|
Post by Thomas Palmgren on Jul 30, 2005 20:38:45 GMT 1
Kan bara säga GRATTIS till Sverige. En mycket rolig final att titta på, enerverande med misstagen från Sveriges sida. Men det löste sig ju till slut. Ett stort grattis och bra jobbat.
Måste också säga att som åskådare var det en mycket trevlig turnering. Bra jobbat till alla i organisationsstaben. Trist bara att bronsmatchen var tvungen att flyttas till Hästhagen på grund av regnet, men det kan man ju inte lasta någon annan än väderguden för.
Så grattis till organisationen och framförallt grattis till det svenska landslaget.
Thomas
|
|
|
Post by haha on Jul 30, 2005 21:16:40 GMT 1
tack svenska landslaget för en bra spelad match.var otroligt kul att se på ;D
|
|
|
Post by TonyMontana on Jul 30, 2005 22:04:02 GMT 1
|
|
|
Post by TonyMontana on Jul 30, 2005 22:16:11 GMT 1
Såg att även SvD har ett repotage om matchen i sin nätupplaga. Dock är det samma rapotage.
|
|
|
Post by Thomas Palmgren on Jul 30, 2005 22:37:24 GMT 1
Jag misstänker att det är TT telegram som går runt. SVT Text har också samma TT Telegram. Sydsvenskan har också en liten blänkare på första sidan i nätupplagan, med bild. Här är länken: sydsvenskan.se/sport/article113999.ece Expressen har fölhande expressen.se/index.jsp?d=110&a=412285Men även om det är samma telegram så är det bättre än inga artiklar alls. Hoppas att SVT Sporten och TV4 tar upp det i sina sportsändningar imorgon. Thomas
|
|
|
Post by Janne G on Jul 30, 2005 22:50:29 GMT 1
|
|
|
Post by Nisse on Jul 30, 2005 22:59:22 GMT 1
Äntligen ett arrangemang av klass!!
Bra speaker, dommare, cheerleaders, fyverkerier, halvtids show (rap).
En grymt jämn och bra match. Sveriges pass attack får jag väl säga var "sisådär".... Har inte sett statsen men det var nästan fler interceptions (4) än receptions. Som tur är har vi ett grymt starkt D med Micro i spetsen som styr och ställer. Vad gäller run så är det definitivt Kim T. som är vår bäste runningback. Bjornhammar var inne något spel men det funkar inte att stånga sig fram när LB's väger 110 - 115 kg, i SS går det dock bra.........
Anledningen till att Sverige vann skulle jag säga berodde på; 1. Våra kära Kickers/punters. Grymt bra punter och kickoffs. Special team ska här ha credit! 2. Penalties. Tyskland hade X antal onödiga penalties som unsportsman like conduct, passinterference på offence, 6 man på linjen, unleagal change eller vad faan det var, unleagal reciever osv.....
Jävligt kul att se på matchen!!!
De man skulle kunna kritisera var att numrena i matchprogrammet inte stämde annars var allt super.
|
|
|
Post by Thomas Palmgren on Jul 30, 2005 23:17:05 GMT 1
Kan inte mer än hålla med Nisse! Och till och med vädret visade sig på sin bästa sida på slutet!
Thomas
|
|
|
Post by Fredrik on Jul 31, 2005 0:05:03 GMT 1
Håller med de föregående skribenterna.
Tycker att Sveriges punter Jens Alnervik borde ha fått mvp priset. 5 puntar snitt 44,8y längsta var nog 69. 3puntar innanför 20y, 2 av dem innanför 5. Enda touchbacken var mycket nära att bli downad på 1y linjen.
|
|
|
Post by Sklle on Jul 31, 2005 0:11:31 GMT 1
Vad var motiveringen för Björk som EM-MVP?
|
|
|
Post by skne on Jul 31, 2005 1:11:39 GMT 1
Ingen motivering vad jag hörde....
Tror tyvärr att den utnämningen var till hälften hans namn och spel utomlands, för trots att han spelat bra under EM så var det ändå inget mer än vad man kunde förvänta sej av en NFLE spelare...
Detta är bara en mans åsikt så snälla häv inte ur er en massa om att jag är avundsjuk på Micro, detta är bara vad jag tror efter att ha sett ALLA matcher i EM.
Tack för mej....och GRATTIS SVERIGE
|
|
|
Post by Johan Stal on Jul 31, 2005 2:27:03 GMT 1
grattis killar, valdigt bra gjort! fortsatt vinna alla matcher ni spelar!
och harligt att se Perlan spela sa bra igen =)
Ha de bra, halsningar Johan Stal (nu DB)
|
|
|
Post by Xhawks on Jul 31, 2005 2:38:07 GMT 1
Ja verkligen. Alla killar i vårat landslag, spelare som coacher ska ha stor beröm. Om inte ett försvar kan stoppa springspel, varför ska man passa? (Ravens 2002 - 2005) Det är NI som motiverar alla att fortsätta kämpa och träna! Grattis så mycket, ni förtjänade det! // x-Hawks # 95
|
|
|
Post by Anders Hansn on Jul 31, 2005 3:53:51 GMT 1
Grattis Perlan och Håkan mfl. ! Skönt att ni spöa dem!
|
|
|
Post by NFLE on Jul 31, 2005 9:14:10 GMT 1
Någon som vet ifall Tyskland hade några spelare från NFL E i sitt landslag ?
|
|