|
Post by en som undrar on Jul 25, 2007 8:37:10 GMT 1
Är det någon som vet om det blir match eller ej? I så fall vad tippar ni? Jag har hört att DIF B har med sig sin nya mexikankska QB till denna match + en hel del U-19 spelare. Jag tror att Falun kommer att få det svårt.
Jag tror på DIF B seger med 26-6 Vad tro ni andra?
|
|
|
Post by brsrk on Jul 25, 2007 10:38:59 GMT 1
Det blir match, och Carlos gör debut för Djurgården. Dock blir det inga U19-spelare, de är nere på Dukes. Vi hoppas på att ett par andra nykomlingar skall ha sina papper klara tills matchen. Tippa får andra göra...
|
|
|
Post by cprhds on Jul 25, 2007 11:16:26 GMT 1
Hur bra är denna mexikanska qbn då? Samt hur många a-lagsspelare kommer difb ha med? nån som vet?
|
|
|
Post by henrik on Jul 25, 2007 11:38:09 GMT 1
Carlos har spelat QB i fyra år på mexikanskt college, och dessförinnan juniorfotboll sedan PeeWee-åldern. 189 cm lång, 100 kg tung, har en bra arm. Desutom en ledare, som är oerhört träningsvillig, och en jäkligt trevlig kille.
Hur det kommer gå för honom på söndag är såklart jättesvårt att spekulera kring, speciellt som han nyligen kommit tillbaka, men vi tror mycket på honom och att han - åtminstone på lite sikt - kommer bli en stor tillgång för laget.
|
|
|
Post by brsrk on Jul 26, 2007 18:10:21 GMT 1
Samt hur många a-lagsspelare kommer difb ha med? nån som vet? Vi har inte separata a- och b-lag, utan en trupp. 25 man ur denna trupp anmäldes, som reglerna föreskriver, före säsongen som låsta till a-laget och får inte delta i b-laget. Alla andra spelare är fria att spela med båda lagen. De flesta av de "fria" spelarna har spelat en hel del med a-laget, och i den meningen är det många "a-lagsspelare" som är med på söndag. Men inga från 25-mannalistan.
|
|
|
Post by 1 cprhead on Jul 27, 2007 14:12:02 GMT 1
Glöm aldrig att EN spelare gör aldrig ett lag, speciellt inte i amerikansk fotboll. Eftersom det verkar att ni satsar på eran QB så mycket så antar jag att det blir lite mer passningar an de andra matcherna, mer för oss ute på kanterna altså.. Alltid roligt.
Förövrigt så är matchen nu på söndag i Falun klockan ett tror jag, inte säker.
|
|
|
Post by ehhhhhhhh on Jul 27, 2007 16:27:35 GMT 1
Med en 100kg tung QB så tror jag inte att man bara ska förvänta sig passspel !
|
|
|
Post by 1 cprhead on Jul 27, 2007 17:52:06 GMT 1
Med en 100kg tung QB så tror jag inte att man bara ska förvänta sig passspel ! Efter som "ehhhhhhh" verkar ha missat vad jag skrev och bara kommenterat. Så förtydligar jag för honom åter en gång det jag skrev i mitt förra meddelande. ". . . så antar jag att det blir lite mer passningar an de andra matcherna, mer för oss ute på kanterna altså.. Alltid roligt." Så, varsegod "ehhhhhh"
|
|
|
Post by Njaa on Jul 28, 2007 14:44:30 GMT 1
Är det någon som vet om det blir match eller ej? I så fall vad tippar ni? Jag har hört att DIF B har med sig sin nya mexikankska QB till denna match + en hel del U-19 spelare. Jag tror att Falun kommer att få det svårt. Jag tror på DIF B seger med 26-6 Vad tro ni andra? Hmm, låter lite väl mkt kanske... med tanke på att DIF aldrig gjort poäng mot Copperheads. Jag tror dock att det blir en hård match med poäng åt båda hållen.
|
|
|
Post by Cool on Jul 29, 2007 7:09:48 GMT 1
Falun-DIF ( 14-21 ) Tufft
|
|
|
Post by na on Jul 29, 2007 8:45:15 GMT 1
Med en 100kg tung QB så tror jag inte att man bara ska förvänta sig passspel ! jag har för mig att Dan Marino vägde över 100kg när han var som bäst, och han var väl inte direkt känd för att vara scrambler?
|
|
|
Post by 1 Cprdhead on Jul 29, 2007 9:21:53 GMT 1
Tufft blir det, men jag tror Falun vinner.
|
|
|
Post by undrar on Jul 29, 2007 16:23:16 GMT 1
Hej! Är det någon som vet resultatet? Är nyfiken!
|
|
|
Post by cprhds pspelare on Jul 29, 2007 17:17:06 GMT 1
Tror resultatet var 26-6 eller liknande till falun.
Tror Djurgården körde ett springspel på hela matchen eller nåt ;D
|
|
|
Post by Berga22 on Jul 29, 2007 18:03:03 GMT 1
Kul för DIF att äntligen gjorde poäng. Hur många va dom? Hur såg matchen ut flaggor, O D stämning
|
|