|
Post by mgh on Jan 9, 2006 23:23:33 GMT 1
som nu pågår, det är ena riktiga bra matcher som igår söndag tex när Carolina körde över ett Giants som har varit bra under säsongen med 23-0, och lite synd om Bengals när de tappade Palmer i deras första bollinnehav. Lördagen var en seger väntad iaf när Patriots vann över Jaguars med 28-3, och Grudens gäng lyckades inte denna gång, med en massa fel så vinner man ju inte
Nu väntar jag till lördagens drabbningar med spänning där Redskins inte har mycket att säga till om emot Seahawks, bara att spela i Seattle och Qwest field är tufft, fråga Niners bara. Och Patriots åker till Colorado och Broncos på Mile high stadium, hoppas på att hemmalaget är lika starkt som senast de möttes när Broncos vann med 28-20.
|
|
|
Post by Garry N on Jan 10, 2006 7:55:43 GMT 1
Ja, några intressanta fighter väntar...
Tror inte sjöhästarna får det så lätt. Marcus Washington håller någorlunda koll på Alexander. Därmed måste Trasselbäck prestera lite på egen hand. Brunell och Moss ordnar två score och Portis fixar en TD. Ändå en knapp hemmaseger.
Omgångens höjdpunkt blir matchen mellan Broncos och Pats. Vilken Jake the Snake får vi se? Gillar honom visserligen, men hans lägsta nivå är rena Marianergraven i förhållande till Bradys. Risken är att Shanahan blir lika mörk i ögonen som Anthony Perkins och plockar fram kniven... Ni har väl sett hur lik han är Perkins rollfigur Norman Bates? Men den mot strupen springer t.o.m Ron Dayne för 100 yards. Jag hoppas på gunslingern från Arizona och tippar med hjärtat. Ett fieldgoal upp för Denver.
Bill Cowher får gräva ännu djupare i trickspels fickan den här gången om man ska försöka hålla jämna steg med Colts. Men Dungy har sett det mesta redan. Poängsnålare än vad folk tror, men Indianapolis vinner.
Och poängsnålt blir det definitivt i den sista fighten. Alla defensenissar får sitt, själv har jag förmodligen slumrat in redan vid halv 12. Steve Smith ordnar matchens enda TD och Panthers vinner.
mvh Garry
|
|
|
Post by Danne Sandberg on Jan 11, 2006 14:34:28 GMT 1
Finns bara ett lag som slår Colts i år. Eller som kan rättare sagt och det är Patriots. Spöket Brady kastar bort dom. Vinatieri sparkar ytterliggare några bollar och vips så blir Manning utan ring igen. Tror inte att det blir så, men är det nån som ska slå Colts så är det dom.
|
|
|
Post by Kingen on Jan 11, 2006 15:43:52 GMT 1
Ron Dayne? Third string RB? Nej han får vara glad om han får röra bollen. Själv tror jag mer på "no fumble" Mike Andersson gör en kanon match. Bell får väl en sådär 10 carries och springer hundra yards.
Förhoppningsvis vinner Patriots denna match så att vi kan se Colt bänga Patriots rejält.
Colts visar Steelers hur man spelar fotboll. "You can run but you can't hide".....?
Seahawks vinner marginellt över Redskins enbart beroende på att M. Brunell suger. Redskins defense är inget att klaga på annars.
Bears vinner mot Carolina som inte har så mycket mer att ge efter Giants matchen. Detta är sannorlikt en otroligt poängsnål match beroende på att Bears QB (vem det nu blir) inte imponerar samtidigt som Bears defense dominerar.
|
|
|
Post by Bruschi on Jan 11, 2006 18:57:22 GMT 1
Det är nu patriots lägger in sin högsta växel och kör över allt motstånd och tönt Manning ;D ;D ;D
|
|
|
Post by David on Jan 11, 2006 19:23:31 GMT 1
Washington at Seattle New England at Denver Pittsburgh at Indianapolis Carolina at Chicago
|
|
|
Post by martin on Jan 12, 2006 10:00:36 GMT 1
Bears vinner mot Carolina som inte har så mycket mer att ge efter Giants matchen. Detta är sannorlikt en otroligt poängsnål match beroende på att Bears QB (vem det nu blir) inte imponerar samtidigt som Bears defense dominerar. Vem det nu blir? Rex Grossman har varit uttalad starter sedan han kom in efter halvtid i matchen mot Atlanta 18 dec. Och om du sett honom i den matchen eller mot Packers veckan efter så skulle du inte skriva att han inte imponerat. Han gjorde kast som många veteraner bara kan drömma om och hans reads var helt otroliga, speciellt med tanke på hur lite han spelat/tränat i år. Chicago vinner mot Carolina, de sackade delhomme åtta gånger när de möttes för ett par veckor sedan och stoppade deras runningbacks hela matchen. De matcher carlolina lyckats på marken har de mött svaga run-försvar. Antagligen kommer de använda mycket max-protect för att skydda delhomme, med två (max tre) receivers downfield. återstår att se om s. smith hittar en lucka bland sju försvarare. Seattle krossar Washington. Att skins vann mot bucs var ju ett skämt. AFC är helt öppet. Hoppas på denver och steelers. Även om det skulle vara skoj med bears-pats i super bowl, såhär tjugo år senare...
