|
Post by Becker öbk (#??) on Jan 2, 2007 15:25:19 GMT 1
Nästa vecka börjar slutspelet, men vilka lag kommer att mötas i Superbowl tror ni?
|
|
|
Post by tipparn on Jan 2, 2007 15:57:36 GMT 1
Svårt att säga redan nu men att tippa Wild card matcherna kan man alltid göra. Kansas city @ Indianapolis Jag tror att Colts kommer att vinna denna match även fast deras D inte har varit det absolut bästa detta år men deras offence är bara för otroligt med Manning Co. Deras pass offence är grymt tillsammans med att deras Rungame har öppnas otroligt mycket tack vare att alla motståndarna är rädda för deras passar och spelar Loose D. Dallas @ Seattle Svår match där det kan gå hur som helst. Dallas har ett bra offence men frågan är ifall deras QB Romo kommer att klara pressen av ett slutspel och ifall TO kan spela fotboll och skita i allt annat. Kommer Seahawk igång med sitt run game kan de kontrolera matchen och då kommer det att bli svårt för Dallas. N.Y jets @ New England Jag vill verkligen att Jets skall vinna denna match för jag gillar dem som fan. Tycker att de har en skön spelstil. Men jag tror att New England kommer att vinna denna match även fast Jets har spelat riktigt bra iår och det är kul att de har kommit upp sig igen. Men men allt kan hända och ifall Pennington spelar på topp kan det gå riktigt bra och de kan skrälla. N.Y. Giants @ Philadelphia Garcia mot Tiki barber. jämn och hård match som jag tror att Eagles kommer att ta hem. har inte så hemskt bra koll men Garcia har spelat riktigt bra och det finns en bra changs att de kommer att kunna gå hur långt som helst. För att hålla mig till ämnet sägar jag att Saints möter Colts och Saints piskar skiten ut Colts
|
|
|
Post by bulls60 on Jan 2, 2007 16:13:35 GMT 1
Kansas City@Indianapolis: KC vinner - en bra runattack slår nästan alltid en bra passattack. KC försvarar pass bättre än Indy försvarar run. Dallas@Seattle: Dallas vinner. Två lag med losertrend, Hawks får hoppas på riktigt taskigt väder eller att T.O bränner en säkring eller två under veckan som kommer - båda kan mycket väl hända...
Jets@Patriots: Patriots vinner. Belichik och Brady på hemmaplan, i januari... svårslaget...
Giants@Eagles: Eagles vinner. Philly har fler offensiva vapen än N.Y. Bröderna Manning får se slutspelet tillsammans på TV, och kan passa på att göra lite fler reklamfilmer...
Kom ihåg var ni läste det först!
|
|
|
Post by superstar on Jan 2, 2007 17:42:43 GMT 1
Superbowl kommer att innehålla Baltimore Ravens och de kommer vinna oavsätt vilka de möter, no question bout it! 2a då, Skulle tippa på chargers, sjukt stabila. Nu har jag inte kolll om dom ens kan mötas i sb eller inte, men om så är fallet kommer de torska! Mr Lewis komma stänga LT och blir sb mvp om dessa möts, MARK MY WORDS! Det är mitt tipp, och det kommer hålla..
ps, jag håller INTE på ravens whatsoever, men dom kommer vinna, så är det bara..
|
|
|
Post by Peter on Jan 2, 2007 20:23:08 GMT 1
superstar, de spelar i samma konferens (AFC), så det blir svårt. Däremot kan man ju tycka att AFC-finalen borde räknas som den riktiga finalen, NFC är ju inget vidare i år.
Mitt tips: Indianapolis, Seattle, Patriots och Eagles går vidare från första omgången, SB spelas mellan San Diego och New Orelans.
|
|
|
Post by 49ers fan on Jan 2, 2007 20:43:23 GMT 1
W L D PCT PF PA Home Away AFC NFC DIV Streak San Francisco 7 9 0 .438 298 412 4-4 3-5 2-2 5-7 3-3 Won 1
:'(Man blir så stolt, att det tåras i ögonen, eller kan det vara något annat.
SB är en enormt överskattad tillställning. Att vara på plats under en helt vanlig match oavsett vinst eller förlust slår SB med hästlängder.
|
|
|
Post by Kingen on Jan 3, 2007 15:43:35 GMT 1
hehe visst var 49ers super iår. Bäst av allt var att de satte Broncos på plats. tack vare detta så spelar Chiefs i playoffs..... Sen kan man undra om inte Raiders loosade sista matchen medvetet bara för att bli no.1 i draften.
Kan det bli en spelare på offense? Här kan de nog byta ut i princip hela laget (Sapp dominerar, förövrigt).
|
|
|
Post by HMM on Jan 3, 2007 15:48:23 GMT 1
Spelade verkligen raiders den sämsta säsongen som någonsin spelats i NFL. den var ju inte bra i alla fall
hoppas att de byter bort moss mot vad som helst också.
Raiders D är fett bra
|
|
|
Post by Jojomen on Jan 3, 2007 16:39:56 GMT 1
Amerikaner är ju extremt svaga för dramatik så jag sätter en peng på att Saints går hela vägen.
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Jan 3, 2007 21:16:44 GMT 1
Jag har letat men ej hittat.
Vet någon varför Chiefs gick vidare istället för Broncos? Dom hade ju samma record (9-7).
Jag vet inte om Chiefs mött colts i år men Broncos var väldigt nära på att slå dom. Det avgjordes på ett field goal i sista sekund om jag inte minns fel.
|
|
|
Post by HT on Jan 3, 2007 21:52:21 GMT 1
Eftersom de spelar i samma division så kollar man deras record i divisionen, KC är 4-2 och DB är 3-3. Till saken hör också att de vann varsin match när de möttes (annars är det den första tie breakern). Vill du läsa mer kan du läsa här: www.nfl.com/standings/tiebreakersHoratius
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 3, 2007 23:40:16 GMT 1
Jocke (Bulls60): "Kansas City@Indianapolis: KC vinner - en bra runattack slår nästan alltid en bra passattack." Snälla, säg att någon snott dina inloggningsuppgifter och skrivit det där? I annat fall skäms jag å dina vägnar
|
|
|
Post by bulls60 on Jan 4, 2007 0:15:42 GMT 1
Nope - notera att jag skrev en BRA run-attack. Run kontrollerar klockan och håller motståndarna av banan.
Sen krävs det förstås att defense kan stoppa passarna, annars kan det gå illa...
Varför har t ex inte Indianapolis vunnit eller ens spelat Superbowl med Manning som QB? jo, för att de inte kan stoppa motsåndarnas run-attack...
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 4, 2007 0:20:03 GMT 1
Nu pratar vi ju om defense här (ännu värre!)... Ett bra run-defense är viktigt om man vill vinna i slutspelet, så långt håller jag med.
|
|
|
Post by Kingen on Jan 4, 2007 8:56:22 GMT 1
Visst passar det Chiefs att de möter Colts. Chiefs är ett "running team", tyvärr är de rankade enbart 9:a iår vad gäller run (133 yard/game). Colts är sämsta laget i NFL vad gäller run defense, dvs på 32 plats med i snitt 173 yards/game.
En klart chans för Chiefs är det, dock har de flesta vinsterna kommit på hemma plan så det blir säkert svårt.... men men jag sätter en slant på Chiefs för att de en bra odds.
|
|