|
Post by YoKnow on Feb 6, 2006 4:31:56 GMT 1
Grattis Steelers och alla Steelers-fans. Och ett fint sätt för Bussen att avsluta sin karriär på.
|
|
|
Post by Sluggo on Feb 6, 2006 9:36:25 GMT 1
Satsade en hundring på Steelers i höstas!! Rätt nöjd nu!
|
|
|
Post by ok on Feb 6, 2006 9:59:36 GMT 1
"Super Bowls MVP Hines Ward tillsammans med sin son Vince Lombardi efter segern mot Seattle Seahawks." - Aftonbladet.se
|
|
|
Post by Kingen on Feb 6, 2006 10:04:56 GMT 1
"Super Bowls MVP Hines Ward tillsammans med sin son Vince Lombardi efter segern mot Seattle Seahawks." - Aftonbladet.se Fattar inte riktigt lol Men Hines Ward var välförtjänt av MVP:n. Om Seattle hade vunnit borde killen som gjorde interception fått MVP:n. Annars brände Seattle sina möjligheter rejält med penalties vid stora spel samt missade field goals. Det var endå en underhållande match. Lät inte nationalsången förjävligt?
|
|
|
Post by ok on Feb 6, 2006 10:35:05 GMT 1
Asså, Vince Lombardi är ju personen som bucklan är uppkallad efter, om jag inte är helt ute och cyklar så heter antagligen inte Hines Wards son Vince Lombardi.
|
|
|
Post by martin on Feb 6, 2006 11:48:01 GMT 1
nej, och det är ju just det som är så skojigt. det är en bild på de båda och i bildtexten står det att sonen heter vince lombardi.
|
|
|
Post by ok on Feb 6, 2006 12:08:45 GMT 1
Jo precis, det var ju det ja sa
|
|
|
Post by ohyeah on Feb 6, 2006 12:17:37 GMT 1
Fan va gött att The Bus äntligen får sig sin superbowl titel. Det är han värd! Men jag håller med tidigare talare.. fyfaaan vad illa nationalsången lät. De hade försökt poppa till den lite, men det gick inte riktigt hem. Lät falskt och krystat.
Annars så tycker jag Ward var rätt man för MVP.
För Seattles del så slängdes det INT i fel tillfälle, tappade passar, 2 missade fieldgoals och flaggor på viktiga spel. Därför vann de inte. Alexander fick inte riktigt utrymme för att springa igenom Steelers defense heller.
I övrigt så var det en rolig match. Jag gillar Bill Cowher´s sätt att coacha och kalla spel. Den där reverse passen av Randall El till Ward för en TD i en superbowl är riktigt kaxigt.
|
|
|
Post by martin on Feb 6, 2006 13:19:21 GMT 1
Seahawks hade bollen längst tid, de hade flest turnovers och flest yards och de lyckades ändå förlora...
|
|
|
Post by gaaah on Feb 6, 2006 13:36:54 GMT 1
"lyckades förlora", såg du matchen...d va domarna som vann den åt steleers!!!
|
|
|
Post by martin on Feb 6, 2006 14:25:40 GMT 1
vem av domarna var det som var kicker i seahawks?
men jag håller med om att domarinsatsen var bedrövlig, vanlig nfl-klass på domarna med andra ord. så här har det tyvärr sett ut i alltför många matcher de senaste åren.
|
|
|
Post by Kilowatt on Feb 6, 2006 21:50:23 GMT 1
Jag hejade på Steelers, men tyckte ändå att domsluten var felaktiga. Det gäller bl a den där passningsinterferancen på Seahawks
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 6, 2006 23:03:54 GMT 1
Ja den var intressant. Det var ju inte direkt så han inte hade tagit den ändå... men men...
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Feb 7, 2006 3:31:27 GMT 1
det var då ola kläckte ur sig... "ja det behövs ju bara minsta lilla så ska domaren kasta flaggan" Trodde domaren var den som skulle avgöra om det var "tillräckligt" för att kasta en flagga... men men!
|
|
|
Post by Solklar on Feb 7, 2006 15:31:33 GMT 1
Det var en klar offensiv passinterference tyckte jag. Även om han inte puttade iväg sin DB all världens väg, så var det ändå ett frånskjut. Det var en kontakt med bollen i luften, en hand i bröstet som man i slowmotion ser sträckas ut och skapar distans, minimal om som sådan, men det skapade distans. Vilket man ska kasta flagga på.
|
|