|
Post by mgh on Jan 15, 2006 23:42:43 GMT 1
Jo det var en rysare som heter duga. När Manning fick lite tryck på sig så gick det inte riktigt Så en underdog vann en match men mot Denver vette katten om de kan vinna på Mile high
Oh en match till som pågår nu är helt otrolig, GO Panthers
|
|
|
Post by mgh on Jan 16, 2006 2:14:46 GMT 1
YES Ytterliggare en match med lite nerv och ett resultat som jag gillar men nu får de tufft uppe i Seattle men hoppas på de kan slå sjöhökarna o vinna superbowl mot Denver
|
|
|
Post by Garry N on Jan 16, 2006 8:59:40 GMT 1
Jo, Trasselbäck höll förvånansvärt väl!! Och likaså "Jake the Snake" även om jag på något sätt gillade honom bättre förr. Men jag hoppas ändå han får vinna en ring....
Två lysande fighter i går, efter något halvdanna i lördags. Lite rättvisa att Steelers vann efter att killen med Östlund frisyren blev bestulen på sitt pick. Men höjdpunkten var när Manning skickade av Dyngig puntteam... bland det coolaste jag sett nånsin. Det var nog inte bara puntteamet som fick gå i den situationen.... Nåt säger mig att Dyngig inte blir kvar så länge till.
Och hur ruskigt bra är inte Steve Smith???!!!
|
|
|
Post by martin on Jan 16, 2006 10:23:57 GMT 1
"Och hur ruskigt bra är inte Steve Smith???!!!"
tillräckligt bra för att man inte ska sätta en special teams-spelare (chris thompson) one-on-one på honom när du han redan bränt ditt försvar för sisådär 150 yards. Väntar med spänning på Lovie´s förklaring till varför man inte hade double-team på honom hela matchen.
|
|
|
Post by Murat on Jan 16, 2006 10:25:10 GMT 1
Jo, Trasselbäck höll förvånansvärt väl!! Och likaså "Jake the Snake" även om jag på något sätt gillade honom bättre förr. Men jag hoppas ändå han får vinna en ring.... Två lysande fighter i går, efter något halvdanna i lördags. Lite rättvisa att Steelers vann efter att killen med Östlund frisyren blev bestulen på sitt pick. Men höjdpunkten var när Manning skickade av Dyngig puntteam... bland det coolaste jag sett nånsin. Det var nog inte bara puntteamet som fick gå i den situationen.... Nåt säger mig att Dyngig inte blir kvar så länge till. Och hur ruskigt bra är inte Steve Smith???!!! Alltid lika roligt att läsa dina analyser Garry! Dom håller lika hög klass som ditt spel i Knifetown. Kanske du skulle ge Östlund en locktång i alla hjärtans dagspresent? /M
|
|
|
Post by MV7 on Jan 17, 2006 23:44:29 GMT 1
Dungy sa efteråt att det var hans call att gå för det på 4th down, och att the Choke Artist skickade av punt teamet på Dungys egen begäran. Kommentatorn fattade det hela fel.
Vidare så sitter Dungy extremt säkert.
Däremot så är ju the Choke Artist grovt avslöjad - igen. Och till råga på allt så kastar han sin egen O-line åt vargarna.
Nej, jag hoppas att det här är slutet på den överdrivna pocket passer-kärleken som präglar NFL-experterna. Vince Young äger Rose Bowl, mobila QB's som Big Ben och Jake Plummer visar i slutspelet varför man måste kunna köpa sig mer tid, och the Choke Artist blir ett enkelt byte som den staty han är.
|
|
|
Post by Garry N on Jan 18, 2006 8:33:39 GMT 1
Ok... det må vara hänt. Har inte läst kommentarerna efter matchen. Det såg i alla fall ruskigt coolt ut. Och Dyngig har inte direkt imponerat sen han tog över i Colts.
Och jag kan hålla med om att det är dumt att kasta o-line till vargarna. Det hade nämligen varit ett alltför lindrigt straff när man helt enkelt tar semester i en slutspelsmatch. Vilket även James och Mungro gjorde när det gällde att blocka.
Östlund fick en jul-kareokee video i julklapp och ett par gå-stavar i födelsedagspresent. (Jag vet, jag är för snäll....)
mvh Garry
|
|
|
Post by Kingen on Jan 18, 2006 10:52:54 GMT 1
Är NFL slut nu eller? Jävla tråkiga lag som är kvar. Skiter fullkomligt i vilken som vinner nu.
Colts vs Patriots hade blivit en klassiker. Chicago ruggiga defense hade blivit en höjdare att se mot Colts.