|
|
|
Post by Garry N on Jan 12, 2006 12:15:13 GMT 1
Kingen, det var ju det jag menade. Till och med en third stringer tar 100 yards i Shanahans offense. Fan vet om inte till och med Tommy Wiking skulle ha plusyards.... ;D
Självklart kommer Anderson att få göra grovjobbet. Men ska Broncos vinna så krävs det lite av Jake oxå.
Förresten, till skillnad från alla övriga här, så tror jag Carolina går till SuperBowl.
mvh Garry
|
|
|
Post by jhvb on Jan 12, 2006 12:26:06 GMT 1
Washington at <b>Seattle</b> New England at <b>Denver</b> Pittsburgh at <b>Indianapolis</b> Carolina at <b>Chicago</b>
|
|
|
Post by hello on Jan 12, 2006 18:34:17 GMT 1
tror att steelers kommer överraska och vinna mot colts, gamle bettis hjälper parker att springa hårt som de alltid gör och rookie tight enden smith kommer göra 2 TD catches.
tror även att patriots HB/FB heath Eveans kommer få en del carries då dillon kommer göra illa sig (som så ofta) evans kommer springa över folk som han gjort varje match han få chansen..
|
|
|
Post by Raider on Jan 12, 2006 21:30:08 GMT 1
I vanliga fall så Hatar jag Patriots fans som fans, men på lördag kommer jag vara en die-hard-pats-fan för en dag bara för att Donkeys och deras fans är de värsta jag vet! Men man måste respektera ett bra lag. Och Denver har faktiskt ett av NFLs bättre lag och en chans på att vinna mot NE på lördag, jag hoppas bara att den chansen är mikrominimal... I nästa match gillar jag Seattle, då p.g.a. endast den självaste guden; Shaun "O.J. '76" Alexander. Jag hoppas att han tar sig till Super Bowl, men laget är inte min Super Bowl favorit. Men underskatta aldrig Clinton "The Truth" Portis. Pittsburgh at Indianapolis slutar 17-41 till Indy Carolina at Chicago slutar...hur som hest, det blir en tight match
|
|
|
Post by Kingen on Jan 13, 2006 11:31:56 GMT 1
Kingen, det var ju det jag menade. Till och med en third stringer tar 100 yards i Shanahans offense. Fan vet om inte till och med Tommy Wiking skulle ha plusyards.... ;D ahha då fattar jag lol.
|
|
|
Post by Sigge on Jan 13, 2006 16:07:19 GMT 1
Washington at Seattle Alexander the great kommer dominera. Seahawks är det bättre laget även om de fick stryk av Skins i höstas, hemmaplan avgör.
New England at Denver Pats är alltid Pats när det är play offs.... Lite kluven men det lutar ändå åt Broncos... Dock vore det roligt om Colts fick piska Pats nästa vecka.... :-)
Pittsburgh at Indianapolis Steelers och Cowher har alltid en plats i mitt hjärta så det blir till att bänka sig på två stolar söndag kväll... (Har ju sagt hela säsongen att Colts tar hem SB och det står jag fast vid.) Colts går segrande ur denna match, som jag tror blir helgens höjdare spelmässigt.
Carolina at Chicago Carolina har sett starka ut de senaste veckorna och är inne i en bra trend (om man gillar CAR..). Bears är starka på D, precis som CAR. Blir en poängsnål match där små tillfälligheter avgör. Tippar att Bears tar hem det, är alltid tufft att spela i "The windy city", CAR har dock slutspelsrutinen som Bears saknar.....
|
|
|
Post by seehaukk on Jan 15, 2006 15:47:12 GMT 1
garry... det såg ut som om trasselbäck drog sitt strå till stacken ändå
|
|
|
Post by calle on Jan 15, 2006 22:27:58 GMT 1
|
|