Gokvall, eller go morgon for er dar borta i Svea-land.
For er som inte kanner mig sa ar mitt namn ar Gustav "Gurra" Rydstedt. Jag lirade Am. Fotboll for Solna Chifefs/SMM for 2 ar sedan. Efter mycket slit fick jag chansen att spela for Stanford University i Pac-10. Det ar mycket jobb men ocksa en valdans kul utmaning.
Nog om mig och ater till varfor jag skriver har pa forumet.
For drygt en vecka sedan blev jag uppringd av Stanfords recruiting coordinator och satt i tva timmar o lyssnade till orona blodde. Samanfattat sade han "I want those f**king European players". Han gav mig skarpa order om att ge honom den basta informationen om europeiska spelare och lag.
Hursomhelt, eftersom jag knappt befunnit mig i Sverige pa tva ar har jag lite svart att veta exakt va som hander hemma over Atlanten mer an det jag laser har pa forumet(kul lasning by the way).
Jag har darfor bestamt mig for att borja har. Det har ar borjan till Project Recruit Sweden.
Jag vill upplysa alla Svenska amerikansk fotbollspelare i aldrarna 16-21 om denna jatte chans. Stanford som en av dom ledande skolorna i USA letar nu FEBRILT efter Europeiska Am.fotbollspelare, och Sverige ar forst pa kartan. Detta ar en enorm chans for oss att sprida sporten vidare i Sverige o visa vad vi vikingar gar for.
Hur kommer da detta fungera?
Forst kontakar du mig pa rydstedt@stanford.edu och beratta lite snabb om dig sjalv o fragar om saker du undrar over.
Sedan kommer paket-processen:
Vad du som intresserade maste gora ar att satta ihop ett packet om dig sjalv. Amerikanska High School spelare hyr in proffs for att gora deras recruiting packages, men eftersom vi inte har den lyxen hemma maste vi mecka lite sjalva.
Detta bor vara i ett packet:
* En kompilation av matchfilm/highlights. Coacherna har forstor att det inte kommer vara toppkvalite pa grejerna, men gor ditt basta.
* En liten video med dig dar du gor drills som hor hemma i din position. Coacher vill se va du har for fardigheter.
* Dina gymnasiebetyg oversatta till engelska.
* En presentation(dokument) om dig sjalv. Namn,alder, vikt,langd, och tester du kan tycka ar viktiga.
* Din kontaktinformation (mobil, emailadress)
( *Sa smaningom kommer du behova ta SAT testet(ett standardiserat test for all college-studenter i usa). Om du inte gjort det an; beratta det o boka nasta mojliga SAT tid.)
Va hander sedan?
Nar du satt ihop ett packet om dig sjalv sa kontaktar du mig, vi pratar om dina mal, skola och fotbollserfarenhet och sedan blir det direkt korrespond mellan dig och Stanfords recruiting coordinator.
Allt som kommer in till coordinator fran Europa kommer bli granskat och analyserat och han eller en positionscoach kommer formodligen kontakta dig.
Jag forstar att detta inlagg maste kannas mycket hastigt och konstigt, men det e bara for att jag e san person.
Jag berattar gladeligen mer om detta projekt och hur du ska ga till vaga for att satta ihop ditt packet. Och jag tar mer an garna emot fragar om specifika tester, skola, forberedelser, etc..
An en gang, detta ar en JATTE chans for oss svenskar.
Kontakta mig garna pa rydstedt@stanford.edu
Ursakta alla stavfel och att jag saknar bostaver pa mitt tangentbord.
// Gurra Rydstedt