Vilka ser vi nu? Seahawks mot Denver? Vilket anti-klimax........
|
|
|
Post by Garry N on Jan 18, 2006 15:21:04 GMT 1
Ge inte upp nu, det finns ljusglimtar.
Man får hålla på Denver. Jake the Snake är en sån där dömd loosertyp som man älskar att se få revansch. Risken är bara att han inte ser något eftersom skägget numer helt tycks leva sitt eget liv bakom gallret. Eller tänk att se Ron Dayne rulla in i endzone för en avgörande TD??
Det blir också spännande att se om Bill Cowher överlever AFC-finalen. En liten storm i Colorado, så finns inte det skydd som kan rädda honom från att drunkna med det underbettet.
Trasselbäck är alltid intressant, och det blir intressant att se hur mycket maskhållning man bedriver kring Alexanders skada.
Lyckas Panthers lappa ihop alla haltande defensekillar sen förra matchen? Och hur udda är det inte att man är tvungna att lita på Nick Goings... NICK GOINGS!!!! För Sjöhökarna sätter väl fem man på Steve Smith. Och sen är givetvis Ricky Proehl kult!!
mvh Garry
|
|
|
Post by Bjorn on Jan 18, 2006 16:42:46 GMT 1
Vadå bara tråkiga lag kvar? Det tråkigaste av alla lag åkte ju ur.
Själv håller jag stenhårt på Steelers nu till helgen. Kan de uppnå samma intensitet på defense som mot colts blir de helt klart farliga. Snacka om att flyga till bollen.
Är dock lite sur på mig själv för att jag satsade de £10 jag hade tänkt på steelersseger då jag tyckte det var för mycket strul med att föra över pengar från pokerdelen till sportsbetdelen hos siten.
Sedan måste jag säga (även om jag inte sett alla viasats matcher i år) att Colts-Steelers var den bästa match jag sett på flera år. Risken finns dock att jag väckte mina grannar när Polomalu blev "bestulen" på sitt pick.
/Bjorn
|
|
|
Post by Raider on Jan 19, 2006 21:58:55 GMT 1
Den där picken kan man ju diskutera lite kring. Vissa säger att han inte alls hade kontroll över bollen då han tappade den på vägen upp medan andra säger att han fångade bollen, landade med armarna först och rullade upp utan att bollen rörde sig under den progressen och att han sedan knäade ut bollen ur sin egen hand och att det resulterade i en fumble som han återtog. Men hur som helst så påverkade det inte resultatet (även fast än det var nära) på något sätt.
Jag trodde att Indianapolis skulle spela och slå Chicago i SB i år. Därför gör det att jag blev lite besviken på att få se de återstående lagen i slutspelet. Det skrämmande (för mig) är att the Donkeys bara är 60 minuter ifrån SB och att dom ska spela på hemma plan mot ett 6th seed lag som inte har spelat i SB sedan 1996 och inte vunnit sedan 1980. På hemma plan har inte Denver förlorat en enda match under hela säsongen. Slutresultat: Pittsburgh har nästan alla odds mot sig Denver känner nästan ingen press alls.
Jag är en sån som måste hålla på ett lag under en match, vilka de än är som spelar. Men under söndagens NFC match har jag ingen som favorit. Det kan jämföras med att jag är ute mitt i öknen där jag har varit under en vecka utan mat och sedan sker ett mirakel och jag får välja mellan 1 kg skruvmakaroner och 1 kg vanliga makaroner, vem fan bryr sig?
Slutligen vill jag säga att det näst värsta som jag tycker skulle kunna hända är att Denver möter Seattle i SB.
|
|
|
Post by Raider on Jan 23, 2006 0:16:10 GMT 1
Vad skönt. Nu kan jag pusta ut och njuta av Super Bowl XL oberoende av vilket lag som representerar NFC.
|
|
|
Post by mgh on Jan 23, 2006 0:19:38 GMT 1
Skit också Jake, vad har dom han till egentligen? En massa bortkastade bollar med interception som följd, ja då vinner man inte nåt. Tuffa Ben och hans offence gjorde sitt, bara gratta dom
Nu får man hoppas på att Carolina dra sitt strå till stacken
|
|
|
Post by MV7 on Jan 23, 2006 4:27:17 GMT 1
|
|
|
Post by mgh on Jan 23, 2006 10:42:49 GMT 1
Jaha då var inget av mina lag som jag ville ha i SB men men det kommer blåsa tuffa vindar i Detriot den 5 feb. Nu är det bra sidor i båda lägren, J Bettis första SB och ett lag som Seahawks första SB också, nu vet jag inte riktigt vad man ska hålla på i detta läge men jag får nog hålla mig till conferencen NFC där mina Nior huserar.
Garry, det gick inte med vår support härifrån
|
|