|
Post by Stanford2 on May 19, 2006 21:22:57 GMT 1
Ett något formellt meddelande. Om föräldrar har frågor runt livet för sina "ungdomar" som vill komma till USA och spela college football försöker vi svara på dessa så gott vi kan. Skicka mail till ann.rydstedt@lambaro.se så försöker vi besvara era frågor så gott vi kan. Vi tror att de flesta som läser på forumet är Ni "ungdomar" som vill komma över till USA och spela. Om era föräldar har frågor, ge dem Anns email
Ann och Björn Rydstedt. (Gurras föräldrar)
|
|
|
Post by bb on Jun 27, 2006 18:17:47 GMT 1
Till D.sandberg, precis va ryssland gjorde. Och så var dom troligen det bässta och mest överlägsna laget i hockeyns historia, om inte lagidrottens historia.
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 27, 2006 18:43:37 GMT 1
Till bb. Sovjet som du talar om, inte Ryssland, var mycket riktigt det bästa landslaget någonsin. Vad du glömde säga var att de som spelade i laget var proffsspelare betalda av staten för att träna ihop varje dag, då blir man bra (släng in ett proffslag i ett VM så får du se). Detta eftersom stora kommunistdiktaturer anser att det är viktigt att se bra ut internationellt sett genom bland annat idrotter. Så visst, vill staten pröjsa ett svenskt utveklingslag får de gärna göra det för mig.
|
|
|
Post by a on Jun 29, 2006 18:10:06 GMT 1
Betalade blev dom väll ändå inte? vad jag fattat det som var det deras militärtjänst??
|
|
|
Post by Gurra Rydstedt on Jul 2, 2006 5:49:57 GMT 1
Hej allihopa!
For er som har forsokt att kontakta mig men inte fatt svar:
Min e-mail filterar pa skumma satt sa mycket av mail fran .se addresser har blivit blockade.
Skicka istallet ett mail till gusryd@hotmail.com.
Tack o hej!
|
|
Har lirat p highschool
Guest
|
Post by Har lirat p highschool on Jul 5, 2006 11:36:40 GMT 1
Jag fick slita hårt på egen hand för att få spela på higchool i början på 90-talet och lärde mig där mer om sporten än vad jag skrapade ihop Sverige på de 10 följande åren. Det är ett enormt privilegium och något som inte går att ersätta att få spela sporten i dess hemland oavsett highschool eller college.
Det Gurra nu gör bekräftar utöver hans redan bevisade storhet som spelare även hans storhet som människa. Han har garanterat nog att göra därborta men väljer ändå att gå utöver vad man kan begära för att hjälpa svenska ungdomar över till sitt kanske största äventyr i livet.
Stort Gurra, riktigt stort!
|
|
|
Post by leffe on Sept 27, 2006 13:26:26 GMT 1
De var anställda som befäl och officerer i sovjetiska armén, men deras tjänst var som hockeyspelare.
|
|
|
Post by krayzie on Oct 8, 2006 2:05:37 GMT 1
det skulle vara as kul att åka över och spela foboll på college men jag är nog lite för ung och oerfaren än
|
|
|
Post by Go Gurra on Jan 11, 2007 14:55:57 GMT 1
Bra jobbat Gurra.
Ni som funderar på att ta en sväng över den stora pölen bör gå in på Div 1 delen av detta forum och kolla in länken om DIFs sammarbete med Kilroy.
Kilroy gör en stor del av jobbet när det gäller ansökningar och DIFs tränare har bra kontakter på ett antal skolor i USA.
Bara för att slippa puckade inlägg så, ja självklart tjänar Kilroy pengar på detta men så fungerar ett tjänsteföretag.
Kolla in det!!!
|
|
|
Post by hmmm on Jan 11, 2007 20:41:10 GMT 1
Frågan är om DIF tjänar pengar på det? Det tror jag kan få en och annan att dra öronen åt sig mer än att Kilroy tjänar pengar, det är ju självklart.
|
|
HAhahahhaaaahahahawahaaaaahaaa
Guest
|
Post by HAhahahhaaaahahahawahaaaaahaaa on Jan 12, 2007 15:53:07 GMT 1
Frågan är om DIF tjänar pengar på det? Det tror jag kan få en och annan att dra öronen åt sig mer än att Kilroy tjänar pengar, det är ju självklart. ;D ;D ;D ;D ;D Jösses....
|
|
|
Post by wwehd on Jan 13, 2007 11:42:30 GMT 1
Ja visst hade det varit hemskt om DIF tjänade några småslantar! Det är ju inget bra alls om svenska amerikanska fotbollsklubbar får in lite stålar. Det fattar väl alla att några pengar kan vi ju för F-N inte ha i vår sport. Hur skulle det se ut om vi hade pengar att göra av med. Snygga planer och läckra matchkläder är ju djävulens påfund.
Nä jag håller helt klart med "hmmm"....INGA pengar till våra klubbar!
Kan möjligtvis förbundet ta tag i denna frågan? Så här får det ju inte fortsätta.
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 16, 2007 10:25:00 GMT 1
Betalade blev dom väll ändå inte? vad jag fattat det som var det deras militärtjänst?? Jättegammalt, jag vet men jag vill besserwissra mig lite De var anställda(eller mera placerade) i armén och hade alla militär grad, men det var ju deras jobb inom kommunistdiktaturen Sovjetunionen. Hur betalningen utföll är jag inte riktigt insatt i, men i sann Sovjetanda fick de väl lika mycket betalt som alla andra. För att klara sig igenom dagen liksom.
|
|
|
Post by wwehd on Jan 20, 2007 19:03:35 GMT 1
Till Herr Sandberg.
Lönen styrdes av deras rang inom försvarsmakten. Sen tillkom viss "bonus" vid stora vinster i form av befodran, semesterveckor vid Svarta havet, ny större lägenhet, finare bil osv. Men deras "grundlön" var samma som alla andra av samma rang hade.
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 22, 2007 9:16:27 GMT 1
Precis som hela kommunistsystemet var uppbyggt.
|
|