by qb on Aug 1, 2005 10:28:30 GMT 1
till alla håkan lovers, håkan är en bra qb ja(hans scholarship till crookston visar det) men där ligger inte problemet...problemet ligger i att en kille som spelar i div1 OCH spelar WR är sveriges landslagsstarter, detta är ett enormt problem, och qb utbildningar måste anordnas
|
|
|
Post by lugnt on Aug 1, 2005 11:24:42 GMT 1
QB problemet är antagligen löst när VM ska spelas 2007. flera enormt duktiga junior quarterbacks är gamla nog att spela då.
Jag är övertygad om att Michell Jenmert kan leda sverige till minst en bronsmedalj i VM.
|
|
|
Post by panik on Aug 1, 2005 11:29:15 GMT 1
det fanns enormt många duktiga i jlandslagstruppen 2001/02 som spelade QB kenny friman(var är han?) chris freij( ?) Linus hagwall(skövde och spelar safety i div2) filip söderholm( ) nått måste ju ses till att unga duktiga qb´s stannar
|
|
|
Post by Marc on Aug 1, 2005 16:28:56 GMT 1
VM går i Japan 2007.
|
|