|
Post by ordfdifaf on Jan 31, 2007 22:16:00 GMT 1
Idag har KILROY education lagt ut info på sin hemsida om combine på Bosön den 24/3. www.kilroyeducation.sePå deras hemsida kan alla i hela Sverige som är intresserade av att åka till USA och spela på college läsa om hur ni kan bli testade, utvärderade och få hjälp med förberedelserna att komma iväg. Hoppas så många som möjligt i Amerikansk Fotbollssverige tar den här chansen - Lycka till! //Jocke
|
|
|
Post by exdiaq on Feb 1, 2007 0:23:50 GMT 1
VÄLDIGT synd att det inte finns sånt här i t.ex. Göteborg och Malmö också Men men, får väl pallra sig upp till Sthlm kanske
|
|
|
Post by ordfdifaf on Feb 1, 2007 9:46:21 GMT 1
Hej Exidaq (och alla andra)!
Då vi i DIF varit KILROY behjälpliga i att arrangera detta så har vi även diskuterat just detta med att genomföra combines på andra platser än i Sthlm...
Då detta är första gången en sådan här combine genomförs valde vi dock att lägga det i Stockholm för att se hur stort intresset för den här typen av aktiviteter är (i vet ju att intresset att spela på college är rätt stort).
Tanken är att KILROY skall genomföra sådana här combines två ggr/år (en gång vår och en gång höst).
Återigen önskar jag alla er collegesugna spelare och intresserade lycka till. Det som KILROY nu startat tror i alla fall vi i DIF kan vara bra för hela Amerikansk Fotbollssverige.
//Jocke
|
|
|
Post by exdiaq on Feb 1, 2007 10:26:52 GMT 1
Sånt här e riktigt bra och 800kr för sånt här e enligt mig inget alls nästan, det e mest resan till Sthlm och det eventuella boendet på t.ex. hotell som kostar Skulle därför vara väldigt bra om combines arrangeras i t.ex. Malmö, Göteborg och kanske Sundsvall också längre fram då jag också tror att intresset för combines e stort runtom i fotbolls-Sverige...
|
|
|
Post by Bjorkman on Feb 1, 2007 15:27:29 GMT 1
Sånt här e riktigt bra och 800kr för sånt här e enligt mig inget alls nästan, det e mest resan till Sthlm och det eventuella boendet på t.ex. hotell som kostar Skulle därför vara väldigt bra om combines arrangeras i t.ex. Malmö, Göteborg och kanske Sundsvall också längre fram då jag också tror att intresset för combines e stort runtom i fotbolls-Sverige... Lugn... Du kan även gå in på hemsidan www.athletishare.com där din coach kan lägga upp matchfilm och dina personliga resultat samt kontaktuppgifter utan att behöva åka till storstan.. surfa in.. det är ju gratis.. allt du behöver är att be din coach hjälpa dig lite.. och det är väl gratis? MVH Björkman Sweden sales manager Athletishare.
|
|
|
Post by Kvalit on Feb 4, 2007 13:13:14 GMT 1
Känns väl som om man får lite bättre kvalité i utvärderingen om man är på plats och de som skall göra bedömningen har träffat en fysiskt
|
|
|
Post by Undran on Feb 4, 2007 14:05:37 GMT 1
Finns det någon maxålder? Jag är 26 och har längesedan givit upp drömmarna om proffspel men ett par år på ett div 3 college vore kul.
|
|
|
Post by lder on Feb 4, 2007 16:20:44 GMT 1
på just div3 nivån finns ingen maxålder
|
|
|
Post by M on Feb 4, 2007 17:08:19 GMT 1
Finns ingen åldersgräns på ngn utav dem olika divisionerna på college. Du kan vara 45 år bara du uppfyller kraven för att vara eligible.
|
|
|
Post by Undran on Feb 4, 2007 21:06:27 GMT 1
Men är lagen intresserade av att ha en då?
|
|
|
Post by marcus on Feb 7, 2007 0:49:57 GMT 1
Jag va i Cleveland och tränade med ett collegelag där borta i somras, dom hade en receiver som va typ 30... han va inte starter men dom har matcher för backup-squad också så spel blir det alltid.
Som sagt, håller man måtten bara så är det inga problem, kan rekommendera det, jag va bara där på en preseason, har jobb och lägenhet som jag inte kan lämna i Sverige, men alla ni som funderar på det så kan jag bara säga; TA CHANSEN! Jänkare e trevliga och ambitiösa, riktigt roligt och man lär sig väldigt mycket.
|
|
|
Post by Karl Trn on Feb 17, 2007 0:09:38 GMT 1
Jag undrar lite angående campen på bosön, det står att dem ska ha snabbhets- smidighets - styrke test.... Och om det nu är så att dem kollar resultaten och värderar dem utöver vilken position man spelar så kan jag förstå... men har dem har ju ingen aning om hur man är som fotbolls spelare(det går kanske inte och se det där pga att tillräckligt med folk inte finns så man kan spela fotboll) SÅ hur utvärderar dem??? Kollar dem bara på resultaten och säger aa du hade bra resultat denna skolan kanske är intereserad eller kommer dem följa upp dem spelare som gör bra ifrån sig och skaffa mer info om deras spelförmågor?? Jag undrar liksom hur stor chansen är att man får nått ut av det om man åker dit? är det rätt folk som är där och bedömer osv? jag vet att folk kommer säga "själv klart kommer dem ha rätt folk där osv, vf skulle dem annars ha ett sånt här camp osv" men Vet någon vilka som verkligen kommer vara där och hur det går till lite mer ingående....
|
|
|
Post by vet lite on Feb 17, 2007 15:40:50 GMT 1
Det kommer ju inte bara vara sådana tester. Den andra dagen så kommer det att vara One on One på respektive positioner. Det är itne testerna dom kommer lägga störst vikt vid utan det är vid just One on One som dom kommer se vad man går för.
|
|
|
Post by VA on Feb 18, 2007 21:48:50 GMT 1
Vilken andra dag? det står bara att det är lördag mellan typ 8-16!
|
|
|
Post by Tyvrr skeptisk on Feb 19, 2007 7:30:05 GMT 1
Oj oj oj.
Nu kommer jag få en massa påhopp. Men det struntar jag i.
Men jag är tyvvär väldigt skeptisk till detta.
Folk pratar om "andra dagen" fast det inte står nått om det i schemat, ingen vet vilka personer som kommer dit och vilka eventuella positioner de innehar inom collegefotbollen, mm mm.
Är det någon som kan rekommendera deras tjänster? Har någon fått komma till ett College och verkligen spela fotboll där? Vilka skolor i USA anlitar Kilroy som sammarbetspartner vad gäller deras rekrytering? Vilka spelare är det som Kilroy har förmedlat till College? Vilka skolor går dom på? Hade dom verkligen inte kunnat komma dit utan Kilroys tjänster? Vilka Athletic Directors använder sig av Kilroy? Vad säger tränarna i USA om Kilroy?
Det är tyvärr alldeles för mycket frågetecken för att jag skall känna mig trygg. Känns som om det är en stor risk för många ungdomar att bli besvikna och att deras föräldrar blir ett antal tuserlappar fattigare.
Hoppas för hela mitt hjärta att jag har fel.
|
|